Hintlilere bulaşık makinesi kültürünü aşılamaya çalışıyor
BSH Gelişen Pazarlar Bölgesi CEO’su ve BSH Ev Aletleri Yönetim Kurulu Başkanı Gökhan Sığın, Hindistan'da ailelerin yüzde 99.8'inin bulaşığı elde yıkadığına işaret ederek, ülkede bulaşık yıkamada yeni bir devir başlatıldığını belirtti.
11.12.2024 21:42:00
AHMET TURAN YİĞİT
AHMET TURAN YİĞİT
BSH Ev Aletleri Grubu'nun 2020 yılından bu yana Türkiye'den yönetilen ve 130 ülkede 4.6 milyar nüfusu kapsayan Gelişen Pazarlar Bölgesi (REM), istikrarlı büyümesini sürdürüyor. Bölge ülkeleri arasında dünyanın en kalabalık ülkesi Hindistan da yer alıyor. Öte yandan dünyanın en kalabalık ülkelerinden Pakistan, Mısır, Etiyopya, Nijerya, Vietnam da bölgede bulunuyor. BSH Gelişen Pazarlar Bölgesi CEO'su ve BSH Ev Aletleri Yönetim Kurulu Başkanı Gökhan Sığın, İstanbul'da düzenlediği basın toplantısında, "Dünya çapında 38 fabrikası ve 60 bini aşkın çalışanı ile BSH'nin dokunduğu en büyük coğrafya olan Gelişen Pazarlar Bölgesi'nde güçlü bir yılı geride bırakıyoruz. 4.6 milyarlık büyük bir nüfusu barındıran bölgemizde, 2024 yılında büyümeyi sürdürmenin mutluluğunu yaşıyoruz. 13 iştirak, 9 fabrika, güçlü global marka portföyü, yenilikçi ürün ve hizmetlerimiz ile Gelişen Pazarlar Bölgesi, büyüme potansiyelini 2025 yılında da koruyor" dedi. Sığın, başta Türkiye olmak üzere bölgeye yatırımların devam edeceğine işaret etti.
Mısır'daki fabrika yakında açılıyor
Dünyanın en büyük 600 şehrinin dörtte birinin bulunduğu Gelişen Pazarlar Bölgesi, 2024 yılında büyük gelişmelere de ev sahipliği yaptı. Mısır'da inşaatı devam eden yeni fabrikanın kapılarını 2025 yılının ilk aylarında açması bekleniyor. Yılda 80 bin fırın üretecek olan fabrika, Hidrojen Florür (HF) filtresi gibi sürdürülebilir üretim teknolojilerinde de ilklere imza atıyor. Bu fabrikanın Afrika ülkelerine ihracat açısından önemli olacağına işaret eden Gökhan Sığın, Suudi Arabistan, Güney Doğu Asya ve Güney Afrika'dada büyüme ivmesinin devam ettiğini, ayrıca Hindistan'da bulaşık yıkamada yeni bir devir başlatıldığını belirtti. Elde yıkama kültürünün yaygın olduğu ülkede bulaşık makinesi kategorisinin geliştiğine işaret eden Sığın, "Yeni nesil ürünlerimizle, elde yıkamaya kıyasla su ve enerjiden tasarruf sağlarken aynı zamanda daha kısa sürede daha hijyenik bir yıkama deneyimi sunuyoruz" dedi. Hindistan'da ailelerin yüzde 99.8'i bulaşığı elde yıkıyor. Sığın bu gelişmelerle bölgenin daha da güçlendiğine değinirken "Gelişen Pazarlar Bölgesi'nde başarının taşıyıcı gücü ise gururla ifade etmeliyiz ki Türkiye oldu. Grubun en büyük üretim tesisi Türkiye'de bulunurken buradan 150 ülkeye ihracat yapıyoruz.8 binden fazla çalışanımız, yaklaşık 400 kişilik A-Ge ekibimiz ve Türkiye'nin ilk sertifikalı Ar-Ge merkezi ile Gelişen Pazarlar Bölgesinin kalbi olarak konumlanıyoruz. Çerkezköy'deki fabrikamızda yılda yaklaşık 7 milyonluk üretim kapasitesi bulunuyor. Yerleşkeden tüm dünyada 150 ülkeye ihracat yapılıyor. Önümüzdeki 5 yılda Türkiye'ye yaklaşık 500 milyon Euro yatırım planlıyoruz" şeklinde konuştu.
Nitelikli çalışan bulmak zorlaşıyor
BSH Gelişen Pazarlar Bölgesi CFO'su ve Yönetim Kurulu Başkan Vekili Sedef Ataman da "Büyümemizi koruduk ve yılı yine yaklaşık yüzde 10'un üzerinde bir büyüme ile kapatmayı umuyoruz" dedi. Ataman, şunları söyledi: "Yüksek enflasyon, tüketici alım gücünü azaltarak talepte dalgalanmalara yol açabiliyor ve kârlılık hedeflerini etkileyebiliyor. Hızla değişen teknoloji ve dijitalleşme ile birlikte nitelikli iş gücüne olan ihtiyaç giderek artarken, bu alandaki eksiklikler büyüme ve yenilikçi projeleri sınırlayabiliyor. Birçok ülkede fabrika açarken, nitelikli çalışan bulmakta güçlük çekiyoruz."
BSH'nin pazar payı yüzde 33
BSH Gelişen Pazarlar Bölgesi CEO'su ve BSH Ev Aletleri Yönetim Kurulu Başkanı Gökhan Sığın, şirketlerinin Türkiye'deki pazar payının yaklaşık yüzde 33 olduğunu belirtti. Sığın, ekonomideki gelişmelere paralel olarak tüketim davranışlarında ne tür değişiklik olduğuna dair bir soru üzerine "Türkiye, bizim sektörümüzde gelişmiş bir ülke. Türkiye'de birçok ürün kullanım oranı Avrupa'dan yüksek. Ancak ülkemizde son dönemde fiyatı duyarlı kesimde artış yaşanıyor" dedi.