Lüks tüketim azalıyor
Küresel lüks mallar endüstrisinin önde gelen danışmanlık şirketi Bain and Company, İtalyan Lüks Mal Üreticileri Federasyonu Fondazione Altagamma işbirliği ile hazırladığı 2016 İlkbahar Küresel Lüks Tüketim Malları Raporu'nun sonuçlarını açıkladı.
30.07.2016 00:00:00
AHMET SAFA TERZİ/İSTANBUL
Dünyanın dört bir köşesinde yaşanan ekonomik krizler, lüks tüketimi etkiliyor.
Rapora göre, küresel lüks tüketim pazarı 2015 yılını 253 milyar Euro gelirle kapatırken, lüks harcamalarda Japonya başı çekti, terörizm ve zorlaşan vize işlemleri nedeniyle Avrupa'da ise düşüş gözlendi. Buna karşın küresel lüks tüketim pazarı gelirlerinin 2020'ye kadar yüzde 2 ila 3 oranında artarak 280-295 milyar Euro'ya ulaşması bekleniyor.
Her yerde sıkıntı var
Amerika kıtasında, turizmden ve istikrarsız iç talepten hiç destek görmeyen ABD lüks pazarı düşüş yaşarken, turizm harcamalarındaki canlanma nedeniyle nispeten olumlu bir tablo çizen Latin Amerika'da yerel harcamaların da bu iyileşmede payı olduğu belirtiliyor.
Özellikle son 3 yıllık düşüşü telafi edecek gibi görünen Çin, yüzde 2'lik büyüme ile eski güzel günlerine dönme sinyalleri veriyor. Tayvan istikrarlı bir görünüm çizerken, Hong Kong ve belirli oranda Makau sorun yaşamaya devam edecek.
Ortadoğu durgun bir tablo sergiliyor
Cari döviz kurları ile yüzde 5'lik büyüme oranıyla lüks tüketimdeki büyüme konusunda en iyi pazar olma özelliğini elinde tutan Japonya, Yen'in güçlenmesine bağlı olarak azalan Çinli turist sayısı nedeniyle 2015'e oranla yavaşlama emareleri gösteriyor. Bunu dengelemek üzere yerel halkın ise kendi evindeki kadar harcama yapması beklenmiyor.
Asya'nın geri kalanına bakıldığında ise Singapur hariç güneydoğu Asya, bölge içi turizm ve yerel harcamaların da desteğiyle gayet iyi bir performans sergiliyor. Ortadoğu, İran'ın güçlü talebine rağmen görece daha durgun bir tablo sergiliyor. Afrika gelecek yılların yükselen yıldızı olmaya aday görünüyor.
Dünyanın dört bir köşesinde yaşanan ekonomik krizler, lüks tüketimi etkiliyor.
Rapora göre, küresel lüks tüketim pazarı 2015 yılını 253 milyar Euro gelirle kapatırken, lüks harcamalarda Japonya başı çekti, terörizm ve zorlaşan vize işlemleri nedeniyle Avrupa'da ise düşüş gözlendi. Buna karşın küresel lüks tüketim pazarı gelirlerinin 2020'ye kadar yüzde 2 ila 3 oranında artarak 280-295 milyar Euro'ya ulaşması bekleniyor.
Her yerde sıkıntı var
Amerika kıtasında, turizmden ve istikrarsız iç talepten hiç destek görmeyen ABD lüks pazarı düşüş yaşarken, turizm harcamalarındaki canlanma nedeniyle nispeten olumlu bir tablo çizen Latin Amerika'da yerel harcamaların da bu iyileşmede payı olduğu belirtiliyor.
Özellikle son 3 yıllık düşüşü telafi edecek gibi görünen Çin, yüzde 2'lik büyüme ile eski güzel günlerine dönme sinyalleri veriyor. Tayvan istikrarlı bir görünüm çizerken, Hong Kong ve belirli oranda Makau sorun yaşamaya devam edecek.
Ortadoğu durgun bir tablo sergiliyor
Cari döviz kurları ile yüzde 5'lik büyüme oranıyla lüks tüketimdeki büyüme konusunda en iyi pazar olma özelliğini elinde tutan Japonya, Yen'in güçlenmesine bağlı olarak azalan Çinli turist sayısı nedeniyle 2015'e oranla yavaşlama emareleri gösteriyor. Bunu dengelemek üzere yerel halkın ise kendi evindeki kadar harcama yapması beklenmiyor.
Asya'nın geri kalanına bakıldığında ise Singapur hariç güneydoğu Asya, bölge içi turizm ve yerel harcamaların da desteğiyle gayet iyi bir performans sergiliyor. Ortadoğu, İran'ın güçlü talebine rağmen görece daha durgun bir tablo sergiliyor. Afrika gelecek yılların yükselen yıldızı olmaya aday görünüyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.