Markalar çareyi yurtdışında arıyor
BMD Başkanı Sinan Öncel, markaların yurtdışı ağırlıklı büyüme stratejisinin 2018’de olduğu gibi 2019’da da devam edeceğini ifade ederek, “İç pazarda belli bir noktaya ulaşan doygunluk ve kârlılığın çok düşmesi nedeni ile 2019’da da yurt dışı ağırlıklı büyüme stratejisine devam edeceğiz” dedi
12.12.2018 00:00:00





Yurt içi piyasalarda yaşanan 'daralma ve kârlılığın çok düşmesi', çok sayıda AVM'nin döviz kurlarına endeksili kirada ısrar etmesi Türk markalarını yurtdışına yönlendiriyor. Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, 12 Aralık Mağazacılar Günü nedeni ile yaptığı açıklamada, BMD üyesi 407 markanın yurt içinde 70 bin, yurt dışında da yaklaşık 4 bin mağazada 400 bin kişiyi istihdam ettiğini hatırlattı. Sinan Öncel, açıklamasında BMD üyesi markaların 2018 performansları ve 2019 beklentileri hakkında da bilgi verdi.
İç pazarda kârlılık düştü
BMD üyelerinin 2018 cirolarında önceki yıla göre yüzde 15 ile yüzde 30 arasında büyüme gözlemlediklerini bildiren Öncel, sözlerini şöyle noktaladı: "Reel büyümenin ise yüzde 5-10 civarında olduğunu söyleyebiliriz. İç pazarda belli bir noktaya ulaşan doygunluk ve kârlılığın çok düşmesi nedeni ile 2019'da da yurt dışı ağırlıklı büyüme stratejisine devam edeceğiz. Markalarımız bünyelerindeki yetişmiş insan gücünün bir bölümünü yurt dışı operasyonlarda değerlendirecekler. Halen BMD üyesi 106 markanın 117 ülkede mağazaları ve satış noktaları bulunuyor. Bazı ülkelerde pazar lideri konumunda bulunan markalarımızın yurt dışı mağaza sayısı 2018 sonu itibarı ile 4 bine ulaşacak. 2019'da en az 500 yeni mağaza açarak sayıyı 4 bin 500'ün üzerine çıkarmayı hedefliyoruz."
RECEP BAHAR/İSTANBUL
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.