Bir Müslüman'ın Cenab-ı Hakk'a en yakın olduğu an, secde halidir. Zira, secdede kul ile Allah arasında perde yoktur. Peygamberimiz (sav), "Allah'ın, kendisini yüzünü yere koymuş secde eder halde iken kulunu gördüğü halden Allah'a daha sevimli gelebilecek kulun hiçbir hali yoktur. " buyurmuşlardır Abdullah b. Ömer (ra) tarafından Efendimiz (sav)'in şöyle buyurduğu rivayet edilmişti: "Müslüman Müslümanın kardeşidir. Ona zulmetmez, onu teslim etmez. Kim kardedeşinin bir hacetinde bulunursa Allah'ta onun hacetinde bulunur. Kim bir Müslümanı üzüntüsünden rahatlatırsa Allah'ta onu kıyamet günü üzüntülerinden rahatlatır. Kim Müslümanı örterse Allah'ta onu kıyamet günü örter. " (Buhari, Müslim)
Ma'dân b. Ebi Talha (ra) anlatır: Rasulullah(sav)'in dostu Sevban ile karşılaştım ve ona şöyle dedim: "Bana işlediğimde Allah'ın beni cennete koyacağı bir amel söyle veya diğer bir rivayete göre; (Allah'a en sevimli olan ameli) Bunun üzerine bir müddet sustu, sonra ben tekrar sordum, yine sustu, sonra üçüncü defa sordum şöyle dedi: "Ben bu konu hakkında Rasulullah (sav)'e sordum. O da bana: "Çok secde etmeye bak. Çünkü Allah için yaptığın her secde ile Allah seni bir derece yükseltir, senden bir hatayı da siler. " (Müslim, Tirmizi, Nesei, İbn-i Mace).
Ubâde b. es-Sâmit (ra)'ın Rasulullah (sav)'ı şöyle derken işittiği rivayet edilmiştir: "Allah için secde yapan hiçbir kul yoktur ki, Allah ona bu secde ile bir hasene (sevap) yazıp ondan da bir seyyieyi (günahı) silmesin ve onu secde ile bir derece yükseltmesin. Bu sebeple secdeyi çok yapınız. " (İbn-i Mace). Yine bu hususta Huzeyfe(ra)'ın Efendimiz'in şöyle dediği rivayet edilir "Allah'ın, kendisini yüzünü yere koymuş secde eder halde iken kulunu gördüğü halden Allah'a daha sevimli gelebilecek kulun hiçbir hali yoktur. " (Taberani el-Evsat'ta zikreder). Ka'b b. Ucre (ra)'dan Rasulullah (sav)'in şöyle buyurduğu rivayet edilmiştir: "Ey Ka'b b. Ucre haram kazançla beslenip büyüyen ne kan ne de et cennete giremez, cehennem ona daha uygundur. İnsanlar sabahleyin iki şekilde çıkarlar; (Birisi vardır ki) nefsinin esaret zincirini çözerek çıkan bu sebeple de onu azat edendir, (diğeri) ise onu bağlıyarak çıkar. Ey Ka'b b. Ucre; namaz yakınlıktır, oruç da zırhtır, sadaka ise tıpkı kırağının parlak taştan akıp gittiği gibi hataları söndürür. " (İbn-i Hibban).
Ma'dân b. Ebi Talha (ra) anlatır: Rasulullah(sav)'in dostu Sevban ile karşılaştım ve ona şöyle dedim: "Bana işlediğimde Allah'ın beni cennete koyacağı bir amel söyle veya diğer bir rivayete göre; (Allah'a en sevimli olan ameli) Bunun üzerine bir müddet sustu, sonra ben tekrar sordum, yine sustu, sonra üçüncü defa sordum şöyle dedi: "Ben bu konu hakkında Rasulullah (sav)'e sordum. O da bana: "Çok secde etmeye bak. Çünkü Allah için yaptığın her secde ile Allah seni bir derece yükseltir, senden bir hatayı da siler. " (Müslim, Tirmizi, Nesei, İbn-i Mace).
Ubâde b. es-Sâmit (ra)'ın Rasulullah (sav)'ı şöyle derken işittiği rivayet edilmiştir: "Allah için secde yapan hiçbir kul yoktur ki, Allah ona bu secde ile bir hasene (sevap) yazıp ondan da bir seyyieyi (günahı) silmesin ve onu secde ile bir derece yükseltmesin. Bu sebeple secdeyi çok yapınız. " (İbn-i Mace). Yine bu hususta Huzeyfe(ra)'ın Efendimiz'in şöyle dediği rivayet edilir "Allah'ın, kendisini yüzünü yere koymuş secde eder halde iken kulunu gördüğü halden Allah'a daha sevimli gelebilecek kulun hiçbir hali yoktur. " (Taberani el-Evsat'ta zikreder). Ka'b b. Ucre (ra)'dan Rasulullah (sav)'in şöyle buyurduğu rivayet edilmiştir: "Ey Ka'b b. Ucre haram kazançla beslenip büyüyen ne kan ne de et cennete giremez, cehennem ona daha uygundur. İnsanlar sabahleyin iki şekilde çıkarlar; (Birisi vardır ki) nefsinin esaret zincirini çözerek çıkan bu sebeple de onu azat edendir, (diğeri) ise onu bağlıyarak çıkar. Ey Ka'b b. Ucre; namaz yakınlıktır, oruç da zırhtır, sadaka ise tıpkı kırağının parlak taştan akıp gittiği gibi hataları söndürür. " (İbn-i Hibban).
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.