İstanbul sokakları satılığa çıkıyor
İstanbul'da 28 ilçede 2 bin personeliyle sokakları işleten ve yaklaşık 4 milyar avro değer biçilen şirkete yabancı ilgisi artıyor
04.02.2012 00:00:00
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) iştiraki olan, yaklaşık 4 milyar avro değer biçilen ve diğer taraftan yabancı yatırımcıların hala ilgisini sürdürdüğü İstanbul Otopark İşletmeleri Ticaret AŞ (İSPARK) halka arz edilebileceği açıklandı. İBB iştiraki olarak 2005 yılında kurulan İSPARK, Belediyeye ait açık, katlı ve yol üstü otoparkları devralıp, “tek elden ve sistemli” bir şekilde yönetip işletiyor. İstanbul'da 28 ilçede 2 bin personeliyle hizmet veren ve yaklaşık 500 noktada bulunan İSPARK, tekne park, heliport, taksi ve minibüs durakları gibi farklı projeleri de hayata geçiriyor. Yeni otoparkların nereye yapılacağını stratejik olarak belirlemek ve ağırlıklı olarak yer altı veya katlı otoparklar yapmak için çalışmaları bulunan İSPARK, şehir içinde kısa süreli parklanmayı teşvik etmek ve uzun süreli parklanmayı ana arterlerden alıp daha az yoğun olan bölgelere aktarmak için de çalışıyor. Bu bağlamda ana arterlerde yüksek, dış bölgelerde düşük otopark fiyatı uygulamasına giden İSPARK, örneğin, Şişli gibi merkez konumda ve aşırı yoğun olan bir bölgede 0-1 saat için 5 lira ücret alırken, Maltepe İDO önünde gün boyunca 5 lira ücret uyguluyor.
En fazla gelir Çağlayan'dan
Yaklaşık 4 milyar avro değer biçilen, 2010 brüt satış tutarı 88 milyon lira, net karı 6,6 milyon lira olan İSPARK'ın 2011 cirosunun ise 100 milyon lira civarında olması bekleniyor. 6 yıl içinde yaklaşık 600 milyon lirayı kayıt altına alan İSPARK'ın, en fazla ciro elde ettiği otoparklar arasında Çağlayan'da bulunan ve günlük 10-15 bin lira arasında hacim yaratan Adliye otoparkı dikkati çekiyor. Günde 80 bin işlem yapan ve 55 bin araç kapasitesine sahip İSPARK, Kartal Adliyesinin otoparkını da alması durumunda günlük işlemlerini çok daha fazla artıracak. Geçmişte İBB iştiraklerinden İstanbul Deniz Otobüsleri AŞ (İDO) özelleştirmesi gerçekleştirilirken, satışı gündeme gelen diğer bir iştirak olan İSPARK'ın blok satış yerine kurumsal kimliğinin oturtulup, planlanan projelerin tamamlanması, otopark kapasitesinin artırılması ve ciro artışından sonra belli bir kısmının halka arz edilmesi planlanıyor.
En fazla gelir Çağlayan'dan
Yaklaşık 4 milyar avro değer biçilen, 2010 brüt satış tutarı 88 milyon lira, net karı 6,6 milyon lira olan İSPARK'ın 2011 cirosunun ise 100 milyon lira civarında olması bekleniyor. 6 yıl içinde yaklaşık 600 milyon lirayı kayıt altına alan İSPARK'ın, en fazla ciro elde ettiği otoparklar arasında Çağlayan'da bulunan ve günlük 10-15 bin lira arasında hacim yaratan Adliye otoparkı dikkati çekiyor. Günde 80 bin işlem yapan ve 55 bin araç kapasitesine sahip İSPARK, Kartal Adliyesinin otoparkını da alması durumunda günlük işlemlerini çok daha fazla artıracak. Geçmişte İBB iştiraklerinden İstanbul Deniz Otobüsleri AŞ (İDO) özelleştirmesi gerçekleştirilirken, satışı gündeme gelen diğer bir iştirak olan İSPARK'ın blok satış yerine kurumsal kimliğinin oturtulup, planlanan projelerin tamamlanması, otopark kapasitesinin artırılması ve ciro artışından sonra belli bir kısmının halka arz edilmesi planlanıyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.