Hz. Peygamberin hadislerinde Hz. Mehdî -2-
Ben havuzun başında size ulaşacağım ve Ali, Sen su dağıtacaksın, Hasan havuzu koruyacak, Hüseyin emredecek...
03.07.2024 18:10:00
Haber Merkezi
Haber Merkezi





İshak b. Hâris ve Said b. Beşir naklederler ki; "Ali b. Ebu Tâlib (aleyhi's-selâm) şöyle dedi: 'Resûlullah (sallallâhu aleyhi ve âlih) buyurdu ki:
'Ben havuzun başında size ulaşacağım ve Ali, Sen su dağıtacaksın, Hasan havuzu koruyacak, Hüseyin emredecek, Ali b. Hüseyin doldurulması için kâseleri sunacak, Muhammed b. Ali dağıtacak, Ca'fer b. Muhammed (halkı Cennete) sevk edecek, Mûsâ b. Ca'fer bizi sevenleri ve bize buğzedenleri sayacak, münafıkları zelil kılacak, Ali b. Mûsâ mü'minleri ziynetlendirecek, Muhammed b. Ali Cennet ehlini derecelerine ulaştıracak, Ali b. Muhammed Ehl-i Beyt'i sevenler için görücü gidecek ve onları hurilerle evlendirecek, Hasan b. Ali Cennet ehline meşale olacak, Mehdî ise kıyamette onlara şefaat edecek. Allah sadece istediğine ve râzı olduğuna izin verecektir.'"
Ali (aleyhi's-selâm)'dan; "Resûlullah (sallallâhu aleyhi ve âlih) şöyle buyurdu: 'Her kim kurtuluş gemisine binmek, sağlam kulpa sarılmak ve Allah'ın sağlam ipinden tutmak isterse, Ali'yi sevmeli, O'nun düşmanına düşman olmalı ve O'nun evlatlarından olan Hidayet İmamlarını imam edinmelidir.
Şüphesiz onlar Benim halifelerim, vasilerim ve benden sonra Allah'ın halka Hüccet'leridirler. Onlar, ümmetimin efendileri ve takvalı olanları sevk edenlerdir. Onların hizbi Benim hizbim, Benim hizbim ise Allah'ın hizbidir. Onların düşmanlarının hizbi ise Şeytan'ın hizbidir."
"Bazı muhakkikler şöyle derler: Peygamber'den sonraki halifelerin on iki tane olduğuna delâlet eden hadisler, birçok yoldan meşhur olmuştur.
Zamanın geçmesiyle malum olan şudur ki; Peygamber'in hadisteki maksadı, ıtretinden ve Ehl-i Beyt'inden olan On iki İmam'dır.
Bu hadisin, Peygamber'den sonraki ashabından olan halifelere yorumlanması mümkün değildir. Çünkü onların sayısı on ikiden azdır. Hadisin Emevî sultanlarına yorumlanması da mümkün değildir; çünkü onların sayısı on ikiden çok fazladır.
Ayrıca Ömer b. Abdulaziz dışındakiler aşırı derecede zâlimdirler. Aynı şekilde onlar, Hâşimoğulları'ndan da değildirler.
Çünkü Abdulmelik'in Câbir'den naklettiği rivayette Peygamberimiz buyurmuştur: 'Hepsi Hâşimoğulları'ndandır.' Resûlullah'ın bu sözü söylerken sesini kısması da bu rivâyetin sıhhatinin emâresidir.
Çünkü onlar Hâşimoğulları'nın hilafetini istemiyorlardı. Ayrıca bu rivâyeti Abbasoğulları'nın meliklerine de yorumlanması mümkün olamaz; çünkü onların hem sayıları fazladır, hem de şu ayete az riayet etmişlerdir:
'De ki: Sizden yakınlarımı sevmeniz dışında hiçbir ecir istemiyorum.' Ve ayrıca Kisa hadisi de buna engeldir. Buna göre bu hadis sadece Peygamberin ıtreti ve Ehl-i Beyt'ine yorumlanabilir.
Çünkü On iki İmam kendi zamanlarının en âlimi, en yüceleri, en takvalıları, neseb bakımından en yüceleri, haseb olarak en üstünleri ve Allah katındaki en kerametlileridirler.
Onların ilimleri hem verâsetle, hem de vehbî olarak dedeleri Resûlullah'a dayanır.
İlim, tahkik, irfan ehli olanlar onları böyle tanırlar. Peygamberin hadisinin anlamının On iki İmam olduğunu hem bu kitapta, hem de diğerlerinde geçen Sakaleyn hadisi ve diğer birçok hadis desteklemektedir.
