Türk reçetesi başarılı
Vodafone Grubu CEO'su Vittorio Colao, Vodafone Türkiye'nin şu anda en hızlı büyüyen operasyonlarından biri olduğuna işaret ederek, “Ben bu başarı formülüne, grup içinde ‘Türk reçetesi' diyorum” dedi
14.05.2012 00:00:00
EKONOMİ SERVİSİ
Vodafone Grubu Üst Yöneticisi (CEO) Vittorio Colao, Vodafone Türkiye'nin, Grubun şu anda en hızlı büyüyen operasyonlarından biri olduğunu belirterek, Vodafone Türkiye'nin başarı formülünü, Group içinde “Türk reçetesi” (Turkish recipe) olarak ifade ettiğini söyledi.
Geçtiğimiz hafta İstanbul'da gerçekleştirilen 7. Yatırım Danışma Konseyi (YDK) toplantısına katılan Vittorio Colao, Türkiye'deki mevcut yatırım ortamını değerlendirirken, Türkiye'nin son dönemde rekabetçi yapısını geliştirerek büyüme yolunda önemli ilerleme gösterdiğini kaydetti. “Genel anlamda, bu pazar, uluslararası yatırımcılar için iyi bir potansiyel sunuyor” diyen Vodafone Grubu CEO'su, mobil iletişim sektörü özelinde ise mevcut vergi rejiminin, pazarın ve rekabet ortamının gelişimine, sürdürülebilir kârlılığa ve yatırımların artarak devam etmesine engel teşkil ettiği söyledi.
Türkiye'de vergi 3 kat fazla
Dünya GSM Birliği (GSMA) tarafından yayınlanan “Küresel Mobil Vergi Araştırması 2011” Raporu'nda, Türkiye mobil iletişim sektörünün dünyanın en yüksek vergi yüküne sahip ülkesi olduğunu hatırlatan Colao, “Bu rapora göre, Türkiye'de mobil iletişim sektöründeki vergi payı dünya ortalamasının üç misli seviyesinde. Buna rağmen mobil iletişim sektöründeki vergilerin normalleşmesi yönündeki umudumuzu koruyoruz. Türkiye yatırım ortamını iyileştirmeye devam ettiği müddetçe, biz de yatırımlarımızın sürekliliği hususundaki kararlılığımızı koruyacağız” açıklamasında bulundu.
Vodafone'un, Türkiye'de bugüne kadar gerçekleşen ikinci en büyük doğrudan yabancı sermaye yatırımı olduğunu belirten Colao, bugüne kadar, satın alma bedeli dahil Türkiye'ye 11 milyar TL'yi aşkın yatırım yaptıklarını kaydetti. Bu yatırımlar ile özellikle teknolojik şebeke altyapılarını ve müşteri deneyiminin mükemmelleştirilmesini hedeflediklerini ve bunu başardıklarını ifade eden Colao, “Son üç yılda Türkiye operasyonumuz olağanüstü bir başarı gerçekleştirdi. Geçtiğimiz 3 yılda gelirlerde kaydedilen peşpeşe rekor seviyelerdeki artışlarla, gelir pazar payımız yüzde 18'lerden 28'lere yükseldi. Tüketicileri tarafından en çok tavsiye edilen mobil operatör konumuna erişti. Vodafone Türkiye, şu anda en hızlı büyüyen operasyonlarımızdan biri. Ben bu başarı formülüne, Group içinde ‘Türk reçetesi' (Turkish recipe) diyorum” şeklinde konuştu.
Vodafone Türkiye'de çok nitelikli insan kaynağını görmekten de ayrıca memnun olduğunu dile getiren Colao, hali hazırda 24 Türk yöneticinin Vodafone Grubu'nda önemli pozisyonlara transfer olduğunu vurguladı. Colao, Türkiye'deki Ar-Ge şirketleri Oksijen Ar-Ge'nin de Vodafone Grubu'na inovasyon katkıları sağladığını belirtti.
İş modelleri de mobilize oluyor
Bu yeni kullanım alanının, iş modellerini de mobilize eden bir değişimi tetiklediğini kaydeden Colao, Vodafone olarak, m-finans, m-sağlık, m-eğitim, m-perakende gibi pek çok farklı sektörlerde yeni “mobil iş modelleri”ni iş ortaklarıyla ve kurumsal müşterileriyle birlikte geliştirdiklerini bildirdi. Türk pazarında gelecekte mobil geniş bantta önemli bir büyüme beklediğini kaydeden Colao, “Mobil geniş bant kullanımındaki artış, ekonomik gelişimi besleyen önemli bir rol alıyor. Türkiye'de mobil data kullanımının yaygınlaşması sayısal uçurum kapanması açısından önem taşıyor. Bunun için de akıllı cihaz sahibiyetinin de artması gerekiyor. Bunu teşvik etmek için özellikle düşük fiyatlı segmentteki cihaz fiyatlarını daha olumsuz etkileyen mevcut vergi rejiminde bir revizyon yerinde olacaktır” şeklinde konuştu.
