Yavuz Sultan, 'cep'ten yiyor
Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nden (3. Köprü) sözleşme gereği 2019 yılı için öngörülen araç geçmediği için işletmeci IC İçtaş İnşaat- Astaldi Konsorsiyumu'na 2019 yılının ilk yarısı için 1 milyar 450 milyon lira ödenmişti





İkinci yarı için ödenecek tutar 1.6 milyar lira olarak şekillendi. Böylece devlet, İstanbul trafiğinin rahatlamasına katkı sunmayan, ağır vasıta araçların yolunu uzattığı için Türkiye ekonomisine zarar veren Yavuz Sultan Köprüsü'ne geçen yıl için 3 milyar lirayı aşan bir ödeme yapacak. Mevcut kurlar dikkate alındığında ödenecek tutar 520 milyon doları aşıyor. Yavuz Sultan Köprüsü'nün yüzde 51 hissesini Aralık 2019'da Çinli firmaların oluşturduğu bir fon satın aldı. Fon, 3. Köprü ve çevreyolu için 688 milyon dolar ödedi. Eğer bu düzen devam ederse, Çinliler ödedikleri parayı yaklaşık 32 ayda geri alacaklar, hem de dolar bazında! Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve ona bağlı 60 kilometrelik Kuzey Marmara Otoyolu Projesi için günlük 135 bin araç geçişi vaadedildi ancak iddialara göre günde 38 bin araç geçiyor. Garanti kapsamındaki işletme süresi ise 7 yıl 9 ay... Köprü ve yolun gerçek maliyetinin 3.5 milyar dolar olması bekleniyor.
EKONOMİ SERVİSİ