Küresel lüks tüketim 1 trilyon Euro'yu aştı
Yönetim danışmanlık şirketi Bain and Company tarafından hazırlanan 14. Küresel Lüks Tüketim Malları Raporu'na göre, küresel lüks tüketim pazarının cirosu 2015 yılında 1 trilyon Euro'yu aştı.
19.02.2016 00:00:00
Rapora göre perakende satış değeriyle 2015 yılını 1 trilyon Euro'luk bir ciroyla kapatan küresel lüks tüketim pazarının yüzde 80'ini lüks otomobiller, lüks oteller ile kişisel lüks tüketim malları oluşturdu. Lüks tüketim, 2015 yılında ortalama yüzde 5 büyüme gösterirken, pazarın liderliğini yüzde 8'lik artışla lüks otomobiller yaptı. Rapora göre küresel turistler, lüks için değer kaybeden Euro ve yenden fayda sağlamak amacıyla Avrupa ve Japonya'ya akın ederken, Amerika pazarı aşırı değerlenen dolar nedeniyle turist harcamalarında düşüş yaşadı. Asya pazarında Güney Kore, 11 milyar Euro'luk ciro ve yüzde 4'lük reel büyümeyle bölge birincisi oldu. Aralarında deri aksesuarlarının, moda, parfüm ve kozmetik ürünlerinin yer aldığı kişisel lüks tüketim malları kategorisi ise aynı dönemde 253 milyar Euro'ya ulaştı.
Rapora göre Çinli tüketiciler yüzde 31 ile lüks mallar tüketiminde en büyük harcamayı yapan millet olmaya devam etti. Çinlileri yüzde 24 ile Amerikalılar takip ederken, hemen ardından yüzde 18 ile Avrupalılar geldi. Öte yandan raporda, Rusların Avrupa'daki vergiden muaf harcamalarını yüzde 37 oranında azalttıklarına dikkat çekilirken, Japonların Avrupa'daki harcamalarının yüzde 16 düştüğü belirtildi. HABER MERKEZİ
Rapora göre Çinli tüketiciler yüzde 31 ile lüks mallar tüketiminde en büyük harcamayı yapan millet olmaya devam etti. Çinlileri yüzde 24 ile Amerikalılar takip ederken, hemen ardından yüzde 18 ile Avrupalılar geldi. Öte yandan raporda, Rusların Avrupa'daki vergiden muaf harcamalarını yüzde 37 oranında azalttıklarına dikkat çekilirken, Japonların Avrupa'daki harcamalarının yüzde 16 düştüğü belirtildi. HABER MERKEZİ
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.