YÖK raporunda, halen yapılmakta olan ÖSS yerine merkezi olarak sıralama niteliğinde 2 sınav yapılması ve üniversitede yerleşilecek programların 4 gruba ayrılması önerildi. Öneriye göre, bu çerçevede her yıl haziran ayının ikinci yarısında, birbiri ardından gelen haftalarda 4 aşamalı bir "Ders Düzeyi Geçme Sınavı" düzenlenecek. Bu aşamalarda; Matematik, Sosyal Bilimler, Fen Bilimleri ve Türkçe-Yabancı Dil ile ilgili ders düzeyindeki sınavlar uygulanacak. Böyle bir sistem içinde üniversiteler ve bölümler hangi nitelikte öğrencileri alabileceklerini kendileri kararlaştırabilecek. Bu yöntem, seçilen öğrenci ve verilen programların uyumunu kolaylaştıracağı gibi, üniversitelerin ve bölümlerin kendilerini farklılaştırmasına da imkan verecek. Ayrıca bu sistem, dershane gereksinmesini artırmayacak ve belki de öğrenciler daha az alandan sorumlu olacağı için sınava gireceklerin sayısı azalacak. Diğer merkezi sınav ise 'temel düzey seçme sınavı' adıyla yapılacak ve ortak müfredata dayalı olacak. 2006'dan önce uygulanan ÖSS'ye benzeyen bir sıralama sınavı yapılacak. Sınavda, belirli bir puanı aşma koşulu bulunmayacak.YÖK raporunda öne çıkan görüşler* Tek başına sınav, sistemin yetersizliklerinden kaynaklanan sorunları çözemez. * Ortaöğretimi bitirme sınavları yeniden konulmalıdır. Erken yaşta yönlendirmeye yönelik önlemler alınmalıdır. * Yükseköğretim kontenjanı artırılmalı, mesleki eğitim özendirici hale getirilmeli, yükseköğretime seçme ve yerleştirme sistemi yeniden düzenlenmelidir. * Öğrencilerin hangi alanda başarılı olduğunu belirlemede en somut yöntemlerden biri, bu amaca uygun, alan belirleme ve yönlendirme sınavıdır.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.