Vatandaşların çoğu ekonomiye dair karamsar
Türkiye'de her 10 tüketiciden yedisinin gelecek 10 yıl ile ilgili makroekonomi ile ilgili umutsuz ve olumsuz düşündüğü ortaya çıktı. PwC Türkiye ile Ipsos işbirliğiyle gerçekleştirilen, “Tüketici Öngörüleri Araştırması 2022” raporuna göre, tüketicilerin yüzde 40’ı, ekonominin gelecek 10 yılda daha iyiye gideceğine katılmazken, bu oranın 2006’dan bu yana ilk kez ekonominin daha iyiye gideceğine katılanların oranını geçtiği görüldü
12.01.2023 16:38:00





Türkiye'de her 10 tüketiciden yedisinin gelecek 10 yıl ile ilgili makroekonomi ile ilgili umutsuz ve olumsuz düşündüğü ortaya çıktı. PwC Türkiye ile Ipsos işbirliğiyle gerçekleştirilen, "Tüketici Öngörüleri Araştırması 2022" raporuna göre, tüketicilerin yüzde 40'ı, ekonominin gelecek 10 yılda daha iyiye gideceğine katılmazken, bu oranın 2006'dan bu yana ilk kez ekonominin daha iyiye gideceğine katılanların oranını geçtiği görüldü. Türkiye'de makroekonomiye dair gelişmeleri olumsuz olarak değerlendirenlerin tüketicilerin oranı ise yüzde 50'den yüzde 71'e çıktı. Rapora göre enflasyon ve fiyat artışıyla ülkemizde alım gücü olumsuz etkilendi. Özellikle alt gelir grubu olumsuz etkilendi. Lüks segmentte sorun yaşanmazken gıda, giyim elektronikte azalma izlendi. Ekonomik açıdan umutsuzluk seviyesi artmış tüketiciler için fiyat avantajı sağlamak yakın vadede daha da önem kazanacak. Online alışverişte her 10 katılımcıdan yedi ile sekizi, satın alma kararlarında indirim kodu/kuponu ve ücretsiz teslimatın ön planda olduğunu söylüyor. Arz-talep dengesizliğine ek olarak pandemi ile ekonomik mücadele kapsamında uygulanan genişletici para politikaları da fiyatların genel seviyesinde yukarı yönlü etki yarattı.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.