Turizmdeki düşüş THY'yi de etkiliyor
THY Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı İlker Aycı, Türkiye'ye gelen ziyaretçileri de kapsayan 'lokal trafik'te yüzde 30'luk düşüş yaşadıklarına işaret ederek, "Bu düşüşü transit yolcuyla kapattık. Transit yolcuyla ilgili de yüzde 22 artış yaptık" dedi
08.07.2016 00:00:00
Türk Hava Yolları (THY) Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı İlker Aycı, lokal trafikte yüzde 30'luk düşüş yaşadıklarına işaret ederek, "Bu düşüşü transit yolcuyla kapattık. Transit yolcuyla ilgili de yüzde 22 artış yaptık" dedi. Aycı, 11 Temmuz'da Avrupa'nın en iyi havayolu ödülünü altıncı kez alacaklarını belirterek, "Bu, Türkiye'deki havacılığın aldığı ödül. Hepimizin ortak paydası. Benim için en büyük ödül, lokal yolcunun (Türkiye'yi ziyaret eden turistler) yeniden geri dönmesi, yeniden hisse değerimin, bu yolcunun geri dönüşüyle şirketin daha da kâr elde etmesi. Yeniden Türkiye'de, turizmde otellerin, uçakların, havalimanlarının dolması" dedi. Aycı, bir gazetecinin, "EURO 2016'daki THY reklamlarının etkisini, reklam için ayırdığınız bütçenin kaç katını çıkardınız?" sorusunu, "Çok katını çıkardık. Biz bu hesapları yaparken çok ince hesaplar yapıyoruz. UEFA bizimle imzalarken, 'Çok zorlu müzakere süreci sonrası buraya geldik' dedi. 55 yıllık kupa tarihinin ilk havacılık sponsorluğu" cevabını verdi. Aycı, THY'nin doluluk oranlarının şu an yüzde 74'lerde olduğuna dikkati çekti.
Avrupa'nın en büyük ikinci havalimanı
Atatürk Havalimanı'nın, Londra Heathrow dışında Avrupa'daki bütün havalimanlarının önüne geçtiğini kaydeden Aycı, 2016'nın üçüncü ve son çeyreğinde daha iyi olacaklarını bildirdi. ABD'de günlük 6 bin 500 yolcu taşıdıklarını, hedeflerinin bunu 10 bin yolcuya çıkarmak olduğunu hatırlatan Aycı, "ABD'de transiti çalıştırmak için dünyanın en zengin pazarını burayla bağlayabilmek konusunda çalışıyoruz. Bunu başarmak için de ABD'de bilinirliliği, reklam ve sponsorluklarla artırmak istiyoruz. Örneğin Super Bowl'da yer alarak ABD'nin üçte birine en az bir kere ulaştık" değerlendirmesini yaptı. EKONOMİ SERVİSİ
Avrupa'nın en büyük ikinci havalimanı
Atatürk Havalimanı'nın, Londra Heathrow dışında Avrupa'daki bütün havalimanlarının önüne geçtiğini kaydeden Aycı, 2016'nın üçüncü ve son çeyreğinde daha iyi olacaklarını bildirdi. ABD'de günlük 6 bin 500 yolcu taşıdıklarını, hedeflerinin bunu 10 bin yolcuya çıkarmak olduğunu hatırlatan Aycı, "ABD'de transiti çalıştırmak için dünyanın en zengin pazarını burayla bağlayabilmek konusunda çalışıyoruz. Bunu başarmak için de ABD'de bilinirliliği, reklam ve sponsorluklarla artırmak istiyoruz. Örneğin Super Bowl'da yer alarak ABD'nin üçte birine en az bir kere ulaştık" değerlendirmesini yaptı. EKONOMİ SERVİSİ
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.