Türkiye eğitimde sınıfta kaldı
Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü'nün (OECD) "2016 Tek Bakışta Eğitim" adlı yıllık raporunda, Türkiye, 38 OECD üyesi ülke arasında, sadece 3 ülkeyi geride bırakarak 35. sırada yer aldı
27.10.2016 00:00:00
Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü'nün (OECD) hazırladığı "2016 Tek Bakışta Eğitim" adlı yıllık raporu, Türkiye'nin eğitim konusunda en kötü durumdaki ülkelerden biri olduğunu ortaya koydu.
OECD'nin yıllık olarak yayımladığı rapor, eğitim süresi ve öğrencilerin yetenek ve donanımlarının yanında, 25 ila 64 yaş arasındaki yetişkinlerin lise ve üstü eğitim olanaklarına erişimi gibi ölçütleri göz önünde bulunduruyor. Raporda yüksek öğretimdeki cinsiyet eşitsizliği ve eğitimdeki sosyal eşitsizliklerle ilgili veriler de yer alıyor.
"2016 Tek Bakışta Eğitim" adlı OECD raporuna göre Türkiye, 38 OECD üyesi ülke arasında sondan dördüncü oldu. OECD'nin eğitim endeksinde, Finlandiya listede ilk sırada yer alırken, Estonya, Danimarka, Polonya ve Avustralya sırayla onu izledi. Sondan dördüncü sırada yer alan Türkiye'yi Güney Afrika, Brezilya, Meksika takip etti.
ABD ve İngiltere, kıta Avrupası ülkeleriyle aynı seviyede, Yeni Zelanda, Avustralya ve Japonya'nın ise gerisinde kaldı.
Türkiye'de 3 kişiden 1'i lise mezunu
OECD üyesi ülkelerin karşılaştırıldığı raporda, Türkiye'de ortalama eğitim görme süresi OECD ortalamasının da gerisinde kalarak 16.9 yıl olarak tespit edildi. Türkiye'de 25-64 yaş arası lise mezunlarının oranı ise, yüzde 36. Bu oran, yüzde 76'ya ulaşan OECD ortalamasının oldukça gerisinde ve en düşük sıralamalardan biri.
Raporun sonuçları, yüksek öğretimdeki başarının bir ülkenin eğitim sisteminin kalitesine denk gelmeyebileceğine ilişkin ipuçları da veriyor. OECD raporuna göre, dünyanın üstün başarılı öğrencilerinin yetiştiği bilinen Güney Kore ve Singapur gibi ülkeler, üniversite sıralamalarında ortalamanın da altında kalarak İngiltere ve ABD'deki üniversitelerin gerisinde görünüyor.
Rapor aynı zamanda, Türkiye'nin matematik, okuma ve bilim alanlarında 2003'den beri uygulanan OECD Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA) okuma testinde önemli gelişme gösterdiğini de ortaya koyuyor. Buna göre, 2003'te Türkiye'nin puanı 423 olarak belirtilirken, bu rakam 2012'de 448'e yükseldi.
Bu ilerleme, daha çok yüksek sosyo-ekonomik ve eğitimsel ihtiyaçları olan öğrencilerde görüldü. Türkiye'de ortalama bir öğrencinin aldığı PISA puanları ise, 497 olan 2016 OECD ortalamasının altında kaldı.
OECD'nin yıllık olarak yayımladığı rapor, eğitim süresi ve öğrencilerin yetenek ve donanımlarının yanında, 25 ila 64 yaş arasındaki yetişkinlerin lise ve üstü eğitim olanaklarına erişimi gibi ölçütleri göz önünde bulunduruyor. Raporda yüksek öğretimdeki cinsiyet eşitsizliği ve eğitimdeki sosyal eşitsizliklerle ilgili veriler de yer alıyor.
"2016 Tek Bakışta Eğitim" adlı OECD raporuna göre Türkiye, 38 OECD üyesi ülke arasında sondan dördüncü oldu. OECD'nin eğitim endeksinde, Finlandiya listede ilk sırada yer alırken, Estonya, Danimarka, Polonya ve Avustralya sırayla onu izledi. Sondan dördüncü sırada yer alan Türkiye'yi Güney Afrika, Brezilya, Meksika takip etti.
ABD ve İngiltere, kıta Avrupası ülkeleriyle aynı seviyede, Yeni Zelanda, Avustralya ve Japonya'nın ise gerisinde kaldı.
Türkiye'de 3 kişiden 1'i lise mezunu
OECD üyesi ülkelerin karşılaştırıldığı raporda, Türkiye'de ortalama eğitim görme süresi OECD ortalamasının da gerisinde kalarak 16.9 yıl olarak tespit edildi. Türkiye'de 25-64 yaş arası lise mezunlarının oranı ise, yüzde 36. Bu oran, yüzde 76'ya ulaşan OECD ortalamasının oldukça gerisinde ve en düşük sıralamalardan biri.
Raporun sonuçları, yüksek öğretimdeki başarının bir ülkenin eğitim sisteminin kalitesine denk gelmeyebileceğine ilişkin ipuçları da veriyor. OECD raporuna göre, dünyanın üstün başarılı öğrencilerinin yetiştiği bilinen Güney Kore ve Singapur gibi ülkeler, üniversite sıralamalarında ortalamanın da altında kalarak İngiltere ve ABD'deki üniversitelerin gerisinde görünüyor.
Rapor aynı zamanda, Türkiye'nin matematik, okuma ve bilim alanlarında 2003'den beri uygulanan OECD Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA) okuma testinde önemli gelişme gösterdiğini de ortaya koyuyor. Buna göre, 2003'te Türkiye'nin puanı 423 olarak belirtilirken, bu rakam 2012'de 448'e yükseldi.
Bu ilerleme, daha çok yüksek sosyo-ekonomik ve eğitimsel ihtiyaçları olan öğrencilerde görüldü. Türkiye'de ortalama bir öğrencinin aldığı PISA puanları ise, 497 olan 2016 OECD ortalamasının altında kaldı.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.