Salgın döneminde çay satışı arttı
Çaykur Genel Müdür Vekili Yusuf Ziya Alim, koronavirüs salgınının ilk 3-4 ayında kurumun tarihinde hiç olmadık bir şekilde tüketiciye direkt ulaşabilen çay satışı yaptıklarını belirtti.
30.12.2020 12:26:00





Çaykur Genel Müdür Vekili Yusuf Ziya Alim, koronavirüs salgınının ilk 3-4 ayında kurumun tarihinde hiç olmadık bir şekilde tüketiciye direkt ulaşabilen çay satışı yaptıklarını belirtti. Geçen yıl 750 bin ton, 2020 yılında ise 752 bin ton yaş çay alımı gerçekleştirdiklerini söyleyen Alim, bu dönemde kuru çay satışlarının da arttığını belirterek, "Bu sene 130 bin tonu geçiyoruz. 131 bin ton kuru çay satışı olur. 2021 yılında 3-4 firmayla kuru çay satışı bağlantılarımız var" diye konuştu. Alim, şöyle devam etti: "Beyaz çayı geçen sene 230 kilo satmıştık, bu sene 250 kilo sattık. Hatta beyaz çayda stoklarımız bitti sayılır. İnşallah Mayıs ayında daha yüklü bir beyaz çay alımı yapacağız. Yeşil çayda geçen sene 5 ton toz olarak satmıştık. Bu sene de 5 bin 500 ton satış oldu. Belki de 6 bin tona çıkacak. Yani onda da bir artış oldu. Siyah çaylar rutin seyrinde devam ediyor."
Türkiye genelinde '81 ilde 81 mağaza' açma çalışmalarını sürdürdüklerini ve 6 mağaza açtıklarını söyleyen Alim, her mağazaya özel çay ürettiklerini, Erzurum için Palandöken çayını satışa sunduklarını, İstanbul için de Ayasofya çayının satışa çıkarılacağını bildirdi. Alim, salgın sürecinde üreticilerin çaylarını yabancı işçilere toplatamadığını, kendilerinin topladığını dile getirerek şunları kaydetti: "Çay bir aile ürünü olmaktan çıkmış, yabancı işçilere toplatılır olmuştu. Üreticiler bu vesileyle hem kendi çaylarını toplamış, hem yurt dışına giden 500-600 milyon lira gibi bir paranın yurt içinde kalmasını sağlamış oldu." Alim, bu yıl 2.6 milyar lira yaş çay bedeli ödemesiyle birlikte yaklaşık 5 milyar lira ödeme yaptıklarını dile getirdi. AA
Türkiye genelinde '81 ilde 81 mağaza' açma çalışmalarını sürdürdüklerini ve 6 mağaza açtıklarını söyleyen Alim, her mağazaya özel çay ürettiklerini, Erzurum için Palandöken çayını satışa sunduklarını, İstanbul için de Ayasofya çayının satışa çıkarılacağını bildirdi. Alim, salgın sürecinde üreticilerin çaylarını yabancı işçilere toplatamadığını, kendilerinin topladığını dile getirerek şunları kaydetti: "Çay bir aile ürünü olmaktan çıkmış, yabancı işçilere toplatılır olmuştu. Üreticiler bu vesileyle hem kendi çaylarını toplamış, hem yurt dışına giden 500-600 milyon lira gibi bir paranın yurt içinde kalmasını sağlamış oldu." Alim, bu yıl 2.6 milyar lira yaş çay bedeli ödemesiyle birlikte yaklaşık 5 milyar lira ödeme yaptıklarını dile getirdi. AA
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.