İşsizlik korkusu virüs gibi yayılıyor
Adba Analytics, hazırladığı koronavirüs salgınıyla birlikte gündeme gelen işsizlik konusunda sosyal medya kullanıcılarının konuşmalarını analiz etti. Analize göre; işsizlik konusu dünya gündeminde sıkça konuşulurken işten çıkarılma konusu Türkiye’de daha yoğun bir şekilde konuşuluyor
09.04.2020 01:15:00





Sosyal CRM ve sosyal veri analizi şirketi Adba Analytics, 20 Ocak–31 Mart 2020 aralığını baz alarak hazırladığı raporda, sosyal medya kullanıcılarının koronavirüsün gündeme getirdiği işsizlik konusundaki paylaşımlarını ve konuşmalarını analiz etti.
Çin'in Wuhan kentinde ilk vakanın görülmesiyle hızla yayılan koronavirüs, ölü sayısının artışıyla insanları paniğe sürükledi. Sosyal medya kullanıcıları salgın ile ilgili güncel gelişmeleri ve vaka sayısını Dünya Sağlık Örgütü (WHO) başta olmak üzere çeşitli kuruluşların resmi hesaplarından takip etti.
Tüm dünyayı paniğe sürükleyen salgın ile ilgili sosyal CRM ve veri analizi şirketi Adba Analytics; Twitter, Instagram, YouTube, Facebook, forum siteleri, bloglar ve haber sitelerindeki Türkçe ve İngilizce dillerindeki paylaşımları kapsayarak bir sosyal medya raporu hazırladı.
Türkiye ikinci sırada
İşsizlik, işten çıkarılma, ücretli izin ve yıllık izin gibi konular hakkında sosyal medya kullanıcılarının dünya genelinde yaptığı paylaşımlar 7 milyonun üzerine çıktı. En çok paylaşım adedi sırasıyla ABD, Türkiye, İngiltere, Hindistan ve Nijerya lokasyonlarından yapıldı. Söz konusu paylaşımların sayısı 17 Mart itibarıyla yüksek bir ivme kazandı.
En Çok Paylaşım Yapan Ülkeler:
ABD: %46
Türkiye: %13
İngiltere: %10
Hindistan: %5
Nijerya: %4
Kanada: %4
Avusturalya: %3
Almanya: %1
Singapur: %1
Fransa: %1
Paylaşım Adetleri:
Toplam: 7.200.000+
Global: 5.700.000+
Türkiye: 1.300.000+
Kaynak Dağılımı:
Global: %92 kullanıcı yorumları, %8 haber içerikleri
Türkiye: %94 kullanıcı yorumları, %6 haber içerikleri
İşsizlik Kaygısını İçeren Paylaşımlar:
Global: 173.000+
Türkiye: 55.000+
Cinsiyet Dağılımı:
Konuyla ilgili paylaşımların yapıldığı mecralar incelendiğinde, Türkiye'de paylaşım yapan kullanıcıların %34'ü kadın, %65'i erkek kullanıcılardan oluşmakta.
Global: %57 erkek, %43 kadın
Türkiye: %65 erkek, %34 kadın
En çok işten çıkarılma gündemde
İşsizlik konusu dünya gündeminde sıkça konuşulurken işten çıkarılma konusu Türkiye'de daha yoğun bir şekilde konuşuluyor. Ücretsiz ve yıllık izin konuları ise dünya ile benzer oranlarda sosyal medya kullanıcılarının gündeminde yer buluyor.
Global
İşsizlik: 308.072
İşten çıkarılma: 786.391
Ücretsiz izin / yıllık izin: 190.553
Türkiye
İşsizlik: 93.037
İşten çıkarılma: 961.253
Ücretsiz izin / yıllık izin: 190.716
Öne Çıkan Konu Başlıkları / Türkiye
İşten çıkarılma: %62
Ücretli izin: %16
Ücretsiz izin: %12
İşsizlik: %6
Yıllık izin: %4
Paylaşımların içerik dağılımı:
Konuya dair Türkiye'de yapılan paylaşımların yüzde 76'lık büyük kısmı negatif içeriktedir. Yardım ve destek kampanyaları ile ilgili paylaşımların da etkisiyle pozitif bahsedilme oranı yüzde 6 oldu.
