Güzel ahlak aynı zamanda kulluğun özü, imanın muhafazası ve insanın Alalh'a vuslatındaki burağıdır Şunu tespit etmek gerekir ki, ahlakı hamide sahibi olmak, Allahü Teala'nın ahlakı ile ahlaklanmaktır. Allah'ın ahlakı ise, nübüvvet ve velayet yoluyla arzı kuşatır. Nitekim Peygamberimiz (sav), "Beni Rabbim terbiye etti, ne güzel yaptı" buyurmaktadır. Alemlerin Rabbi tarafından terbiye edilen yüce Peygamber, "Alemlere rahmet" olarak gönderilmiştir. O, başta Sahabei Kiram ılmak üzere bütün insanlığın muallimi, mürşidi ve mürebbisidir. Allah'ın ahlakı ile ahlaklanma noktasında, kulluk yolunda ve Allah'a vuslat istikametinde nefislerin arınması ve ruhların yücelmesinin usulünün, erkanının, işaretlerinin Ondan öğrenilmesi zaruridir. Zira, O (sav), en güzel ahlakın kamil manada simgesi ve numunesidir.Güzel ahlak aynı zamanda kulluğun özü, imanın muhafazası ve insanın Alalh'a vuslatındaki burağıdır. Hem kulluğun kemalinin göstergesi ahlakı hamidedir. Bu sebeple bütün unsurları nübüvvetle ortaya konmuş olan güzel ahlak, fert ve toplum eğitiminin temelini teşkil etmektedir. Bu nebevi eğitimde hep insan esas alınmış, insan temel baz kabul edilmiş, ve örnek insan yetiştirilmesi suretiyle ideal manada örnek toplum, saadet toplumu teşekkül etmiştir. Hz. Âdem'den (as), Hz. Muhammed'e (sav) kadar nübüvvet yolunun sahipleri hep bu gerçek üzere hareket etmişler, insan gerçeğinden hareketle toplumu yormuşlar, istenilen kıvamı elde etmişlerdir. Resululllah'ın fert ve toplum eğitiminde de aynı hakikat göze çarpar
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.