Vodafone Grubu Üst Yöneticisi (CEO) Vittorio Colao, Vodafone Türkiye'nin, Grubun şu anda en hızlı büyüyen operasyonlarından biri olduğunu belirterek, Vodafone Türkiye'nin başarı formülünü, Group içinde “Türk reçetesi” (Turkish recipe) olarak ifade ettiğini söyledi.
Geçtiğimiz hafta İstanbul'da gerçekleştirilen 7. Yatırım Danışma Konseyi (YDK) toplantısına katılan Vittorio Colao, Türkiye'deki mevcut yatırım ortamını değerlendirirken, Türkiye'nin son dönemde rekabetçi yapısını geliştirerek büyüme yolunda önemli ilerleme gösterdiğini kaydetti. “Genel anlamda, bu pazar, uluslararası yatırımcılar için iyi bir potansiyel sunuyor” diyen Vodafone Grubu CEO'su, mobil iletişim sektörü özelinde ise mevcut vergi rejiminin, pazarın ve rekabet ortamının gelişimine, sürdürülebilir kârlılığa ve yatırımların artarak devam etmesine engel teşkil ettiği söyledi.
Türkiye'de vergi 3 kat fazla
Dünya GSM Birliği (GSMA) tarafından yayınlanan “Küresel Mobil Vergi Araştırması 2011” Raporu'nda, Türkiye mobil iletişim sektörünün dünyanın en yüksek vergi yüküne sahip ülkesi olduğunu hatırlatan Colao, “Bu rapora göre, Türkiye'de mobil iletişim sektöründeki vergi payı dünya ortalamasının üç misli seviyesinde. Buna rağmen mobil iletişim sektöründeki vergilerin normalleşmesi yönündeki umudumuzu koruyoruz. Türkiye yatırım ortamını iyileştirmeye devam ettiği müddetçe, biz de yatırımlarımızın sürekliliği hususundaki kararlılığımızı koruyacağız” açıklamasında bulundu.
Vodafone'un, Türkiye'de bugüne kadar gerçekleşen ikinci en büyük doğrudan yabancı sermaye yatırımı olduğunu belirten Colao, bugüne kadar, satın alma bedeli dahil Türkiye'ye 11 milyar TL'yi aşkın yatırım yaptıklarını kaydetti. Bu yatırımlar ile özellikle teknolojik şebeke altyapılarını ve müşteri deneyiminin mükemmelleştirilmesini hedeflediklerini ve bunu başardıklarını ifade eden Colao, “Son üç yılda Türkiye operasyonumuz olağanüstü bir başarı gerçekleştirdi. Geçtiğimiz 3 yılda gelirlerde kaydedilen peşpeşe rekor seviyelerdeki artışlarla, gelir pazar payımız yüzde 18'lerden 28'lere yükseldi. Tüketicileri tarafından en çok tavsiye edilen mobil operatör konumuna erişti. Vodafone Türkiye, şu anda en hızlı büyüyen operasyonlarımızdan biri. Ben bu başarı formülüne, Group içinde ‘Türk reçetesi' (Turkish recipe) diyorum” şeklinde konuştu.
Vodafone Türkiye'de çok nitelikli insan kaynağını görmekten de ayrıca memnun olduğunu dile getiren Colao, hali hazırda 24 Türk yöneticinin Vodafone Grubu'nda önemli pozisyonlara transfer olduğunu vurguladı. Colao, Türkiye'deki Ar-Ge şirketleri Oksijen Ar-Ge'nin de Vodafone Grubu'na inovasyon katkıları sağladığını belirtti.
İş modelleri de mobilize oluyor
Bu yeni kullanım alanının, iş modellerini de mobilize eden bir değişimi tetiklediğini kaydeden Colao, Vodafone olarak, m-finans, m-sağlık, m-eğitim, m-perakende gibi pek çok farklı sektörlerde yeni “mobil iş modelleri”ni iş ortaklarıyla ve kurumsal müşterileriyle birlikte geliştirdiklerini bildirdi. Türk pazarında gelecekte mobil geniş bantta önemli bir büyüme beklediğini kaydeden Colao, “Mobil geniş bant kullanımındaki artış, ekonomik gelişimi besleyen önemli bir rol alıyor. Türkiye'de mobil data kullanımının yaygınlaşması sayısal uçurum kapanması açısından önem taşıyor. Bunun için de akıllı cihaz sahibiyetinin de artması gerekiyor. Bunu teşvik etmek için özellikle düşük fiyatlı segmentteki cihaz fiyatlarını daha olumsuz etkileyen mevcut vergi rejiminde bir revizyon yerinde olacaktır” şeklinde konuştu.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.