Ortak dert taklitçiler
3. Kuşak Sultanahmet Köftecisi Mehmet S. Tezçakın, Türkiye'de 3 neslin üzerinde hizmet veren işletme sayısının özellikle de yeme-içme sektöründe iki elin parmaklarını geçmeyeceğini belirterek, "Hepimizin ortak derdi taklitçiler" dedi
05.08.2014 00:00:00
Yeme-içme sektöründe Türkiye'nin en çok taklit edilen markalarından olan 'Sultanahmet Köftecisi'nin ismini izinsiz olarak kullananların oluşturduğu pazarın büyüklüğü 100 milyon liraya ulaştı. 3. Kuşak Sultanahmet Köftecisi Mehmet S. Tezçakın, Sultanahmet köftesinin patentinin, İnegöl ya da Akçaabat köftesi gibi coğrafi işaret olarak alınmadığını, isim ve marka kullanım hakkının yalnızca Tezçakın ailesine ait olduğunu bildirdi. 'Semt adından esinlendim' diyerek "Sultanahmet Köftecisi" adını kullananların tüketiciyi aldattıklarını savunan Tezçakın, "Mazisi 3, 5 yıl öncesine dayanan firmaların Sultanahmet köftesinin ününe leke sürmesine izin vermeyeceğiz. Nerede olursa olsun, eğer adında 'Tarihi' ibaresi bulunmuyorsa, kuruluş tarihi olarak da 1920 belirtilmiyorsa, o köfteci Tarihi Sultanahmet Köftecisi değildir, sunduğu da Sultanahmet köftesinden başka bir şeydir" dedi.Tezçakın, bugüne kadar markalarını taklit eden onlarca işletme hakkında hukuki süreci başlattıklarını anımsatarak, şunları söyledi: "Maddi ve manevi tazminat talebiyle açtığımız davalardan, bugüne kadar sonuçlananların tamamında lehimize karar verildi. Taklitçi firmalar birer birer kapanırken, on binlerce lira da tazminat ödemeye mahkûm oldular. Marka değerimiz korumak için davaları açmak zorunda olsak da insanların bu kadar yatırım yaptıktan sonra, mahkeme kararıyla dükkânlarını kapatmaları bizleri üzüyor. Bugün kurumsal nitelikli bir köfteci dükkânının maliyeti lokasyonuna göre en az 300 bin TL'den başlar, milyon liraları aştığı bölgeler olur. Dükkan değeri ve franchise bedelleri üzerinden yaptığımız hesaplamada, Sultanahmet köftecisinin taklitlerinin oluşturduğu pazarın 100 milyon lira dolayında olduğunu belirledik."Türkiye'de 3 neslin üzerinde hizmet veren işletme sayısının özellikle de yeme-içme sektöründe iki elin parmaklarını geçmeyeceğini vurgulayan Tezçakın, "Saymak isteseniz akla öncelikle Şekerci Hacıbekir, Kurukahveci Mehmet Efendi, Vefa Bozacısı, Tarihi Sultanahmet Köftecisi olarak biz, bir de Karaköy Güllüoğlu gelir. Bu işletmeler, Türk mutfak kültürüne yön veren kuruluşlar. Bunların korunması, desteklenmesi gerekir. Ama maalesef böyle bir destek alamıyoruz. Hepimizin ortak derdi taklitçiler" dedi. EKONOMİ SERVİSİ
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.