ÇETKODER Genel Başkanı Mustafa Göktaş, Tüketiciyi yanıltan ve kandıran reklâmın suç olduğunu belirterek, tüketicileri bu konuda daha dikkatli, duyarlı olmaya çağırdı.
Çevre ve Tüketici Haklarını Koruma Derneği (ÇETKODER) Genel Başkanı Mustafa Göktaş, piyasayı allak bullak eden ve birbirinden avantajlı gibi gösterilen reklâm ve kampanya kirliliğinin bulunduğunu söyledi. Göktaş, şunları söyledi: "Objektif bir biçimde verilen mal ve hizmet tanıtımı amaçlı reklâm, tüketici için önem arz etmektedir. Ancak son zamanlarda gelişen bazı teknikler pazarlama ve reklâmda yapılan yeni taktikler, vatandaşımızın gerçekten korunması gereğini bir kez daha ortaya çıkarmıştır. Özellikle son zamanlarda cazip teklifler ile sunulan tüketici kredileri, taksitli satış kampanyaları, kredi kartı ile satış kampanyaları, vatandaşın tüketme güdüsünü kamçılamakta ve tüketime yöneltmektedir. Vatandaş bilmeden imkânlarının dışına çıkmakta ve gelecekte kazanacağı parayı ( olmayan) harcama yoluna gitmektedir. Reklamlarda kullanılan yöntemler teknoloji harikaları ile yapılmakta, bilgisayar ortamında, efekt ve seslendirmeler kullanılmakta ve tüketicinin o an bilinci adeta hipnotize edilmekte iradesi o an için sakatlanmaktadır" dedi.
Çevre ve Tüketici Haklarını Koruma Derneği (ÇETKODER) Genel Başkanı Mustafa Göktaş, piyasayı allak bullak eden ve birbirinden avantajlı gibi gösterilen reklâm ve kampanya kirliliğinin bulunduğunu söyledi. Göktaş, şunları söyledi: "Objektif bir biçimde verilen mal ve hizmet tanıtımı amaçlı reklâm, tüketici için önem arz etmektedir. Ancak son zamanlarda gelişen bazı teknikler pazarlama ve reklâmda yapılan yeni taktikler, vatandaşımızın gerçekten korunması gereğini bir kez daha ortaya çıkarmıştır. Özellikle son zamanlarda cazip teklifler ile sunulan tüketici kredileri, taksitli satış kampanyaları, kredi kartı ile satış kampanyaları, vatandaşın tüketme güdüsünü kamçılamakta ve tüketime yöneltmektedir. Vatandaş bilmeden imkânlarının dışına çıkmakta ve gelecekte kazanacağı parayı ( olmayan) harcama yoluna gitmektedir. Reklamlarda kullanılan yöntemler teknoloji harikaları ile yapılmakta, bilgisayar ortamında, efekt ve seslendirmeler kullanılmakta ve tüketicinin o an bilinci adeta hipnotize edilmekte iradesi o an için sakatlanmaktadır" dedi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.