Cumhurbaşkanı Ahmet Necdet Sezer, bankacılık ile ilgili düzenlemeler içeren 4743 sayılı "Mali Sektöre Olan Borçların Yeniden Yapılandırılması ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun"u onayladı.
Cumhurbaşkanlığı Basın Merkezi'nden yapılan açıklamada, Anayasa'nın 89. maddesinin ikinci fıkrasında, Cumhurbaşkanı'nın, yayımlanmasını kısmen veya tamamen uygun bulmadığı yasaları, bir daha görüşülmek üzere, bu hususta gösterdiği gerekçe ile birlikte 15 gün içinde Türkiye Büyük Millet Meclisi'ne geri göndermesini hükme bağladığı anımsatıldı.
Cumhurbaşkanlığı Basın Merkezi'nden yapılan açıklamaya göre, Sezer, yazıda, Yasa'nın, mali sektöre olan borçların yeniden yapılandırılması ve sermaye yapısı yetersiz olan bankalara sermaye katkısı sağlanması konularında kurallar içerdiğine işaret etti.
Sezer, Yasa'nın 2. maddesinde, bankalar, özel finans kurumları, diğer mali kurumlar, Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu ve tasfiye halindeTürkiye Emlak Bankası Anonim Şirketi'nin alacaklarının, çıkarılacak yönetmelikte gösterilecek "Finansal Yeniden Yapılandırma Çerçeve Anlaşmaları" kapsamında imzalanacak finansal yeniden yapılandırma sözleşmelerine bağlanarak ve gerektiğinde ek finansman da sağlanarak yeniden yapılandırılabileceğinin ya da yeni ödeme planlarına bağlanabileceğinin belirtildiğini anımsattı.
Sezer, Yasa'nın 5. maddesinin (J) fıkrasıyla, 4389 sayılı BankalarYasası'na eklenen geçici 4. maddede de bankacılık sisteminde güven ve istikrarı korumak ve ekonomik krizin Türkiye'de kurulu mevduat kabulüne yetkili özel sermayeli bankaların sermayeleri üzerindeki olumsuz etkilerini gidermek amacıyla, kaynak aktarımı da dahil, Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu tarafından alınacak önlemlerin ayrıntılı biçimde düzenlendiğini kaydetti.
Cumhurbaşkanı Sezer, anılan geçici 4. maddenin, 8. fıkrasının birinci bendinde, 7. fıkraya göre başvuruda bulunan bankalara, yapacağı değerlendirmeler çerçevesinde Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu tarafından; sermaye yeterliliği standart oranı yüzde 5'ten az, ancak sıfırdan büyük ve 30 Eylül 2001 günündeki bilanço büyüklükleri itibariyle sektördeki payı asgari yüzde 1 olan bankalarda bu oranın yüzde 5'e ulaşması için gerekli sermaye artırımına ortaklarca ya da sermaye artırımına katılanlarca ödenen tutarı aşmamak koşuluyla katılınmasını; sermaye yeterliliği standart oranları yüzde 5 ve daha yüksek olan bankalarda ise sermaye yeterliliği standart oranlarının yüzde 9'a ulaşmasına yetecek kadar, hisse senedine dönüştürülebilir tahvil karşılığı ve 7 yıl vadeli olmak üzere sermaye benzeri kredi sağlanmasını sağlamaya ilişkin işlemleri ayrı ayrı ya da birlikte yapmaya yetkili olduğunun belirtildiğini ifade etti. Sezer, söz konusu maddenin 8. fıkrasının 5'inci bendinde ise bankaların, birinci bendin (a) alt bendi kurallarına göre Fon tarafından bankaya yatırılan sermaye katılımlarının en az yüzde 60'ınakarşılık gelen tutarı, aynı risk grubunda bulundukları gerçek ve tüzelkişiler ile bankalar ve diğer mali kurumlar hariç olmak üzere, bankacılık ilke ve gelenekleri çerçevesinde 30 Haziran 2003 gününe kadar kredi olarak kullandıracaklarının hükme bağlandığını kaydetti.
