Salgın tüketici davranışlarını da alt üst etti
Koronavirüs salgını tüketici davranışlarını da önemli ölçüde değiştirdi. Tüketicilerin yüzde 45’i markadan bağımsız promosyonlara göre ürün tercih ediyor ve yüzde 44’ü ise tasarruf etmek için aktif olarak market markalı ürün arayışı içerisinde.
10.03.2021 17:43:00





İBRAHİM ETHEM YIĞ / DETAY HABER
Covid-19 pandemisi dünyanın dört bir yanında tüketicilerin satın alma davranışları, neyi nasıl satın aldıkları üzerinde benzersiz bir etki yaptı. NielsenIQ'nun 2021 yılında gerçekleştirdiği 'Pandemi Döneminde Tüketici Davranışlarını Anlamak' başlıklı araştırmanın sonuçları, Türkiye'deki tüketicilerin artık daha tedbirli olduklarını ve satın alma alışkanlıklarını bugünün dünyasının yeni ekonomik koşullarına göre değiştirdiklerini işaret ediyor. Tüketicilerin yarısının gelirleri konusunda kendilerini güvende hissettiklerini ortaya koyan araştırma, Türkiye'deki tüketicilerin yüzde 75'inin son 6 ay içinde davranış biçimlerini değiştirdiklerini gösteriyor. Bu oran global ölçekte ise yüzde 66 seviyesinde.
Promosyonlar önem kazandı
Araştırmaya göre, Türkiye'deki tüketicilerin büyük bir kısmı, bütçelerini yönetmek için farklı davranışlar geliştiriyor. Tüketicilerin yüzde 45'i markadan bağımsız promosyonlara göre ürün tercih ediyor ve yüzde 44'ü ise tasarruf etmek için aktif olarak market markalı ürün arayışı içerisinde. Bununla birlikte, tüketicilerin neredeyse yarısı (yüzde 48) marka sadakatini koruyor ve tercih ettiği markayı satın almaya devam edeceğini ifade ediyor.
Kaliteli ve hesaplı ürün tercih ediliyor
Hızlı tüketim ürünlerinde, kalite ve değer hala tüketiciler tarafından yüksek talep görüyor. Türkiye'deki tüketicilerin yüzde 74'ü yüksek kalitedeki ürünlere daha fazla ödemeye razı durumda ve yüzde 88'i 'kaliteli' ve 'hesaplı' ürün yelpazesinin genişlemesini istiyor. Bu sonuçlar, Türkiye'deki hızlı tüketim ürünleri markaları için orta vadede büyük bir potansiyel fırsatını işaret ediyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.