Sabancı Üniversitesi, bakteri ve virüslere karşı tam koruma sağlayan nanoteknoloji 'hijyen ürünleri' geliştirdi. 'Antimic' markalı ürünler Türkiye'nın yanı sıra tüm dünyada pazarlanacak
YENİ MESAJ - İSTANBUL
Sabancı Üniversitesi, nanoteknoloji prensiplerine dayandırılarak yüzde 100 doğa dostu ve ağır metaller içermeyen su bazlı Antimic markalı 'hijyen ürünleri' geliştirdi. İlk aşamada geliştirilen 7 ürün çeşidi set halinde piyasaya sunuldu. Yeni teknolojiyi geliştirenlerden Sabancı Üniversitesi Mühendislik ve Doğa bilimleri Fakültesi'nde malzeme mühendisi Yard. Doç. Dr. Alpay Taralp, buluşun ürüne dönüşmesinin mutluluğunu yasadığını söyledi. Taralp, "Prof. Dr. Yusuf Menceloğlu ve öğrencilerden oluşan bir ekiple 5 yıldır üzerinde çalıştığımız nano antibakteriyel hijyen malzemesini bugün ürün olarak görmek ve insanların kullanımına sunmak onur verici. Bir insan günde ortalama 250 bin bakteri ile temas ediyor. Antimic, insanların maruz kaldığı bu riski büyük ölçüde azaltıyor. Çünkü Antimic'li ürünler kullanıldığı yerlerde zırh görevi üstleniyor. Üstelik geliştirdiğimiz malzeme ağır metaller içermediği için insan sağlığına ve doğaya dost" dedi. Taralp, ürünün mantarlara karşı da etkili olduğunu kaydetti. Sabancı Üniversitesi'nin yaklaşık 4 milyon Euro yatırım ile kurulan malzeme bilimi laboratuvarlarında üniversitenin bilim insanları tarafından geliştirilen Antimic' i ticari ürüne dönüştüren Nanotego A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Serhat Görgün, Antimic'in bir dezenfektan platformu olduğunu belirterek, bu maddeyi kullanarak çocuk bezi, kağıt mendil, araba spreyi gibi ürünler geliştirilebileceğini söyledi. Antimic'in uluslararası patenti için 1.5 yıl önce başvurduklarını söyleyen Görgün, önümüzdeki günlerde 25 ürün daha geliştireceklerini kaydetti. Ürünü ilk aşamada internet üzerinden satışa sunan KCL Pazarlama Genel Müdürü Cenk Rodoslu da, "Ürünlerin yurt genelinde ve yurt dışında pazarlanmasına yönelik ayırdığımız pazarlama bütçesi 2011 yılı için 1.5 milyon dolar. Yerli ve yabancı birçok zincir market ile görüşmelerimiz sürüyor. Ürünü ilk etapta internet üzerinden set halinde satmaya karar verdik. Ürünlerin bir yıl içinde minimum 2 milyon haneye gireceğini iddia ediyoruz. 2011 yılında Antimic için hedeflediğimiz minimum ciro 120 milyon TL" dedi. Cep telefonu üzerinde yapılan uygulamada 3300 olan bakteri sayısı Antimic ile 58'e indi. Ürün 30 gün süreyle bakterilere ve virüslere karşı koruma sağlıyor ve bu durum hastalanma riskini azaltıyor. Nanoteknolojik hijyen ürünleri mutfak, banyo, çamaşır, genel yüzeyler, el köpüğü, el hijyeni ve ıslak mendil olarak ayrı ayrı geliştirildi. www.nanoantimic.com adresinde satışa sunulan 7' li setin fiyatı ise 89 TL.
YENİ MESAJ - İSTANBUL
Sabancı Üniversitesi, nanoteknoloji prensiplerine dayandırılarak yüzde 100 doğa dostu ve ağır metaller içermeyen su bazlı Antimic markalı 'hijyen ürünleri' geliştirdi. İlk aşamada geliştirilen 7 ürün çeşidi set halinde piyasaya sunuldu. Yeni teknolojiyi geliştirenlerden Sabancı Üniversitesi Mühendislik ve Doğa bilimleri Fakültesi'nde malzeme mühendisi Yard. Doç. Dr. Alpay Taralp, buluşun ürüne dönüşmesinin mutluluğunu yasadığını söyledi. Taralp, "Prof. Dr. Yusuf Menceloğlu ve öğrencilerden oluşan bir ekiple 5 yıldır üzerinde çalıştığımız nano antibakteriyel hijyen malzemesini bugün ürün olarak görmek ve insanların kullanımına sunmak onur verici. Bir insan günde ortalama 250 bin bakteri ile temas ediyor. Antimic, insanların maruz kaldığı bu riski büyük ölçüde azaltıyor. Çünkü Antimic'li ürünler kullanıldığı yerlerde zırh görevi üstleniyor. Üstelik geliştirdiğimiz malzeme ağır metaller içermediği için insan sağlığına ve doğaya dost" dedi. Taralp, ürünün mantarlara karşı da etkili olduğunu kaydetti. Sabancı Üniversitesi'nin yaklaşık 4 milyon Euro yatırım ile kurulan malzeme bilimi laboratuvarlarında üniversitenin bilim insanları tarafından geliştirilen Antimic' i ticari ürüne dönüştüren Nanotego A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Serhat Görgün, Antimic'in bir dezenfektan platformu olduğunu belirterek, bu maddeyi kullanarak çocuk bezi, kağıt mendil, araba spreyi gibi ürünler geliştirilebileceğini söyledi. Antimic'in uluslararası patenti için 1.5 yıl önce başvurduklarını söyleyen Görgün, önümüzdeki günlerde 25 ürün daha geliştireceklerini kaydetti. Ürünü ilk aşamada internet üzerinden satışa sunan KCL Pazarlama Genel Müdürü Cenk Rodoslu da, "Ürünlerin yurt genelinde ve yurt dışında pazarlanmasına yönelik ayırdığımız pazarlama bütçesi 2011 yılı için 1.5 milyon dolar. Yerli ve yabancı birçok zincir market ile görüşmelerimiz sürüyor. Ürünü ilk etapta internet üzerinden set halinde satmaya karar verdik. Ürünlerin bir yıl içinde minimum 2 milyon haneye gireceğini iddia ediyoruz. 2011 yılında Antimic için hedeflediğimiz minimum ciro 120 milyon TL" dedi. Cep telefonu üzerinde yapılan uygulamada 3300 olan bakteri sayısı Antimic ile 58'e indi. Ürün 30 gün süreyle bakterilere ve virüslere karşı koruma sağlıyor ve bu durum hastalanma riskini azaltıyor. Nanoteknolojik hijyen ürünleri mutfak, banyo, çamaşır, genel yüzeyler, el köpüğü, el hijyeni ve ıslak mendil olarak ayrı ayrı geliştirildi. www.nanoantimic.com adresinde satışa sunulan 7' li setin fiyatı ise 89 TL.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.