İnternete sormadan alışveriş yapmıyoruz
Tüketicilerin yüzde 80'inin bir ürünü satın almadan önce ilk iş olarak arama motorlarında ürünü arattığı ortaya çıktı. Araştırmaya göre satın almak için ürününü internette arayan kişilerin 3'te 1'i karşılarına çıkan ilk linke tıklıyor.
09.12.2017 00:00:00
İstanbul Sosyal Medya Derneği (SOSMED) Başkan Yardımcısı ve Wediacorp Üst Yöneticisi (CEO) Funda Şen, günümüzde tüketicilerin yüzde 80'inin bir ürünü satın almadan önce ilk iş olarak arama motorlarında ürünü arattığını belirterek, "Arama yapan kişilerin yüzde 34'ü sıralamada karşılarına çıkan ilk linke tıklıyor. Geçmiş yıllarda bir ürün hakkında bilgi almak için tanıdıklara sorup soruşturma yöntemi günümüzde web araştırmalarına, internet fenomenlerine ve web sitelerine danışmaya dönmüş durumda" dedi.
Şen, tüketicilerin satın alma süreçlerinde sosyal medyanın etkisine ilişkin değerlendirmelerde bulundu.
Arama motoru sonuçlarında markaların ilk bir-iki sayfadaki yorumlarının büyük önem taşıdığına işaret eden Şen, değişen tüketici alışkanlıkları ile birlikte satın alma kararlarında, arama motorlarında ve sosyal medyada yapılan yorumların büyük etkisi olduğunu söyledi.
Şen, günümüzde tüketicilerin yüzde 80 gibi yüksek bir oranının bir ürünü satın almadan önce ilk iş olarak arama motorlarında ürünü arattığını belirterek, şu değerlendirmelerde bulundu: "Y kuşağının yüzde 76'sı, Youtube'daki şirket veya marka kanallarına abone oluyor. Satın alma kararı verirken videoları araştırarak ürünleri karşılaştırma olasılıkları 52-70 yaş arası kitleye kıyasla 1.5 kat daha fazla. Yapılan araştırmalar tüketicilerin yüzde 60'ının bir ürünün videosunu izledikten sonra o ürünü almaya daha yatkın olduğunu gösteriyor. Online tüketicilerin yüzde 96'sı bir ürünü almaya o ürünün videosunu izleyerek karar veriyor. Bu göstergeler de markaları sosyal medyaya yaptıkları yatırımları artırmaya yöneltiyor."
AA
Şen, tüketicilerin satın alma süreçlerinde sosyal medyanın etkisine ilişkin değerlendirmelerde bulundu.
Arama motoru sonuçlarında markaların ilk bir-iki sayfadaki yorumlarının büyük önem taşıdığına işaret eden Şen, değişen tüketici alışkanlıkları ile birlikte satın alma kararlarında, arama motorlarında ve sosyal medyada yapılan yorumların büyük etkisi olduğunu söyledi.
Şen, günümüzde tüketicilerin yüzde 80 gibi yüksek bir oranının bir ürünü satın almadan önce ilk iş olarak arama motorlarında ürünü arattığını belirterek, şu değerlendirmelerde bulundu: "Y kuşağının yüzde 76'sı, Youtube'daki şirket veya marka kanallarına abone oluyor. Satın alma kararı verirken videoları araştırarak ürünleri karşılaştırma olasılıkları 52-70 yaş arası kitleye kıyasla 1.5 kat daha fazla. Yapılan araştırmalar tüketicilerin yüzde 60'ının bir ürünün videosunu izledikten sonra o ürünü almaya daha yatkın olduğunu gösteriyor. Online tüketicilerin yüzde 96'sı bir ürünü almaya o ürünün videosunu izleyerek karar veriyor. Bu göstergeler de markaları sosyal medyaya yaptıkları yatırımları artırmaya yöneltiyor."
AA
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.