logo
24 KASIM 2024

"Tüketicilerin Yöresel Ürün Algısının Satın Alma Niyetine Etkisi"

Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi'nden Fatih Yılmaz ve Esra Kadanalı, 'Tüketicilerin Yöresel Ürün Algısının Satın Alma Niyetine Etkisi: Erzurum İli Örneği' başlıklı araştırmada, ekonomisi hem de pazarlama alanlarında yöresel gıda ürünlerine yönelik araştırmaların önem kazandığı dile getirildi.

22.09.2024 18:27:00
İhlas Haber Ajansı
"Tüketicilerin Yöresel Ürün Algısının Satın Alma Niyetine Etkisi"
"Tüketicilerin Yöresel Ürün Algısının Satın Alma Niyetine Etkisi"
Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi'nden Fatih Yılmaz ve Esra Kadanalı, 'Tüketicilerin Yöresel Ürün Algısının Satın Alma Niyetine Etkisi: Erzurum İli Örneği' başlıklı araştırmada, ekonomisi hem de pazarlama alanlarında yöresel gıda ürünlerine yönelik araştırmaların önem kazandığı dile getirildi.
Çalışmada tüketicilerin yöresel ürün algısının, satın alma niyetine etkisinin araştırılması amaçlandı. Bu amaçla Erzurum'da 440 tüketici ile yüz yüze anket yapıldı. Araştırmada, ' Sonuç olarak yöresel gıda ürünü satın alma niyetinde yöresel ürün algısının yaklaşık %20 etkisinin olduğu ifade edilebilmektedir' denildi.
'Tüketicilerle yüz yüze görüşüldü'
Yapılan araştırmada, yöresel ürünlere yönelik araştırmaların önem kazanmasında özellikle gelişen tüketici bilinci ile bu ürünlere talebin artması, kırsal ekonominin kalkınmasında yöresel gıda ürünlerinin yaygınlaşmasının etkisi aynı zamanda, küresel çevre sorunların karşı yöresel gıda ürünlerinin tercih edilmesinin önemi konunun hem mikro hem de makro açıdan araştırılmasında etkili olan faktörler olarak sıralanarak, 'Dünyada yöresel/yerel gıda ürünlerine yönelik talep eğiliminin arttığı ifade edilmektedir. Yöresel gıda ürünlere olan talebin artması sektör paydaşlarının stratejilerini belirlemesinde, tüketicilerin yöresel ürünleri nasıl algıladıkları ve yöresel ürün algısının satın alma niyetine etkisine yönelik araştırmaları önemli hale getirmektedir. Bu kapsamda çalışmada yöresel ürün çeşitliliği açısından önemli illerden biri olan Erzurum ilinde tüketicilerle yüz yüze anket yapılarak elde edilen sonuçlar değerlendirilmiştir. Çalışma sonucunda yöresel ürün algısını etkileyen faktörler üç başlık altında toplanmış ve bunlar algılanan kalite, risk ve değer olarak adlandırılmıştır. Satın alma niyeti için iki faktör belirlenmiştir.'
'Her ürün grubunda algılanan riski farklılaşmaktadır'
Çalışma sonucunda değişkenler arasındaki ilişkinin incelenmesinde çoklu regresyon analizinden yararlanıldığı vurgulanarak, 'Analiz sonucunda algılanan kalite, algılanan risk ve algılanan değerin satın alma niyetini olumu etkiledikleri belirlenmiştir. Algılanan kalite ve algılanan değerin satın alma niyeti üzerine olumlu etkileri literatür ile uyumlu sonuçları göstermektedir. Ancak algılanan riskin, satın alma niyetini olumlu etkilemesi yöresel ürünler için farklı değerlendirilebilmektedir. Yöresel gıda ürünlerinde çeşitliliğin olması ve her ürün/ ürün grubunun farklı özelliklerde olması algılanan riski etkileyebileceği düşünülmektedir. Örneğin hammaddesi hayvansal ürünler veya bitkisel olan ürünlerde risk dereceleri de farklılaşmaktadır. Bununla birlikte ürün özelliklerine göre algılanan risk çeşidi (finansal risk, fonksiyonel risk gibi.) de farklı olabilmektedir. Bu durumda her ürün grubunda algılanan riski farklılaşmaktadır. Dolayısıyla tüketicilerin yöresel gıda ürün algılarının satın alma niyetine etkisinde en uygun pazarlama stratejisini belirlemede ürün ya da ürün gruplarına göre araştırmaların yapılması önerilmektedir.'İHA
Gazze-Ukrayna karşılaştırması
Gazze'de katledilenlerin sayısı kat kat fazla
Kim öldürdü bu bebekleri?
Pişkin pişkin savunma yaptılar
Aslan Batshuayi ile istediğini aldı
10 kişilik Bodrum beraberliği kaçırdı
Fenerbahçe Kayseri'de farklı kazandı
Galibiyet serisi 4 maça çıktı
AB'den 'Netanyahu' kararını desteklemeyen ülkelere tepki
"Üye ülkeler karara uygulamakla yükümlü"
Yenidoğan çetesi hakim karşısında
Davanın 6. duruşması yapılıyor
İstanbul'da beklenen yağış
Sağanak yağış ve rüzgar
Mansur Yavaş ilk ihaleyi iptal etti
6 milyar 700 milyon TL kasada kaldı
Hatay'ın Melahat öğretmeni
Öğrencilerinin 10 parmağında 10 marifet
'Yeni silahlar geliştirdik'
Putin'in eli belinde!
Nedeni artan enflasyon
Kartlı ödemelerde bir rekor daha
Türkiye'deki en büyük alıcı
Merkez Bankası altın yığınağı yapıyor
İki kayyum kararı daha
Tunceli ve Ovacık belediye başkanları görevden alındı
Türkiye'de kaç milyon Suriyeli var?
Göç İdaresi: Çocuklar dahil 2 milyon 935 bin 742
'Biden Trump'a kötü miras bırakmaya çalışıyor'
Rusya'dan dikkat çekici açıklama
Gazze-Ukrayna karşılaştırması
Gazze'de katledilenlerin sayısı kat kat fazla
Kim öldürdü bu bebekleri?
Pişkin pişkin savunma yaptılar
Aslan Batshuayi ile istediğini aldı
10 kişilik Bodrum beraberliği kaçırdı
Fenerbahçe Kayseri'de farklı kazandı
Galibiyet serisi 4 maça çıktı
AB'den 'Netanyahu' kararını desteklemeyen ülkelere tepki
"Üye ülkeler karara uygulamakla yükümlü"
Yenidoğan çetesi hakim karşısında
Davanın 6. duruşması yapılıyor
İstanbul'da beklenen yağış
Sağanak yağış ve rüzgar
Mansur Yavaş ilk ihaleyi iptal etti
6 milyar 700 milyon TL kasada kaldı
Hatay'ın Melahat öğretmeni
Öğrencilerinin 10 parmağında 10 marifet
'Yeni silahlar geliştirdik'
Putin'in eli belinde!
Nedeni artan enflasyon
Kartlı ödemelerde bir rekor daha
Türkiye'deki en büyük alıcı
Merkez Bankası altın yığınağı yapıyor
İki kayyum kararı daha
Tunceli ve Ovacık belediye başkanları görevden alındı
Türkiye'de kaç milyon Suriyeli var?
Göç İdaresi: Çocuklar dahil 2 milyon 935 bin 742
'Biden Trump'a kötü miras bırakmaya çalışıyor'
Rusya'dan dikkat çekici açıklama
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2024

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.