Türkiye Gıda ve İçecek Sanayi Dernekleri (TGDF) Genel Sekreteri Ersin Taranoğlu, Sanayi ve Ticaret Bankalığı Reklam Kurulunun son kararlarıyla ilgili henüz firmalara ulaşan gerekçeli yasal bir tebligat bulunmadığını bildirdi. Taranoğlu, yaptığı yazılı açıklamada, Reklam Kurulunun basında yer alan kararının, ürünlerin içeriği ve sağlık üzerine etkileri ile değil reklamlarda kullanılan pazarlama teknikleri ile geliştirilmiş reklam sloganları ile ilgili olduğunu kaydetti.Reklamları durdurma kararıyla ilgili henüz üye firmalara ulaşan gerekçeli yasal bir tebligat bulunmadığını aktaran Taranoğlu, "Reklamları tartışılan bu gıdaların insan sağlığı açısından faydalı olduğu, Avrupa ve dünyanın bir çok ülkesinde yapılan bilimsel araştırmalara dayanarak, bilimsel olarak kanıtlanmış ve kabul edilmiştir'' ifadesini kullandı.Taranoğlu, ürünlerin tanıtılmasının yanında sağlık üzerine bilimsel olarak kanıtlanmış etkilerinin de tüketiciye iletilmesinin amaçlandığı ve tüketiciye yapılan her türlü iletişimin doğruluğunun bilimsel verilere dayandığını bildirdi.Söz konusu ürünlerin Tarım ve Köyişleri Bakanlığı izni ile üretildiği, üretim izinlerinin ise 7 Temmuz 2006 tarihinde yürürlüğe giren Türk Gıda Kodeksi Gıda Maddelerinin Genel Etiketleme ve Beslenme Kuralları Tebliğinde Değişiklik Yapılması Hakkındaki Tebliği Madde 3 Ek9'da yer alan bitkisel sterol ve/veya stanol kullanımı ve beyana esas kullanım koşullarına uygun olarak düzenlendiğini belirten Taranoğlu, tebliğin AB yönetmeliklerine uyumlu, Dünya Sağlık Örgütü Raporları ve FDA uygulamalarına paralel olduğunu dile getirdi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.