Türkiye: %76 negatif, %18 nötr, %6 pozitif.
Çin'in Wuhan kentinde ilk vakanın görülmesiyle hızla yayılan koronavirüs, ölü sayısının artışıyla insanları paniğe sürükledi. Sosyal medya kullanıcıları salgın ile ilgili güncel gelişmeleri ve vaka sayısını Dünya Sağlık Örgütü (WHO) başta olmak üzere çeşitli kuruluşların resmi hesaplarından takip etti.
Tüm dünyayı paniğe sürükleyen salgın ile ilgili sosyal CRM ve veri analizi şirketi Adba Analytics; Twitter, Instagram, YouTube, Facebook, forum siteleri, bloglar ve haber sitelerindeki Türkçe ve İngilizce dillerindeki paylaşımları kapsayarak bir sosyal medya raporu hazırladı.
Türkiye ikinci sırada
İşsizlik, işten çıkarılma, ücretli izin ve yıllık izin gibi konular hakkında sosyal medya kullanıcılarının dünya genelinde yaptığı paylaşımlar 7 milyonun üzerine çıktı. En çok paylaşım adedi sırasıyla ABD, Türkiye, İngiltere, Hindistan ve Nijerya lokasyonlarından yapıldı. Söz konusu paylaşımların sayısı 17 Mart itibarıyla yüksek bir ivme kazandı.
En Çok Paylaşım Yapan Ülkeler:
ABD: %46
Türkiye: %13
İngiltere: %10
Hindistan: %5
Nijerya: %4
Kanada: %4
Avusturalya: %3
Almanya: %1
Singapur: %1
Fransa: %1
Paylaşım Adetleri:
Toplam: 7.200.000+
Global: 5.700.000+
Türkiye: 1.300.000+
Kaynak Dağılımı:
Global: %92 kullanıcı yorumları, %8 haber içerikleri
Türkiye: %94 kullanıcı yorumları, %6 haber içerikleri
İşsizlik Kaygısını İçeren Paylaşımlar:
Global: 173.000+
Türkiye: 55.000+
Cinsiyet Dağılımı:
Konuyla ilgili paylaşımların yapıldığı mecralar incelendiğinde, Türkiye'de paylaşım yapan kullanıcıların %34'ü kadın, %65'i erkek kullanıcılardan oluşmakta.
Global: %57 erkek, %43 kadın
Türkiye: %65 erkek, %34 kadın
En çok işten çıkarılma gündemde
İşsizlik konusu dünya gündeminde sıkça konuşulurken işten çıkarılma konusu Türkiye'de daha yoğun bir şekilde konuşuluyor. Ücretsiz ve yıllık izin konuları ise dünya ile benzer oranlarda sosyal medya kullanıcılarının gündeminde yer buluyor.
Global
İşsizlik: 308.072
İşten çıkarılma: 786.391
Ücretsiz izin / yıllık izin: 190.553
Türkiye
İşsizlik: 93.037
İşten çıkarılma: 961.253
Ücretsiz izin / yıllık izin: 190.716
Öne Çıkan Konu Başlıkları / Türkiye
İşten çıkarılma: %62
Ücretli izin: %16
Ücretsiz izin: %12
İşsizlik: %6
Yıllık izin: %4
Paylaşımların içerik dağılımı:
Konuya dair Türkiye'de yapılan paylaşımların yüzde 76'lık büyük kısmı negatif içeriktedir. Yardım ve destek kampanyaları ile ilgili paylaşımların da etkisiyle pozitif bahsedilme oranı yüzde 6 oldu.
Türkiye: %76 negatif, %18 nötr, %6 pozitif.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.