'Gaybet, Allah’ın sırlarından bir sırdır'
İmam Sâdık (a.s.), gaybet konusunda buyurdu ki: “Gaybet Allah’ın işlerinden bir iş, sırlarından bir sır, gizliliklerinden bir gizliliktir. Allah’ın tüm işlerinde hikmet sahibi olduğunu bilirsek, her ne kadar hikmeti gizli olsa da, tüm işlerinin hikmet üzere olduğunu da onaylarız”
16.09.2018 00:00:00





İmam Sâdık (a.s.), Hz. Mehdi'nin gaybetinin sebebi sorulunca şöyle buyurmuştur: "Sizlere söylemeye iznimizin olmadığı bir sebepten dolayıdır."
"O halde gaybetin hikmet ve faydası nedir?" diye sorulunca şöyle buyurdu: "Gaybetinin hikmeti, ondan önceki ilahi hüccetlerin gaybet hikmetidir. Hikmeti zuhurundan sonra belli olur. Gaybet Allah'ın işlerinden bir iş, sırlarından bir sır, gizliliklerinden bir gizliliktir. Allah'ın tüm işlerinde hikmet sahibi olduğunu bilirsek, her ne kadar hikmeti gizli olsa da, tüm işlerinin hikmet üzere olduğunu da onaylarız." (Kemal'ud Din, 482/11).
İmam Mehdi (a.s.) şöyle buyurmuştur: "Gaybetin ortaya çıkış sebebine gelince... Şüphesiz Allah Teâlâ şöyle buyurmaktadır: 'Ey iman edenler! Size açıklanınca hoşunuza gitmeyecek şeyleri sormayın.' Babalarımdan hepsinin de boynunda zamanındaki tağuta (mecburi) bir biat vardı. Ama ben kıyam ettiğim zaman boynumda tağutlardan hiçbirine biat olmayacaktır." (el-Bihar, 52/92/7).
İmam Rıza (a.s.) şöyle buyurmuştur: "Taraftarlarımın, evlatlarımdan üçüncüsünü kaybettiklerinde rahatlık peşinde koşturduklarını ama bulamadıklarını görür gibiyim."
"Neden ey İbn-i Resûlillah?" diye sorulunca şöyle buyurdu: "Zira imamları kendilerinden gizli olacaktır."
Yine "Neden?" diye sorulunca şöyle buyurdu: "Kılıcı ile kıyam ettiği zaman boynunda hiç kimse için biat olmasın diye." (a.g.e., s.96/14
Resûlullah (s.a.a.) şöyle buyurmuştur: "O çocuğun (Hz. Mehdi'nin) gizlenmesi gerekir."
Birisi, "Neden ya Resûlallah?" diye sorunca şöyle buyurdu: "Öldürülmesinden korkulur." (a.g.e., s.1/90. Bu sebep birçok rivayette zikredilmiştir. 5, 10, 16, 18, 20, 22 ve s. 146/70).
İmam Sâdık (a.s.) şöyle buyurmuştur: "Kaim (a.s.) Allah'ın emanetleri (yani kafirlerin sulbündeki mü'minler) çıkıncaya kadar ebedi olarak zuhur etmez. Onlar çıkınca Kaim onlara galip olan Allah düşmanlarına üstün gelir ve onları öldürür." (İlel'uş-Şerayi, 147/2).
İmam Kâzım (a.s.) şöyle buyurmuştur: "Sizin aranızda Bedir ehli sayısınca (gerçek mü'min) olsaydı, Kaim'imiz kıyam ederdi." (Mişkat'ul-Envar, 63).
İmam Sâdık (a.s.) şöyle buyurmuştur: "Bu iş, 'Biz hükümet kursaydık adaletle hükmederdik' denmemesi için insanlardan her grup diğerleri üzerine bir hakimiyet kurduktan sonra ortaya çıkar. (Ama hepsinin yalanı ortaya çıktıktan) sonra Kaim hak ve adalet üzere kıyam eder." (Gaybetu li'n-Nu'mani, 274/53). (Muhammed Muhammedî Reyşehrî, Mizanu'l-Hikmet).
OKAN EGESEL
"O halde gaybetin hikmet ve faydası nedir?" diye sorulunca şöyle buyurdu: "Gaybetinin hikmeti, ondan önceki ilahi hüccetlerin gaybet hikmetidir. Hikmeti zuhurundan sonra belli olur. Gaybet Allah'ın işlerinden bir iş, sırlarından bir sır, gizliliklerinden bir gizliliktir. Allah'ın tüm işlerinde hikmet sahibi olduğunu bilirsek, her ne kadar hikmeti gizli olsa da, tüm işlerinin hikmet üzere olduğunu da onaylarız." (Kemal'ud Din, 482/11).
İmam Mehdi (a.s.) şöyle buyurmuştur: "Gaybetin ortaya çıkış sebebine gelince... Şüphesiz Allah Teâlâ şöyle buyurmaktadır: 'Ey iman edenler! Size açıklanınca hoşunuza gitmeyecek şeyleri sormayın.' Babalarımdan hepsinin de boynunda zamanındaki tağuta (mecburi) bir biat vardı. Ama ben kıyam ettiğim zaman boynumda tağutlardan hiçbirine biat olmayacaktır." (el-Bihar, 52/92/7).
İmam Rıza (a.s.) şöyle buyurmuştur: "Taraftarlarımın, evlatlarımdan üçüncüsünü kaybettiklerinde rahatlık peşinde koşturduklarını ama bulamadıklarını görür gibiyim."
"Neden ey İbn-i Resûlillah?" diye sorulunca şöyle buyurdu: "Zira imamları kendilerinden gizli olacaktır."
Yine "Neden?" diye sorulunca şöyle buyurdu: "Kılıcı ile kıyam ettiği zaman boynunda hiç kimse için biat olmasın diye." (a.g.e., s.96/14
Resûlullah (s.a.a.) şöyle buyurmuştur: "O çocuğun (Hz. Mehdi'nin) gizlenmesi gerekir."
Birisi, "Neden ya Resûlallah?" diye sorunca şöyle buyurdu: "Öldürülmesinden korkulur." (a.g.e., s.1/90. Bu sebep birçok rivayette zikredilmiştir. 5, 10, 16, 18, 20, 22 ve s. 146/70).
İmam Sâdık (a.s.) şöyle buyurmuştur: "Kaim (a.s.) Allah'ın emanetleri (yani kafirlerin sulbündeki mü'minler) çıkıncaya kadar ebedi olarak zuhur etmez. Onlar çıkınca Kaim onlara galip olan Allah düşmanlarına üstün gelir ve onları öldürür." (İlel'uş-Şerayi, 147/2).
İmam Kâzım (a.s.) şöyle buyurmuştur: "Sizin aranızda Bedir ehli sayısınca (gerçek mü'min) olsaydı, Kaim'imiz kıyam ederdi." (Mişkat'ul-Envar, 63).
İmam Sâdık (a.s.) şöyle buyurmuştur: "Bu iş, 'Biz hükümet kursaydık adaletle hükmederdik' denmemesi için insanlardan her grup diğerleri üzerine bir hakimiyet kurduktan sonra ortaya çıkar. (Ama hepsinin yalanı ortaya çıktıktan) sonra Kaim hak ve adalet üzere kıyam eder." (Gaybetu li'n-Nu'mani, 274/53). (Muhammed Muhammedî Reyşehrî, Mizanu'l-Hikmet).
OKAN EGESEL
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.