Hedef yılda 20 kilometre metro
İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli Metro Hattı'nın, 2'nci TBM (tünel açma makinesi) kazı çalışmalarını başlattı. 2017 yılı sonrasında resmi yazı ile yapım çalışmaları durdurulan hattın kazı başlama töreninde konuşan İmamoğlu, "Yılda 20 kilometrelik metroyu İstanbullulara açılmış bir şekilde kazandıran bir dönem olma arzusundayız" dedi.
15.01.2021 15:40:00





YENİ MESAJ / SANCAKTEPE
İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu, Nisan 2017 yılında yer teslimi yapılan fakat 2017 yılı sonrasında resmi yazı ile yapım çalışmalarının durdurulan Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli Metro Hattı'nın 2'nci TBM kazı çalışmalarını başlattı. Bu çalışmanın başlaması düzenlenen törende İBB Genel Sekreteri Can Akın Çağlar, İSKİ Genel Müdürü Raif Mermutlu, İBB Raylı Sistemler Daire Başkanı Doç. Dr. Pelin Alpkökin, Kartal Belediye Başkanı Gökhan Yüksel ile yüklenici firmaların yetkilileri hazır bulundu. Konuşmasına, "Bugün güzel bir gün. Kar yağışıyla beraber buluştuk" diyerek başlayan İmamoğlu, Türkiye'nin kurak bir dönem geçirdiğini ve zor bir sezon olduğunu söyledi.
İnşallah bereket gelir
Tüm insanlığın bundan ders çıkarması gerektiğini vurgulayan İmamoğlu, "Gerçekten doğayı, insanlığı koruyarak yaşam sürdürmek ve gelecek nesillere, gelecek yüzyıllara yaşanabilir bir dünya bırakmak hepimizin çok değerli bir vazifesi. Aksi takdirde kalıcı zararalar, dünyanın büyük zorluklarla yaşamasına sebep oluyor. Şu an yaşanan iklim değişikliği ve bunun yaşattığı krizler aslında bir nevi insan eliyle yaratılmış travmalar. Umut ederiz ki, bol bereketli, her mevsimin gereğinin olduğu; kışın, karın olduğu; baharda, çiçeklerin açtığı, topraklarda verimin ve bereketin olduğu bir dünya olsun. Ülkemiz bunu doya doya yaşasın istiyoruz" diye konuştu.
Metro önemli
İmamoğlu, göreve geldikleri günden bu güne, en titiz ve hassas oldukları konunun metro hatları olduğunu altını çizerek, konuşmasına şöyle devam etti:
"Aslında 2017'de durdurulan bir metro hattındayız. Proje eksiklikleri, imalat hataları olan hatlar var. İstanbulluların önüne aldatılmayacakları takvimler koymaya çaba gösterdik." Bu hatların finansman sıkıntısı sebebiyle durdurulduğunu bilgisini paylaşan İmamoğlu, "Finansman sıkıntısı olunca işler yürümüyor. Geldiğimizde gördüğümüz, hatların durmasının temel sebebi finansmanın sağlanamamasıydı" dedi. İmamoğlu konuşmasının devamında şu ifadeleri kullandı: "Metrolarda şöyle bir karakter de var: Başlangıç maliyeti yüksek olan metrolarımızın mutlak orta uzun vadeli borçlanmalarla yapılabilirliği, İBB'nin bütçesi gereği yapılabilirliği net. Ortada duran, bu kadar büyük bir metro ağının hedeflendiği İstanbul'da, kentin var olan yıllık bütçeleriyle bunun yapılma şansı yok. Tabiri caizse 10-15 yıl gibi borçlanma modelleriyle -keşke daha uzun da olabilse- bunu ancak yönetebilirsiniz. Zamanında proje, finansman ve ihalesiyle yüklenici firmanın taahhüt kısmıyla bu işler tamamlanmadığı için biz bu tarz aksayan bir süreci devralmış olduk."
İncirli - Beylikdüzü hattı üzerinde çalışılıyor
İmamoğlu, İncirli - Beylikdüzü hattı üzerinde çalışılıldığına işaret ederek, şunları söyledi: "Çok heyecan duyduğum Sabiha Gökçen-Halkalı arasındaki Hızray projemizi de 2021'in yıldızı olarak inşallah ihale sürecine hazır etmek istiyoruz. Bütün süreçlerin aksaksız yürütülmesi adına da arkadaşlarım yoğun bir çaba içerinde. Pendik-Kaynarca hattımızda hızlı bir şekilde devam ediyor. Bunun gibi İstanbul'un batısında da İncirli-Beylikdüzü Hattı içinde yoğun bir çalışma içerisindeyiz. Neredeyse 18 yıla yakındır, proje olarak raflarda ve seçim meydanlarında konuşulan bu hattın ihalesini de umut ediyorum ki, 2021 yılında yaparız. Azmimizle ve kıymetli çalışma arkadaşlarımızla bunun sözünü veriyoruz. Yüklenici firmaları da yanımızda sıkı bir partner olarak görmek istiyoruz. İstanbul kenti, dünyanın en itibarlı kentlerinden biridir. İstanbul'un kabiliyeti kapasitesi yüksektir. Ona yakışan şeffaf, toplumun her kesiminden katılımcı unsurları içine katan bir yönetim anlayışı ile bir belediyecilik örneğini veriyoruz. Arkadaşlarla konuştuğumuz ve hedeflediğimiz; yılda 20 km'lik metroyu İstanbullulara açılmış bir şekilde kazandıran bir dönem olma arzusundayız. Bu dönemde İstanbul'un bugüne kadar elde ettiği yıllık metro dönemsel olarak neredeyse üç katıdır. İnşallah bunu da hep birlikte başaracağız."
Törende konuşan İBB Raylı Sistemler Daire Başkanı Doç. Dr. Pelin Alpkökin de "Projemizin ilk etabını 2023 başında bitireceğiz. Diğer kalan kısmı da 2024'ün başında bitirmeyi hedefliyoruz" dedi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.