Dünkü Yeni Mesaj'da çıkan bir haber dikkatinizi çekti mi acaba?Yoksa "Dinlerarası Diyalog" yara alır korkusuyla es mi geçtiniz o haberi.Haksız da sayılmazsınız hani, tam da Hz. Muhammed'e (as) iftira karikatürleri aleyhinde yapılan gösteriler sakinleşmişken bir de şiir krizi mi çıksın.Ama "birileri" emredip organize yapmadıktan sonra eylem meylem olmaz.İsterseniz önce haberi okuyalım. "İspanya'da büyük bir Müslüman nüfusa sahip Ceuta kentinde düzenlenen şarkı yarışmasında Müslümanları 'hayvan' diye aşağılayan bir şarkı birinci seçildi. İspanya'da büyük bir Müslüman nüfusa sahip Ceuta kentinde düzenlenen karnaval kapsamındaki şarkı yarışmasında Müslümanlar'a ve Türkler'e hayvan diyen şarkı ödül aldı. İspanya'da büyük bir Müslüman nüfusa sahip Ceuta kentinde düzenlenen karnaval kapsamındaki şarkı yarışmasında Müslümanları "hayvan" diye aşağılayan bir şarkının birinci gelmesi büyük tepki yarattı. İspanya'da Osmanlı döneminden kalma bir alışkanlıkla, Müslümanları anlatmak için kullanılan "Türkler" kelimesinin şarkıda yer alması ayrıca dikkat çekti.Müslümanların büyük tepkisini çeken şarkının nakarat kısmı şöyle: "Benim kültürüm, Müslüman kültürü gibi deli değil; Müslümanların hayvan olup olmadığını anlamak için doğa kitabına baktım; gördüm ki orada hayvanlarla Müslümanlar (Türkler) aynı. Böylece kafamdaki kuşkular dağıldı. Ne kadar kötü yapmış Hitler Yahudileri katlederken, Müslümanları pas geçmekle."Haber bu.Habere konu olan şiirden, yarışmanın yapıldığı ülke çok daha önemli.Geçmişinde 800 yıllık Endülüs Emevi Devleti'ni, aynen bugünkü "dinlerarası diyalog" çalışmalarıyla yıkmayı başarmış bir ülke İspanya.Alın inceleyin göreceksiniz, 800 yıllık Endülüs Emevi Devleti aynı yollarla yıkıldı.İstanbul'un fethinin üzerinden beşyüz küsür sene geçti. İspanya'nın bir başka özelliği daha var.Bildiğiniz gibi BM Genel Sekreteri Kofi bey tarafından sayın Başbakanımız ile İspanya başbakanını "Medeniyetlerarası İttifak" için örnek hareket etmekle görevlendirdi.Taraflardan biri sekiz yüz yıllık Endülüs İslam devletini yıkmayı başarmışların torunu.Diğeri ise böyle giderse aynen Endülüs olma yolunda bir ülkenin başbakanı.Kavalye ve dam gibi.Ya da hani o reklamda var ya; ahenkle dans eden ikili.Danimarka'da yayımlanan o iğrenç karikatürleri haçlıyı aklamak için birileri "ateistler yaptı" diye yorumlamıştı.Aynı misyon parçacıkları bu şiir için de aynı savunmayı yaparlarsa şaşmayın; o şiiri yazan da, okuyan da, birinci seçen de toplamı ateisttir. Sakın Hıristiyanlara maletmeyin. Oysa bu tip bir savunmayı o ülkelerden birileri yapmalı değil mi?Bu bizdekilerin derdi ve tasası ne?İşin garipliğine bakın ki, Irak vahşetinde de aynı şeyi yapıyorlar.Şöyle diyorlar:"Irak'taki vahşet Evangelist maceraberest Bush'un işidir, sakın ha, 'Haçlı Dünyası'na maletmeyin." Hatta bir diyalogcu yayınevi sırf bu yüzden, Irak vahşeti sonrası içi Hıristiyan dünyayı aklayıp paklayan ifadelerle dolu kitap bile çıkarttı.İnsanın az kalsın inanası geliyor.Ama inceleyip araştırınca durumun hiç de böyle olmadığını anlamak mümkün.Daha önce de yazdım, Irak'ta kırk haçlı ülkesinden asker var.Her ülke bir Hıristiyan mezhebini temsil ediyor.Zaten Bush "haçlı seferini başlatmıştı", Evangelist seferini değil.İşte size Irak'ta savaşa iştirak eden haçlı ülkeleri:İspanya Filipinler Nikaragua Hollanda Norveç Yeni Zellanda Polonya ABD İngiltere İtalya Japonya Danimarka Avustralya Güney KoreLitvanya Bulgaristan UkraynaSiz araştırıp öğrenin, bu ülkelerden kaçı Evangelist?Hazır araştırmaya başlamışken şunu da araştırın, Müslüman niye böylesi bir avunmayı yapmak zorunda kalır?Hani şu "Irak'ta Evangelistler var, sakın ha yapılanları haçlı dünyasına yüklemeyin" savunmasını niye Müslüman yapmak zorunda?Bir minnet borcu mu söz konusu?Haçlının İslam'a, Müslüman'a, Kur'an'a ve Hz. Muhammed(sav)'e bakışı değişmeyeli kaç asırdır, hiç düşündünüz mü?Ben söyleyeyim, 14 asırdan biraz daha fazla.Yani İslam geldiği günden beri.Peki onları aklamaya çalışanların niyeti ne?Son bir soru.Müslüman için, imanın altı şartından biri eksik olsa yetmiyor da, Ehl-i kitaba imanda indirim yapmak niye?Yani, bir Müslüman iman şartlarının tamamına inanmadığı zaman kafir oluyor da, bir Hıristiyan sadece iki tanesine iman edince nasıl mümin oluyor?Bu da incelenmeye değer değil mi!
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Müslim Karabacak / diğer yazıları
- Ana-baba hakları-2 / 30.04.2024
- Ana-baba hakları -1 / 25.04.2024
- Müşriklerle hicv / 21.04.2024
- Kıyas önemlidir.... / 14.04.2024
- Kur'anı doğru anlamak / 13.04.2024
- Şimdi sırada "Dinsel Dönüşüm" var / 07.04.2024
- Ramazanda; Dua... Dua...Dua.. -5 / 03.04.2024
- Ramazanda; Dua... Dua...Dua.. -4 / 27.03.2024
- Ramazanda; Dua... Dua...Dua.. -3 / 26.03.2024
- Ramazanda; Dua... Dua...Dua.. -2 / 21.03.2024
- Ana-baba hakları -1 / 25.04.2024
- Müşriklerle hicv / 21.04.2024
- Kıyas önemlidir.... / 14.04.2024
- Kur'anı doğru anlamak / 13.04.2024
- Şimdi sırada "Dinsel Dönüşüm" var / 07.04.2024
- Ramazanda; Dua... Dua...Dua.. -5 / 03.04.2024
- Ramazanda; Dua... Dua...Dua.. -4 / 27.03.2024
- Ramazanda; Dua... Dua...Dua.. -3 / 26.03.2024
- Ramazanda; Dua... Dua...Dua.. -2 / 21.03.2024