Resûlü Ekrem bir hediye aldıkça, onu arkadaşları arasında tevzi eder, arkadaşları arasında hiç fark gözetmeksizin bu tevziatı yapardı.
Ashab, ittifakla bir şey yaptılar mı, Resûlü Ekrem de onlara iştirak ederdi. Meselâ, Resûlü Ekrem, Medine'de mescidin inşasında bir amele gibi çalışmış, taş taşıyarak ashaba yardım etmişti. Ashab, istirahat etmesi için ısrar ettikleri halde, Resûlü Ekrem, onlara yardıma devam etmişlerdi.Ahzab Savaşı esnasında, hendek kazılırken Resûlü Ekrem de eline bir çapa alarak çalışmış, üstü-başı toz-toprak içinde kalmıştı.Bir seyahat esnasında ashab acıkmış, yemek hazırlamaya karar vermişlerdi. Bunun üzerine ashab, yapılacak işi taksim etmişler, Resûlü Ekreme, yakacak tedariki düşmüştü. Ashab, Peygamber'in yerine bu işi de görmek istemişler, Resûlü Ekrem; "Hayır, benim sizden bir farkım yoktur. Kendisini dostlarından ayıran insanı, Allah sevmez", demişti.Resûlullah (sav), ashabının gönülden birleştiği kardeşlik esasını, Allah katından getirdiği İslâm akidesi üzerine kurdu.Resûlullah (sav), Mekke'den Medine'ye hicret ettiklerinde Allah'ın emriyle kardeşlik müessesesini kurdu. Her bir muhaciri ensardan birisine kardeş yaptı. Bu kardeşliği, soydan gelen kardeşlikten üstün tuttu.Müslümanlar, Mekke'den hicret ettikleri zaman ensar, muhacirler için münakaşa ediyorlardı. Herkes yeni gelen muhacir için; "Ben kendi evime götüreceğim" diyordu. Öyle oldu ki, muhacirler, kur'a ile ensarın evlerinde misafir ediliyorlardı. İşte Resûlullah'ın mü'minlere verdiği bu şuur sayesinde büyük problemlerden çoğu halledilmişti.Bu konuda Cenab-ı Hak şöyle buyurmuştur: "Ey insanlar! Biz, sizi bir erkekle bir dişiden yarattık. Sizi sırf birbirinizle tanışasınız diye büyük büyük cemiyetlere, küçük küçük kabilelere ayırdık. Şüphesiz ki, sizin, Allah nezdinde en şerefliniz, takvaca en ileri olanınızdır." 107 Bir dava lideri, bir yanlışı kaldırıyor, fakat onu hemen tatbike koyuyor, hem de kendi kabilesinden başlayarak... Öncülerin söz ve fiille nasıl örnek olacaklarının en güzel nümunesini gösteriyor. Çifte standart uygulayarak, haksızlığa sebep olmuyor.
İman ve İnsan, Prof. Dr. Haydar Baş
Ashab, ittifakla bir şey yaptılar mı, Resûlü Ekrem de onlara iştirak ederdi. Meselâ, Resûlü Ekrem, Medine'de mescidin inşasında bir amele gibi çalışmış, taş taşıyarak ashaba yardım etmişti. Ashab, istirahat etmesi için ısrar ettikleri halde, Resûlü Ekrem, onlara yardıma devam etmişlerdi.Ahzab Savaşı esnasında, hendek kazılırken Resûlü Ekrem de eline bir çapa alarak çalışmış, üstü-başı toz-toprak içinde kalmıştı.Bir seyahat esnasında ashab acıkmış, yemek hazırlamaya karar vermişlerdi. Bunun üzerine ashab, yapılacak işi taksim etmişler, Resûlü Ekreme, yakacak tedariki düşmüştü. Ashab, Peygamber'in yerine bu işi de görmek istemişler, Resûlü Ekrem; "Hayır, benim sizden bir farkım yoktur. Kendisini dostlarından ayıran insanı, Allah sevmez", demişti.Resûlullah (sav), ashabının gönülden birleştiği kardeşlik esasını, Allah katından getirdiği İslâm akidesi üzerine kurdu.Resûlullah (sav), Mekke'den Medine'ye hicret ettiklerinde Allah'ın emriyle kardeşlik müessesesini kurdu. Her bir muhaciri ensardan birisine kardeş yaptı. Bu kardeşliği, soydan gelen kardeşlikten üstün tuttu.Müslümanlar, Mekke'den hicret ettikleri zaman ensar, muhacirler için münakaşa ediyorlardı. Herkes yeni gelen muhacir için; "Ben kendi evime götüreceğim" diyordu. Öyle oldu ki, muhacirler, kur'a ile ensarın evlerinde misafir ediliyorlardı. İşte Resûlullah'ın mü'minlere verdiği bu şuur sayesinde büyük problemlerden çoğu halledilmişti.Bu konuda Cenab-ı Hak şöyle buyurmuştur: "Ey insanlar! Biz, sizi bir erkekle bir dişiden yarattık. Sizi sırf birbirinizle tanışasınız diye büyük büyük cemiyetlere, küçük küçük kabilelere ayırdık. Şüphesiz ki, sizin, Allah nezdinde en şerefliniz, takvaca en ileri olanınızdır." 107 Bir dava lideri, bir yanlışı kaldırıyor, fakat onu hemen tatbike koyuyor, hem de kendi kabilesinden başlayarak... Öncülerin söz ve fiille nasıl örnek olacaklarının en güzel nümunesini gösteriyor. Çifte standart uygulayarak, haksızlığa sebep olmuyor.
İman ve İnsan, Prof. Dr. Haydar Baş
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.