Cumhurbaşkanlığı Basın Merkezi'nden yapılan açıklamada, Anayasa'nın 89. maddesinin ikinci fıkrasında, Cumhurbaşkanı'nın, yayımlanmasını kısmen veya tamamen uygun bulmadığı yasaları, bir daha görüşülmek üzere, bu hususta gösterdiği gerekçe ile birlikte 15 gün içinde Türkiye Büyük Millet Meclisi'ne geri göndermesini hükme bağladığı anımsatıldı.
Cumhurbaşkanlığı Basın Merkezi'nden yapılan açıklamaya göre, Sezer, yazıda, Yasa'nın, mali sektöre olan borçların yeniden yapılandırılması ve sermaye yapısı yetersiz olan bankalara sermaye katkısı sağlanması konularında kurallar içerdiğine işaret etti.
Sezer, Yasa'nın 2. maddesinde, bankalar, özel finans kurumları, diğer mali kurumlar, Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu ve tasfiye halindeTürkiye Emlak Bankası Anonim Şirketi'nin alacaklarının, çıkarılacak yönetmelikte gösterilecek "Finansal Yeniden Yapılandırma Çerçeve Anlaşmaları" kapsamında imzalanacak finansal yeniden yapılandırma sözleşmelerine bağlanarak ve gerektiğinde ek finansman da sağlanarak yeniden yapılandırılabileceğinin ya da yeni ödeme planlarına bağlanabileceğinin belirtildiğini anımsattı.
Sezer, Yasa'nın 5. maddesinin (J) fıkrasıyla, 4389 sayılı BankalarYasası'na eklenen geçici 4. maddede de bankacılık sisteminde güven ve istikrarı korumak ve ekonomik krizin Türkiye'de kurulu mevduat kabulüne yetkili özel sermayeli bankaların sermayeleri üzerindeki olumsuz etkilerini gidermek amacıyla, kaynak aktarımı da dahil, Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu tarafından alınacak önlemlerin ayrıntılı biçimde düzenlendiğini kaydetti.
Cumhurbaşkanı Sezer, anılan geçici 4. maddenin, 8. fıkrasının birinci bendinde, 7. fıkraya göre başvuruda bulunan bankalara, yapacağı değerlendirmeler çerçevesinde Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu tarafından; sermaye yeterliliği standart oranı yüzde 5'ten az, ancak sıfırdan büyük ve 30 Eylül 2001 günündeki bilanço büyüklükleri itibariyle sektördeki payı asgari yüzde 1 olan bankalarda bu oranın yüzde 5'e ulaşması için gerekli sermaye artırımına ortaklarca ya da sermaye artırımına katılanlarca ödenen tutarı aşmamak koşuluyla katılınmasını; sermaye yeterliliği standart oranları yüzde 5 ve daha yüksek olan bankalarda ise sermaye yeterliliği standart oranlarının yüzde 9'a ulaşmasına yetecek kadar, hisse senedine dönüştürülebilir tahvil karşılığı ve 7 yıl vadeli olmak üzere sermaye benzeri kredi sağlanmasını sağlamaya ilişkin işlemleri ayrı ayrı ya da birlikte yapmaya yetkili olduğunun belirtildiğini ifade etti. Sezer, söz konusu maddenin 8. fıkrasının 5'inci bendinde ise bankaların, birinci bendin (a) alt bendi kurallarına göre Fon tarafından bankaya yatırılan sermaye katılımlarının en az yüzde 60'ınakarşılık gelen tutarı, aynı risk grubunda bulundukları gerçek ve tüzelkişiler ile bankalar ve diğer mali kurumlar hariç olmak üzere, bankacılık ilke ve gelenekleri çerçevesinde 30 Haziran 2003 gününe kadar kredi olarak kullandıracaklarının hükme bağlandığını kaydetti.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.