Otelci de 'her şey dahil'den dertli
Türkiye’nin kıyı kesimlerindeki otellerde uygulanan ‘her şey dahil’ sisteminden esnaf, turistler otel dışına çıkmadığı için, otelciler ise içeride kalan turistlere yiyecek içecek yetiştiremedikleri için dertli
20.06.2013 00:00:00
Türkiye’de genelde kıyı kesimlerindeki otellerde uygulanan “her şey dahil” sisteminden esnaflar kadar otelciler de dertli. Esnaf bu sistemi uygulayan otellerdeki turistlerin tesis dışına çıkmamasından şikayet ederken, otelciler ise içeride kalan turistlere yiyecek içecek yetiştirememekten mustarip. Güney Ege Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (GETOB) Müdürü Cahit Sarıbey, Haziran ayının ortasına gelinmiş olmasına rağmen, nitelikli tesislerin dışında hala beklenen doluluk oranına erişemeyen tesisler bulunduğunu söyledi. Turizmle bağlantılı diğer sektörlerin de bekledikleri işleri yapamadıklarına işaret eden Sarıbey, özellikle esnaf kesiminin “günah keçisi” olarak “her şey dahil” sisteminde ısrarlı olduğunu dile getirdi. Turistin nasıl bir tatil yapmayı istediği hakkında yapılan gözlemde, “her şey dahil”in uygulandığı ülke, bölge ve tesislerde tatil planladıklarının ortaya çıktığını ifade eden Sarıbey, “Tur operatörü de ister istemez bu satış şekline uymak durumunda kaldığından, kontrat için otelcilerle masaya oturduğunda ilk koşul olarak bu sistemle çalışmasını istiyor. Neticede konaklama sektörü ister istemez kendini bu rüzgarın önünde buluveriyor. Direnen tesis maalesef fazla kalmadı. Kalan birkaç tesisin daha ne kadar direneceği de meçhul” dedi. Turiste yiyecek - içecek yetiştirmekte zorlanıyorlarKonaklama sektörünün de bu durumdan memnun olmadığına dikkati çeken Sarıbey, otel çalışanlarının gün boyu tesisten dışarıya çıkmayan turistin istek ve ihtiyaçlarını karşılamak için olağanüstü bir çaba içerisine girdiğini kaydetti. Sarıbey, yiyecek içecek ünitelerinin yoğun çalışmasına rağmen ürün yetiştirmekte zorlanıldığını vurguladı. Bu kadar yoğun tempoya rağmen yüzü gülen otel işletmecisine rastlamanın zor olduğunu anlatan Sarıbey, “Giderlerin anormal artması, buna mukabil kısalan turizm sezonunda satış rakamlarının düşük olması, belirli periyotlarda tesis yenilenme giderleri de düşünüldüğünde işin içinden çıkılmaz bir hal alıyor. Üstelik genel giderlerin artışına paralel olarak tesis amortisman giderleri de artıyor, yani tesisler hızla yıpranıyor” diye konuştu. Otelciler “Her şey dahil satmayacağım” dediği anda birçok acentenin otelin kapısının önünden bile geçmediğini savunan Sarıbey, sözün bittiği yerin bu nokta olduğunu belirti.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.