Kart bilginizi korumalısınız
Yargıtay, kredi kartı kullanılmasında şifrenin gizli tutulması gerektiğini belirterek, kartın çalındığının derhal bankaya bildirilmesi gerektiğini, aksi halde kartın sahibinin de sorumlu tutulacağına hükmetti
07.09.2012 00:00:00
Yargıtay, tüketicilerin kredi kartı kullanılmasında şifrenin gizli tutulması gerektiğini belirterek, kartın çalındığının derhal bankaya bildirilmesi gerektiğini, aksi halde harcamalardan kartın sahibinin de sorumlu tutulacağına hükmetti.
Yargıtay 13. Hukuk Dairesi, kredi kartı kullanıcılarını yakından ilgilendiren bir karara imza attı. İnternet ortamında kredi kartıyla alışveriş yapan bir vatandaşın bilgilerine ulaşan dolandırıcılar, bankayı arayarak, müşteri hizmetlerine davacı olarak kendisini tanıttı ve banka görevlilerinden müşteri numarasını aldı. Kartın hesabından bir internet adresinden 4 kez kontör alınca banka hesabı geçici olarak bloke etti, ancak kartın gerçek sahibi durumdan haberdar edilmedi.
Dolandırıcılar, davacıya ait kredi kartındaki blokajı müşteri hizmetleri aracılığıyla kaldırttı ve internet adresinden 11 kez kontör aldı. Bu işlemin ardından banka yetkilileri müşterisini arayarak durumdan haberdar edince kredi kartının internet yolu ile dolandırıcılar tarafından kullanıldığı ortaya çıktı. Mağdur kart kullanıcısı ise, müşterisi olduğu bankanın kredi kartı güvenlik şifresini üçüncü kişilere bilgisi ve izni almadan verilerek, internet ortamında 2 bin 179 TL'lik kontör alınmasına neden olduğu gerekçesiyle bankanın zararı karşılaması için dava açtı. Kredi kartının haksız kullanımının sorumluluğuna ilişkin davaya bakan Samsun Tüketici Mahkemesi, kredi kartı mağduru vatandaşın internet arama motoru “Google”dan eriştiği “rastgele bir internet sitesine” bilgilerini vererek, alışveriş yapmasını kusur olarak kabul etti. ANKA
Yargıtay 13. Hukuk Dairesi, kredi kartı kullanıcılarını yakından ilgilendiren bir karara imza attı. İnternet ortamında kredi kartıyla alışveriş yapan bir vatandaşın bilgilerine ulaşan dolandırıcılar, bankayı arayarak, müşteri hizmetlerine davacı olarak kendisini tanıttı ve banka görevlilerinden müşteri numarasını aldı. Kartın hesabından bir internet adresinden 4 kez kontör alınca banka hesabı geçici olarak bloke etti, ancak kartın gerçek sahibi durumdan haberdar edilmedi.
Dolandırıcılar, davacıya ait kredi kartındaki blokajı müşteri hizmetleri aracılığıyla kaldırttı ve internet adresinden 11 kez kontör aldı. Bu işlemin ardından banka yetkilileri müşterisini arayarak durumdan haberdar edince kredi kartının internet yolu ile dolandırıcılar tarafından kullanıldığı ortaya çıktı. Mağdur kart kullanıcısı ise, müşterisi olduğu bankanın kredi kartı güvenlik şifresini üçüncü kişilere bilgisi ve izni almadan verilerek, internet ortamında 2 bin 179 TL'lik kontör alınmasına neden olduğu gerekçesiyle bankanın zararı karşılaması için dava açtı. Kredi kartının haksız kullanımının sorumluluğuna ilişkin davaya bakan Samsun Tüketici Mahkemesi, kredi kartı mağduru vatandaşın internet arama motoru “Google”dan eriştiği “rastgele bir internet sitesine” bilgilerini vererek, alışveriş yapmasını kusur olarak kabul etti. ANKA
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.