Makro, Uyum'u satın aldı
Bir süredir Türkiye'de faaliyet gösteren yabancı market zincirleri tarafından satın alınacağı söylentileri yayılan Uyum Gıda'yı, perakende sektörünün önde gelen yerli zincirlerinden Makro Market satın aldı
01.12.2012 00:00:00
Makro Market, sektörün bir başka önemli ve hızlı büyüyen yerli oyuncusu Uyum Gıda'nın hisselerinin yüzde 47.32'sini satın aldı. Makro Market ve Uyum Gıda gerçekleşen stratejik ortaklıkla önce Türkiye perakende sektöründe güçlü bir yerli girişim olmayı; bu sinerjiyle Türkiye dışına da çıkarak bölgesel bir perakende markası haline gelmeyi hedefliyor. Makro Market ile Uyum Gıda'nın işbirliği girişimi aslında ilk değil. İki şirket daha önce de 2007 yılında Makro Uyum Mağazacılık AŞ'yi kurarak işbirliği yoluna gitmişti. Ancak bu girişim, hedefler ve yönetim biçimi konularında ortak bir zeminde buluşulamadığından, herhangi bir ticari faaliyet gösterilmeden sonlandırılmıştı. Aradan geçen beş yılda hem Makro Market hem de Uyum Gıda, çok önemli bir mesafe kat etti. Bu süreçte Makro Market faaliyet alanını Türkiye'nin 14 iline yayıp 168 mağazaya ulaşırken, Uyum Gıda da hisselerinin yüzde 30'unu halka arz ederek, o tarih itibariyle İMKB'de işlem gören beşinci perakendeci oldu. Uyum Gıda'nın halka arz sonrası gösterdiği yüksek performansın yerli ve yabancı perakende zincirleri ve fon yatırımcılarının ilgisini çektiği bir dönemde, Makro Market ile geçmişteki işbirliği arayışı yeniden gündeme geldi. Taraflar, iyi niyetle ve işbirliği arzusuyla oturdukları masadan stratejik ortaklık kararı ile kalktı.
Makro 110. sırada
Ankara merkezli Makro Market halen 14 ilde (Ankara, Amasya, Antalya, Bolu, İstanbul, Kayseri, Kırıkkale, Konya, Karaman, Malatya, Mersin, Ordu, Samsun, Yozgat), 163 bin 770 metrekare satış alanına sahip 168 mağazası ile hizmet veriyor. 5 binin üzerinde çalışanı bulunan ve yılda 70 milyon müşteriye ulaşan Makro Market, aylık ekonomi dergisi Fortune Türkiye'nin “En Büyük 500 Şirket” araştırmasında 2011 yılı verilerine göre 110'uncu sırada. 1991 yılında kurulan Makro Market'in Yönetim Kurulu Başkanı Şeref Songör, aynı zamanda Türkiye Perakendeciler Federasyonu'nun da kurucu başkanı. İstanbul merkezli Uyum Gıda ise halen üç ilde (İstanbul, Tekirdağ, Kocaeli) 40 bin 535 metrekare satış alanına sahip 55 mağazasında hizmet sunuyor. 2 bine yakın çalışanı bulunan ve yılda 20 milyondan fazla tüketiciye ulaşan Uyum Gıda ise aylık ekonomi dergisi Capital'in “En Büyük 500 Şirket” araştırmasında 2011 yılı verilerine göre 487'nci sırada. 1998 yılında kurulan Uyum Gıda'nın Yönetim Kurulu Başkanı ise İskender Keleş. EKONOMİ SERVİSİ
Makro 110. sırada
Ankara merkezli Makro Market halen 14 ilde (Ankara, Amasya, Antalya, Bolu, İstanbul, Kayseri, Kırıkkale, Konya, Karaman, Malatya, Mersin, Ordu, Samsun, Yozgat), 163 bin 770 metrekare satış alanına sahip 168 mağazası ile hizmet veriyor. 5 binin üzerinde çalışanı bulunan ve yılda 70 milyon müşteriye ulaşan Makro Market, aylık ekonomi dergisi Fortune Türkiye'nin “En Büyük 500 Şirket” araştırmasında 2011 yılı verilerine göre 110'uncu sırada. 1991 yılında kurulan Makro Market'in Yönetim Kurulu Başkanı Şeref Songör, aynı zamanda Türkiye Perakendeciler Federasyonu'nun da kurucu başkanı. İstanbul merkezli Uyum Gıda ise halen üç ilde (İstanbul, Tekirdağ, Kocaeli) 40 bin 535 metrekare satış alanına sahip 55 mağazasında hizmet sunuyor. 2 bine yakın çalışanı bulunan ve yılda 20 milyondan fazla tüketiciye ulaşan Uyum Gıda ise aylık ekonomi dergisi Capital'in “En Büyük 500 Şirket” araştırmasında 2011 yılı verilerine göre 487'nci sırada. 1998 yılında kurulan Uyum Gıda'nın Yönetim Kurulu Başkanı ise İskender Keleş. EKONOMİ SERVİSİ
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.