Ege Susam, Tahin Helva, Lokum ve Reçel Üreticileri Derneği (EGESUTHER) Başkanı Mehmet Turan, eskiden Türk halkının tatlı olarak helva ile lokumu tanıdığını, çeşitli şekerleme ve çikolata tüketiminin yaygın olmadığını söyledi.
Hediye olarak çikolota tercih ediliyor
Özellikle ithal çikolataların piyasaya girmesi, albenili şekerleme çeşitlerinin çoğalmasıyla tüketicilerin lokumu terk edip şeker ve çikolataya yöneldiklerini ifade eden Turan, şöyle konuştu:
"Lokum, artık sadece mevlit, sünnet, düğün gibi özel günlerde dağıtılıyor. Özellikle çocuklar ve gençler lokumu tanımıyor, tüketmek için tercih etmiyor. Hatta gençler arasında lokumun, helvanın adını duymayan bile var. Şekerleme ve çikolata satışları lokumu ve helvayı olumsuz etkiledi. Hediye olarak tatlı götürüleceği zaman bile tüketicinin aklına lokum değil, çikolata geliyor. Lokum üretimi genellikle küçük atölyelerde ve ilkel koşullarda yapılıyor. Derneğimiz, hem üreticiyi korumak hem de tüketiciye sağlıklı koşularda üretilen ürünleri sunmak amacıyla çalışmalar yapıyor. Günde 10 tona yakın lokum üretiliyor, bunun yüzde 70'i iç piyasaya dağıtılıyor. İlkel koşularda üretim olduğu için ihracat şansını ancak birkaç üretici yakalayabiliyor."
Genç nesil lokumu tanımıyor
Ramazan Bayramı ve yılbaşında satışların hareketlenmesini beklediklerini ancak, ümit ettikleri satışı gerçekleştiremediklerini kaydeden Turan, piyasanın durgunluğundan yakındı.
Sunan Lokumları Genel Müdürü Seda Varçın, geleneksel tadlar arasında yer alan lokumun özellikle genç nesil tüketiciler tarafından tercih edilmediğini belirterek, yazın turistlerin yoğun olarak geldiği bölgelerde satışların biraz hareketlendiğini söyledi. Varçın, lokumun iç piyasada rağbet görmediğini kaydederek, "Lokum havaalanlarında uygun fiyatla alınacak (hediyelik) konumuna geldi" dedi.
Varçın, gençlere ve çocuklara yönelik "bisküvili lokum" üreteceklerini sözlerine ekledi.
Hediye olarak çikolota tercih ediliyor
Özellikle ithal çikolataların piyasaya girmesi, albenili şekerleme çeşitlerinin çoğalmasıyla tüketicilerin lokumu terk edip şeker ve çikolataya yöneldiklerini ifade eden Turan, şöyle konuştu:
"Lokum, artık sadece mevlit, sünnet, düğün gibi özel günlerde dağıtılıyor. Özellikle çocuklar ve gençler lokumu tanımıyor, tüketmek için tercih etmiyor. Hatta gençler arasında lokumun, helvanın adını duymayan bile var. Şekerleme ve çikolata satışları lokumu ve helvayı olumsuz etkiledi. Hediye olarak tatlı götürüleceği zaman bile tüketicinin aklına lokum değil, çikolata geliyor. Lokum üretimi genellikle küçük atölyelerde ve ilkel koşullarda yapılıyor. Derneğimiz, hem üreticiyi korumak hem de tüketiciye sağlıklı koşularda üretilen ürünleri sunmak amacıyla çalışmalar yapıyor. Günde 10 tona yakın lokum üretiliyor, bunun yüzde 70'i iç piyasaya dağıtılıyor. İlkel koşularda üretim olduğu için ihracat şansını ancak birkaç üretici yakalayabiliyor."
Genç nesil lokumu tanımıyor
Ramazan Bayramı ve yılbaşında satışların hareketlenmesini beklediklerini ancak, ümit ettikleri satışı gerçekleştiremediklerini kaydeden Turan, piyasanın durgunluğundan yakındı.
Sunan Lokumları Genel Müdürü Seda Varçın, geleneksel tadlar arasında yer alan lokumun özellikle genç nesil tüketiciler tarafından tercih edilmediğini belirterek, yazın turistlerin yoğun olarak geldiği bölgelerde satışların biraz hareketlendiğini söyledi. Varçın, lokumun iç piyasada rağbet görmediğini kaydederek, "Lokum havaalanlarında uygun fiyatla alınacak (hediyelik) konumuna geldi" dedi.
Varçın, gençlere ve çocuklara yönelik "bisküvili lokum" üreteceklerini sözlerine ekledi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.