‘2020 sosyal medyanın yılı olacak’
Yeni yılın, beraberinde yeni sosyal medyayı getireceğini vurgulayan PeerBie’nin kurucusu Semih Seçer, “2020 yılında her geçen saniye artan 4 milyarı aşkın internet kullanıcısı her gün yeni bir veri üretmeye ve kendisi ile ilgili verileri tüketmeye devam edecek” dedi
26.12.2019 17:32:00





PeerBie, yeni dijital dünyada fırsatlar kadar risklerin artışıyla daha 'niş' ve güvenli ortamların öne çıkacağı düşüncesi ile 2020 yılında sosyal medya kullanımına ve hangi trendlerin öne çıkacağına dair tahminlerini paylaştı.
"Yeni yıl beraberinde yeni sosyal medyayı getirecek. Dünyanın sosyal medya kullanım trendlerini analiz ettiğimizde, her geçen gün aile, arkadaş ve takipçilerimizden oluşan küçük platformlara yöneldiğimizi görüyoruz. Herkesi değil, bize uygun takipçileri hedefliyoruz. Yeni sosyal medya artık gelenekselde olduğu gibi herkesi hedeflemiyor.
Sosyal medyadan da beklentimiz, tüketim trendlerindeki gibi daha 'bize özel' yani niş olması yönünde. 2020 yılında her geçen saniye artan 4 milyarı aşkın internet kullanıcısı her gün yeni bir veri üretmeye ve kendisi ile ilgili verileri tüketmeye devam edecek" açıklamalarını yapan PeerBie Kurucusu Semih Seçer, 2020 yılında sosyal medyadan kullanıcıların ne beklediğini ve nasıl bir kullanım tarzı sergileyeceğini yorumladı.
'Küçük gruplar halinde konuşmak isteyeceğiz'
Sesini daha çok duyurmak ve kendisiyle daha çok etkileşim isteyen kullanıcılar, artık daha özel iletişim kurabilecekleri mini yani 'niş' ve güvenli gruplara dahil olmak isteyecek düşüncesiyle Seçer, "Artık sosyal medya kullanıcısı daha akıllı ve daha bilinçli.
Kendine özel veriye daha hızlı ulaşmak istiyor, gerçek anlamda etkileşim beklentisi yüksek, kolayca fark edilebilen, takipçi ve beğeni sayıları ile değil, beklentileri ile öne çıkan bir profil sergilemek istiyor.
Anons edilen değil, konuşan, fikir ifade eden, dinleyen, öğrenen ve öğreten olmak istiyor. Yeni teknolojilerin ürünlerinin de bu beklentilere cevap vermesi gerekiyor" ifadelerini kullandı.
Semih Seçer, "Videolara olan ilgimiz devam ediyor. Kolay paylaşılması, eğlenceli olması, çabuk tüketilebilmesi gibi gerekçeler videolara olan ilgiyi her geçen gün artırıyor. YouTube, Google arama motorundan sonra ikinci en büyük arama motoru konumunda. Cisco'nun son araştırmaları 2020 yılında videonun internet trafiğinin yüzde 75'ini kaplayacağını ortaya koyuyor" diyerek videonun önemini vurguladı.
Seçer, "Gartner tarafından hazırlanan '2020 Yeni Teknolojiler' raporunda ortaya konduğu gibi Augmented Reality (AR), Artificial Intelligence (AI) ve Machine Learning (ML)'in daha çok hayatımıza girmesi ile sosyal medyanın demokratikleşmesi ve çoklu tecrübe gibi kavramlar kavramdan önce davranışla hayatımızın bir parçası olacak ve yaşam pratiklerimizi değiştirecek" dedi.
Güvenli miyiz ve güvende miyiz?
Sosyal medya ve yapay zeka birlikteliğinin aslında gönderilerin önceliği, hangi içeriğin kime gösterileceği gibi konularda şu anda çokça kullanıldığını, ilerleyen günlerde de "sahte" haberlerin filtrelenmesi için kullanımının artacağını düşünen Seçer, bu sayede yanlış veriyle yaşanacak vakit ve verim kaybının önüne geçileceğini öngörüyor.
"Girdiğimiz her uygulama, platform ve kanal kendi algoritmalarını üretiyor ve sizin davranışlarınıza özel bir deneyim sunmaya çalışıyor. Bunu uzun zaman fark etmedik ve şaşırdık, verinin bizi etkilemesine izin verdik.
Hem kendi güvenliğimiz hem de varlığımızın sosyal medyadaki güven kriterini önemsemeye daha çok başlayacağız. Yaşanan güvensizlik krizleri ile artık kullanıcıların da dünya devlerinin de kişisel bilgilerin toplanış ve kullanım şekillerine titizlik göstermeye başladığını gördük.
Bunun için ülkemiz dahil dünyada Genel Veri Koruma Yönetmeliği (GDPR) alanında tedbirler alınıyor, yaptırımlar yasallaşıyor. Bu konuda daha çok gelişme ve haber duyacağız."
OKAN EGESEL
'AŞAĞIDAKİ VİDEOLAR İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR'
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.