Küresel ekonomik kriz dönemlinde, Edirne'de yapılan bir araştırmada, tüketicilerin, tatil, otomobil konut, beyaz eşya ve kişisel özel bakım gibi lüks harcamalardan vazgeçeceği belirlendi. Trakya Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü Başkan Yardımcısı Yrd. Doç. Dr. Nevin Altuğ, 2009 yılı küresel krizin tüketiciler üzerinde nasıl bir etkiye yol açtığını, tüketicilerin satın alma kararlarında, satın alma davranışlarında ve satın aldıkları mal ve hizmetlerde nasıl bir değişikliğe neden olduğunu araştırdıklarını söyledi. Altuğ, "Beyaz eşya, bilgisayar, cep telefonu, mobilya, kıyafet gibi beğenmeli mallarda, tüketiciler kendilerine uygun olan ürünleri bulmak amacıyla daha çok zaman harcamışlar daha uzun süre dayanıklılık arz eden mal ve hizmetlere yönelmişlerdir.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.