Online satışların payı artıyor
TGSD Müşterek Başkanı Sanem Dikmen, 2019’un ilk beş ayında yaklaşık 72 milyar TL olan e-ticaretin bu yılın aynı döneminde 150 milyar TL’ye ulaştığının altını çizerek, pandemi döneminde büyük sıçrama yapan online alışveriş alışkanlıklarının salgın tamamen bitse bile devam edeceğini söyledi.
29.06.2021 17:26:00





İBRAHİM ETHEM YIĞ / DETAY HABER
Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) Müşterek Başkanı Sanem Dikmen, 2021'in ilk beş ayında e-ticaret hacminin 2019'un aynı dönemine göre ikiye katlandığını bildirdi. 2019'un ilk beş ayında yaklaşık 72 milyar TL olan e-ticaretin bu yılın aynı döneminde 150 milyar TL'ye ulaştığının altını çizen Dikmen, pandemi döneminde büyük sıçrama yapan online alışveriş alışkanlıklarının salgın tamamen bitse bile devam edeceğini söyledi. 'TGSD Talks' serisinde konuşan Dikmen, 2020'yi 2019'a göre yüzde 3.1 ihracat kaybı ile kapatan hazır giyim sektörünün 2021'e kısmen daha iyi başladığını söyledi. 17 Mayıs'taki normalleşme adımları ile iç pazarda önemli bir canlanma olduğunu hatırlatan Dikmen, "2020'yi yüzde 40-50 ciro kaybı ile kapatan hazır giyim markalarının büyük kısmı bu yıl 2019'daki satış düzeylerine ulaştı. 1 Temmuz'da tüm kısıtlamaların kaldırılması ve turist sayısındaki artışa paralel olarak iç pazarda satışların daha da canlanacağını tahmin ediyoruz" dedi.
Bu yıl online satışlarda patlama yaşandı
Dikmen, şöyle devam etti: "Bankalararası Kart Merkezi (BKM) verilerine göre ülkemizde 2019'da 190 milyar TL olan internetten kartlı ödeme hacmi 2020'de yüzde 37 artışla 260 milyar TL'ye ulaştı. E-ticaret hacmindeki artış 2021'de de devam ediyor. İlk 5 aylara baktığımızda 2019'da 71.9 milyar TL olan internetten satışların 2020'de 86.5, 2021'de ise 149.9 milyar TL'ye ulaştığını görüyoruz. Bir başka ifade ile bu yılın ilk beş ayında internetten yapılan satışlar 2019'un aynı dönemine göre yüzde 108 arttı. Abiye giysi ve takım elbise gibi bazı kıyafetler için mağazaya gitme ve ürünü yerinde deneyimleme alışkanlığı sürse bile diğer kategorilerde online satışın payı artacak. Pazarda kalmak, rekabet gücünü korumak isteyen tüm firmaların e-ticaret altyapılarını güçlendirmeleri ve bu alanda işbirliklerini geliştirmeleri gerekiyor." TGSD Başkan Yardımcısı Tanzer Gözek de, TGSD üyelerinin Türkiye hazır giyim ihracatının yüzde 80'ini gerçekleştirdiğini söyledi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.