Tüketici teknolojisi ürünleri pazarı, bu yılın ikinci çeyreğinde gösterdiği büyümeye rağmen, üçüncü çeyrekte düşüşe geçti.
GFK Araştırma Grubunun iş birimi "GFK TEMAX Türkiye"nin tüketici elektroniği (LCD TV, MP3 çalar vs.), görüntüleme (fotoğraf makinesi, kamera vs.), büyük beyaz eşya (bulaşık mak., buzdolabı vs.), küçük ev aletleri (fritöz, blender, süpürge vs.) , bilgi teknolojileri (bilgisayar vs.), telekom (cep telefonu vs.), ofis ekipmanları (yazıcı vs.)"ndan olmak üzere 7 gruptan oluşan tüketici teknolojisi ürünleri pazarının 2009 üçüncü çeyrek araştırma sonuçları açıklandı.
Pazar yüzde 5.6 daraldıBuna göre, toplam tüketici teknolojisi ürünleri pazarı üçüncü çeyrekte geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 5,6 küçülerek 3,6 milyar lira değerini elde etti. Telekom sektörü, geçen yılın aynı dönemine göre büyüme gösteren ve 2009'un üçüncü çeyreğindeki düşüşten etkilenmeyen tek sektör oldu. Yüzde 2,8 oranındaki büyüme temel olarak GSM operatörlerinin yoğun olarak yürüttükleri 3G kampanyalarından kaynaklandı. Bilgi teknolojileri ve küçük elektrikli ev aletleri sektörlerinin sergiledikleri düşüşler sırasıyla yüzde 1,6 ve yüzde 2 oldu.
Beyaz eşyada küçülme yüzde 7.6 oranındaBüyük beyaz eşya ve ofis ekipmanları sektörlerinin her ikisi de yüzde 7,6 oranında küçüldü. Beyaz eşya sektörüne dönük geçici vergi indirimleri sektörün ikinci çeyrekte büyümesinde etkili olurken, sektör üçüncü çeyrekte bir anlamda kan kaybetti. Buna göre, pazar 2008 yılının üçüncü çeyreğine göre yüzde 7,6 oranında gerilerken, 1,3 milyar TL değerini elde etti. Görüntüleme ve tüketici elektroniği sektörlerinin her ikisi de kötü bir üçüncü çeyrek geçirerek sırasıyla yüzde 16,3 ve yüzde 16,8 oranlarında küçüldüler. Bu oranlar, sektörleri, sıralamada en alt sıralara yerleştirdi.
GFK Araştırma Grubunun iş birimi "GFK TEMAX Türkiye"nin tüketici elektroniği (LCD TV, MP3 çalar vs.), görüntüleme (fotoğraf makinesi, kamera vs.), büyük beyaz eşya (bulaşık mak., buzdolabı vs.), küçük ev aletleri (fritöz, blender, süpürge vs.) , bilgi teknolojileri (bilgisayar vs.), telekom (cep telefonu vs.), ofis ekipmanları (yazıcı vs.)"ndan olmak üzere 7 gruptan oluşan tüketici teknolojisi ürünleri pazarının 2009 üçüncü çeyrek araştırma sonuçları açıklandı.
Pazar yüzde 5.6 daraldıBuna göre, toplam tüketici teknolojisi ürünleri pazarı üçüncü çeyrekte geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 5,6 küçülerek 3,6 milyar lira değerini elde etti. Telekom sektörü, geçen yılın aynı dönemine göre büyüme gösteren ve 2009'un üçüncü çeyreğindeki düşüşten etkilenmeyen tek sektör oldu. Yüzde 2,8 oranındaki büyüme temel olarak GSM operatörlerinin yoğun olarak yürüttükleri 3G kampanyalarından kaynaklandı. Bilgi teknolojileri ve küçük elektrikli ev aletleri sektörlerinin sergiledikleri düşüşler sırasıyla yüzde 1,6 ve yüzde 2 oldu.
Beyaz eşyada küçülme yüzde 7.6 oranındaBüyük beyaz eşya ve ofis ekipmanları sektörlerinin her ikisi de yüzde 7,6 oranında küçüldü. Beyaz eşya sektörüne dönük geçici vergi indirimleri sektörün ikinci çeyrekte büyümesinde etkili olurken, sektör üçüncü çeyrekte bir anlamda kan kaybetti. Buna göre, pazar 2008 yılının üçüncü çeyreğine göre yüzde 7,6 oranında gerilerken, 1,3 milyar TL değerini elde etti. Görüntüleme ve tüketici elektroniği sektörlerinin her ikisi de kötü bir üçüncü çeyrek geçirerek sırasıyla yüzde 16,3 ve yüzde 16,8 oranlarında küçüldüler. Bu oranlar, sektörleri, sıralamada en alt sıralara yerleştirdi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.