Turizmi 12 aya yaymak için hamle
TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Bağlıkaya, 10.4 milyon nüfusa haip Yunanistan'ın 29 milyon turist çektiğine işaret ederek, "Türkiye 85 milyonluk ülke. Gelen turist sayısı 46 milyon. Alınacak çok mesafe var" dedi.
10.03.2024 16:48:00
HASAN PARLAK
HASAN PARLAK





Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB), 'Turizm Yüzyılı' başlığıyla altında geliştirdiği projeyle turizmi 12 aya ve Türkiye geneline yaymak için harekete geçti. TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Bağlıkaya, İstanbul'da düzenlediği toplantıda, turizmi doğal artışına bakarak rekorlar kırmanın yeterli olmadığına işaret etti. Turizmin Türkiye ekonomisine net döviz katkısı olduğuna işaret eden Bağlıkaya, şunları söyledi: "50'den fazla sektöre kaynak sağlaması, yarattığı istihdam ile turizm vatandaşımız için doğrudan gelir kaynağıdır. Turizmi 12 aya yaymak, turizmin tüm ülkeye dengeli biçimde dağılmasını sağlamak, yüksek gelirli turist oranını artırmak en büyük hedeflerimizin başında geliyor. Turizmde daha iyisini başarmak sadece Bakanlığımızın, turizmcilerin değil bu ülkede yaşayan herkesin sorumluluk yüklenmesi gereken bir meseledir. Turizm ülkemiz için vazgeçilmezdir. Yerel yönetimler, ticaret odaları, kalkınma ajansları, sivil toplum örgütleri, bölge halkı, tüm yerel unsurlar bu işin bir parçası olmak zorundadır."
Nüfusumuza göre gelen turist sayısı az!
Türkiye'nin rakiplerinden daha avantajlı bir konumda olduğunu, fakat ülkeye gelen turist sayısının mevcut potansiyelin çok altında olduğunu vurgulayan Bağlıkaya, "Dört mevsim sunulabilecek turizm ürününe sahibiz ancak turist aldığımız aylar sınırlı kalıyor. Ocak-Şubat-Mart ve Kasım-Aralık aylarında Türkiye'ye gelen toplam ziyaretçi sayısı 14.5 milyon. Bu dönemde gelen turist toplam ziyaretçimizin yüzde 29'unu oluşturuyor. Aynı dönemde İspanya'ya 31.2 milyon kişi gidiyor. Toplam içindeki oranı ise yüzde yaklaşık yüzde 37. İspanya 91.5 milyar dolar turizm geliri sayesinde 8.9 milyar dolar cari fazla veriyor. Turizm olmasa İspanyol ekonomisini varın siz düşünün. Türkiye, Fransa, Yunanistan, İtalya turizm sayesinde cari (döviz) açıklarını azaltıyor. Hedefimiz turizmi mümkün olduğu kadar deniz kum güneş sezonunun dışında kalan aylara da taşımak. Ülkemize gelen turistin neredeyse yüzde 75'i altı aylık bölümde, yüzde 25'i diğer aylarda geliyor. Turizmde hedeflenenin aksine daha fazla yaz aylarına sıkışıyoruz. Hedefimiz turizmi mümkün olduğu kadar deniz, kum, güneş sezonunun dışında kalan aylara da taşımak olmalı" dedi. Uzun yıllardır diğer bir hedefin ise turizmi ülkenin her yerine dengeli yayılmasını sağlamak olduğunu belirten Bağlıkaya; İstanbul, Antalya, Muğla ve İzmir'in yüzde 75'lik bir paya sahip olduğunu, gelen turistlerin sadece yüzde 25'inin kalan illere dağılım gösterdiğini söyledi. Bağlıkaya, hedefin 5 şehre sıkışmış kapasiteyi ülkenin her köşesine yaymak olduğunu belirtti.
Türkiye'nin potansiyeli yüksek ancak...
"Charter uçuşu yoksa o bölgede turizm yoktur" diyen TÜRSAB Başkanı Bağlıkaya, "yenimesaj.com.tr"nin sorusu üzerine şunları söyledi: "Charter uçuşları dar gövdeli uçaklarla yapılıyor. Bu uçakların menzili olan 4-5 saatlik uçuş mesafesinde 1.5 milyar insana hitap ediyoruz. Yunanistan 10.4 milyon nüfusa karşılık 29 milyon turist çekiyor. Türkiye ise 85 milyona karşılık 46 milyon turist alıyor. Türkiye'ye gelen turistlerin yüzde 64.7'si İstanbul ve Antalya gidiyor. Muğla'nın payı ise yüzde 6.7... Edirne yüzde 10.4 pay alıyor ancak Edirne'ye gelenlerin yüzde 10'u konaklama yapıyor. Konaklama yapmayan turist sayılmıyor! Akdeniz, Ege ve Marmara yüzde 90 pay… İspanya gibi dengeli dağılımı sağlamamız lazım. Öte yandan iç turizmi aktif olmayan dış turizmde de hareketli olamıyor. Çünkü iç turizm sayesinde oteller, restoranlar açılıyor. Bu nedenle yerel yönetimler çalışmaya ağırlık vereceğiz. Öte yandan Antalya'da uygulanan Her Şey Dahil sistemi rekabet gücünü arttırıyor. Sokağa çıktığınızda otel kalitesini buluyorsunuz işin rengi değişiyor."
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.