Peygamberimizin Câbir b. Semure'den nakledilen, 'Ümmetin hepsi onları kabullenecek' rivâyetindeki maksadı ise şudur ki; kıyam edecek olan Mehdî zuhûr ettiğinde bütün ümmet, onların imametini ikrar edecektir." (Prof. Dr. Haydar Baş Hasan el-Askeri ve İmam Mehdi eserinden)
'Ben havuzun başında size ulaşacağım ve Ali, Sen su dağıtacaksın, Hasan havuzu koruyacak, Hüseyin emredecek, Ali b. Hüseyin doldurulması için kâseleri sunacak, Muhammed b. Ali dağıtacak, Ca'fer b. Muhammed (halkı Cennete) sevk edecek, Mûsâ b. Ca'fer bizi sevenleri ve bize buğzedenleri sayacak, münafıkları zelil kılacak, Ali b. Mûsâ mü'minleri ziynetlendirecek, Muhammed b. Ali Cennet ehlini derecelerine ulaştıracak, Ali b. Muhammed Ehl-i Beyt'i sevenler için görücü gidecek ve onları hurilerle evlendirecek, Hasan b. Ali Cennet ehline meşale olacak, Mehdî ise kıyamette onlara şefaat edecek. Allah sadece istediğine ve râzı olduğuna izin verecektir.'"
Ali (aleyhi's-selâm)'dan; "Resûlullah (sallallâhu aleyhi ve âlih) şöyle buyurdu: 'Her kim kurtuluş gemisine binmek, sağlam kulpa sarılmak ve Allah'ın sağlam ipinden tutmak isterse, Ali'yi sevmeli, O'nun düşmanına düşman olmalı ve O'nun evlatlarından olan Hidayet İmamlarını imam edinmelidir.
Şüphesiz onlar Benim halifelerim, vasilerim ve benden sonra Allah'ın halka Hüccet'leridirler. Onlar, ümmetimin efendileri ve takvalı olanları sevk edenlerdir. Onların hizbi Benim hizbim, Benim hizbim ise Allah'ın hizbidir. Onların düşmanlarının hizbi ise Şeytan'ın hizbidir."
"Bazı muhakkikler şöyle derler: Peygamber'den sonraki halifelerin on iki tane olduğuna delâlet eden hadisler, birçok yoldan meşhur olmuştur.
Zamanın geçmesiyle malum olan şudur ki; Peygamber'in hadisteki maksadı, ıtretinden ve Ehl-i Beyt'inden olan On iki İmam'dır.
Bu hadisin, Peygamber'den sonraki ashabından olan halifelere yorumlanması mümkün değildir. Çünkü onların sayısı on ikiden azdır. Hadisin Emevî sultanlarına yorumlanması da mümkün değildir; çünkü onların sayısı on ikiden çok fazladır.
Ayrıca Ömer b. Abdulaziz dışındakiler aşırı derecede zâlimdirler. Aynı şekilde onlar, Hâşimoğulları'ndan da değildirler.
Çünkü Abdulmelik'in Câbir'den naklettiği rivayette Peygamberimiz buyurmuştur: 'Hepsi Hâşimoğulları'ndandır.' Resûlullah'ın bu sözü söylerken sesini kısması da bu rivâyetin sıhhatinin emâresidir.
Çünkü onlar Hâşimoğulları'nın hilafetini istemiyorlardı. Ayrıca bu rivâyeti Abbasoğulları'nın meliklerine de yorumlanması mümkün olamaz; çünkü onların hem sayıları fazladır, hem de şu ayete az riayet etmişlerdir:
'De ki: Sizden yakınlarımı sevmeniz dışında hiçbir ecir istemiyorum.' Ve ayrıca Kisa hadisi de buna engeldir. Buna göre bu hadis sadece Peygamberin ıtreti ve Ehl-i Beyt'ine yorumlanabilir.
Çünkü On iki İmam kendi zamanlarının en âlimi, en yüceleri, en takvalıları, neseb bakımından en yüceleri, haseb olarak en üstünleri ve Allah katındaki en kerametlileridirler.
Onların ilimleri hem verâsetle, hem de vehbî olarak dedeleri Resûlullah'a dayanır.
İlim, tahkik, irfan ehli olanlar onları böyle tanırlar. Peygamberin hadisinin anlamının On iki İmam olduğunu hem bu kitapta, hem de diğerlerinde geçen Sakaleyn hadisi ve diğer birçok hadis desteklemektedir.
Peygamberimizin Câbir b. Semure'den nakledilen, 'Ümmetin hepsi onları kabullenecek' rivâyetindeki maksadı ise şudur ki; kıyam edecek olan Mehdî zuhûr ettiğinde bütün ümmet, onların imametini ikrar edecektir." (Prof. Dr. Haydar Baş Hasan el-Askeri ve İmam Mehdi eserinden)
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.