Türk fındığına devlet desteği yok
Türkiye'nin en fazla ihracat geliri elde ettiği tarım ürünü fındık... 2015 yılında 2.8 milyar dolarlık ihracata imza atmasına rağmen, fındık devlet desteğinden mahrum bulunuyor
19.02.2016 00:00:00
YENİ MESAJ/İSTANBUL
Dünya fındık üretiminin yüzde 75'ine sahip olan Türkiye'de İstanbul Fındık ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İFMİB), Karadeniz Fındık ve Mamulleri İhracatçıları Birliği, Fındık Tanıtım Grubu (FTG), İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği ile Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu ilk kez bir araya gelerek, bu üründe katma değeri artırabilmek ve küresel anlamda daha etkin olabilmek için kolları sıvadı. Kavuşamayan iki sevgili olarak nitelenen fındık ve şekerleme için bir araya gelen sektör temsilcileri, çalıştayda tüm paydaşlar adına kazan-kazan ilkesiyle hedef büyüttü. Buna göre 2023 yılı için öngörülen 3 milyar dolarlık fındık ihracatının şimdiden yakalanması nedeniyle bu hedef 10 milyar dolar olarak ortaya kondu.
Fındıklı ekmek gündemde
Çalıştayda fındık tüketiminin artırılması yönünde görüş birliğine varıldı ve bunun için yurt içinde ve yurt dışında tüketimin artırılabilmesi için fındıklı baklavadan fındıklı ekmeğe ve daha farklı ürünlere odaklanılması gündeme geldi. Ayrıca ABD'de fındığın bademe alternatif olabilmesi için çalışmalar yürütülmesi de dikkat çeken önerilerden biri oldu. Fındığın kaliteli ve sürdürülebilir üretiminden iki sektörün ortak Ar-Ge merkezleri kurarak yeni ürünlere odaklanmasına, pazarlama dilinin yeniden ele alınmasından ürün borsasına, bilim komitesinden ambalaja, sosyal sorumluluk projelerinden devlet desteklerine kadar birçok konu çalıştayda öne çıkan başlıklar arasında yer aldı.
Salatalık kadar değeri yok!
İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Zekeriya Mete de salatalık ile domatesin bile devlet desteği aldığını ifade ederek, "Dünyada Türk fındığı diye bir markamız var. Biz katma değeri nasıl artırabiliriz diye çalışıyoruz. Bu çalıştayda bürokrasimiz sesimizi duyar ve ürünlerimizi ihracatta iyi bir noktaya getiririz" diye konuştu. Fındık ile çikolatayı muhteşem ikili olarak tanıtan Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu Başkanı Hidayet Kadiroğlu da "Fındık fiyatlarındaki artış nedeniyle şekerlemede alternatif ürünlere kayış var. Fındık ile şekerleme ürünleri son yıllarda birbirine kavuşamayan iki sevgili gibi. Şekerleme ve fındıkta kendimize özel ürünler, alternatif ürünler gerçekleştirmeliyiz. Bu ikiliyi başarıya ulaştırmalıyız" dedi.
Dünya fındık üretiminin yüzde 75'ine sahip olan Türkiye'de İstanbul Fındık ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İFMİB), Karadeniz Fındık ve Mamulleri İhracatçıları Birliği, Fındık Tanıtım Grubu (FTG), İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği ile Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu ilk kez bir araya gelerek, bu üründe katma değeri artırabilmek ve küresel anlamda daha etkin olabilmek için kolları sıvadı. Kavuşamayan iki sevgili olarak nitelenen fındık ve şekerleme için bir araya gelen sektör temsilcileri, çalıştayda tüm paydaşlar adına kazan-kazan ilkesiyle hedef büyüttü. Buna göre 2023 yılı için öngörülen 3 milyar dolarlık fındık ihracatının şimdiden yakalanması nedeniyle bu hedef 10 milyar dolar olarak ortaya kondu.
Fındıklı ekmek gündemde
Çalıştayda fındık tüketiminin artırılması yönünde görüş birliğine varıldı ve bunun için yurt içinde ve yurt dışında tüketimin artırılabilmesi için fındıklı baklavadan fındıklı ekmeğe ve daha farklı ürünlere odaklanılması gündeme geldi. Ayrıca ABD'de fındığın bademe alternatif olabilmesi için çalışmalar yürütülmesi de dikkat çeken önerilerden biri oldu. Fındığın kaliteli ve sürdürülebilir üretiminden iki sektörün ortak Ar-Ge merkezleri kurarak yeni ürünlere odaklanmasına, pazarlama dilinin yeniden ele alınmasından ürün borsasına, bilim komitesinden ambalaja, sosyal sorumluluk projelerinden devlet desteklerine kadar birçok konu çalıştayda öne çıkan başlıklar arasında yer aldı.
Salatalık kadar değeri yok!
İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Zekeriya Mete de salatalık ile domatesin bile devlet desteği aldığını ifade ederek, "Dünyada Türk fındığı diye bir markamız var. Biz katma değeri nasıl artırabiliriz diye çalışıyoruz. Bu çalıştayda bürokrasimiz sesimizi duyar ve ürünlerimizi ihracatta iyi bir noktaya getiririz" diye konuştu. Fındık ile çikolatayı muhteşem ikili olarak tanıtan Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu Başkanı Hidayet Kadiroğlu da "Fındık fiyatlarındaki artış nedeniyle şekerlemede alternatif ürünlere kayış var. Fındık ile şekerleme ürünleri son yıllarda birbirine kavuşamayan iki sevgili gibi. Şekerleme ve fındıkta kendimize özel ürünler, alternatif ürünler gerçekleştirmeliyiz. Bu ikiliyi başarıya ulaştırmalıyız" dedi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.