Dünyanın en modern petrol arama gemilerinden biri olarak gösterilen Deepwater Champion (derin deniz şampiyonu) Karadeniz'e gelmek için yola çıktı. Gemi nisan ayı başlarında Karadeniz'de sondaja başlayacak
ABD'li enerji firması Exxon Mobil tarafından özel olarak yaptırılan ve dünyanın en modern petrol arama gemilerinden biri olarak gösterilen Deepwater Champion (derin deniz şampiyonu) Karadeniz'e gelmek için yola çıktı. Türkiye Petrolleri Anonim Ortaklığı (TPAO) Genel Müdürü Mehmet Uysal, Güney Kore'deki tersanelerde yaptırılan Deepwater Champion'ın şu anda Güney Afrika Cape Town kentine kadar ulaştığını belirtirken, geminin Mart ayının ilk yarısında Türkiye'de Bandırma'ya ulaşmasını beklediklerini kaydetti. Uysal, "Mart sonu veya Nisan başında Kastamonu açıklarında sondaja başlamasını planlıyorlar" dedi.Karadeniz'de ortalama su derinliğinin 2 bin metre olduğunu kaydeden Uysal, "Ondan sonraki hedef derinliğimiz 3 bin 500 metre ile 4 bin 500 metre arasında değişiyor. Yani orada toplam sondaj 6 bin 6 bin 500 metreyi bulacak" dedi.Yapılan anlaşma çerçevesinde Exxon Mobil'in Karadeniz'de iki adet kuyu açma mükellefiyeti bulunduğunu söyleyen TPAO Genel Müdürü, kuyulardan ilkinin Kastamonu açıklarında açılacağını, daha sonra da şirketin elde ettiği neticelere göre ikinci kuyuyu açmak isteyebileceğini bildirdi.
12 bin metreye kadar sondaj yapıyor
Deepwater Champion, su derinliği 3 bin 600 metre olan derin denizlerde, yaklaşık 12 bin 200 metreye kadar sondaj yapma yeteneğine sahip bulunuyor. Gemi altıncı nesil bir sondaj gemisi olarak ifade ediliyor. Geminin bir diğer özelliği de iki tane sondaj sisteminin bulunması. Bunlardan biriyle sondaj yapılırken, ötekiyle aynı anda üretim yapılabiliyor. Bu da diğer sondaj gemilerine göre işlerin yapılma süresini kısaltıyor. Örneğin normalde 90 günde yapılabilen bir sondajı bu gemiyle 50 günde yapabilmek mümkün hale geliyor. Geminin Marmara boğazındaki köprülerin altından kolayca geçebilmesi için kulenin iki adet sökülebilir bölümü de bulunuyor. Çift gövdeli gemi, açık denizlerde 9 metre yükseklikteki dalgalar karşısında ve saatte 110 kilometre hızındaki rüzgarda dahi, uydu bağlantısı ile pozisyonunu otomatik olarak koruyabiliyor.
ABD'li enerji firması Exxon Mobil tarafından özel olarak yaptırılan ve dünyanın en modern petrol arama gemilerinden biri olarak gösterilen Deepwater Champion (derin deniz şampiyonu) Karadeniz'e gelmek için yola çıktı. Türkiye Petrolleri Anonim Ortaklığı (TPAO) Genel Müdürü Mehmet Uysal, Güney Kore'deki tersanelerde yaptırılan Deepwater Champion'ın şu anda Güney Afrika Cape Town kentine kadar ulaştığını belirtirken, geminin Mart ayının ilk yarısında Türkiye'de Bandırma'ya ulaşmasını beklediklerini kaydetti. Uysal, "Mart sonu veya Nisan başında Kastamonu açıklarında sondaja başlamasını planlıyorlar" dedi.Karadeniz'de ortalama su derinliğinin 2 bin metre olduğunu kaydeden Uysal, "Ondan sonraki hedef derinliğimiz 3 bin 500 metre ile 4 bin 500 metre arasında değişiyor. Yani orada toplam sondaj 6 bin 6 bin 500 metreyi bulacak" dedi.Yapılan anlaşma çerçevesinde Exxon Mobil'in Karadeniz'de iki adet kuyu açma mükellefiyeti bulunduğunu söyleyen TPAO Genel Müdürü, kuyulardan ilkinin Kastamonu açıklarında açılacağını, daha sonra da şirketin elde ettiği neticelere göre ikinci kuyuyu açmak isteyebileceğini bildirdi.
12 bin metreye kadar sondaj yapıyor
Deepwater Champion, su derinliği 3 bin 600 metre olan derin denizlerde, yaklaşık 12 bin 200 metreye kadar sondaj yapma yeteneğine sahip bulunuyor. Gemi altıncı nesil bir sondaj gemisi olarak ifade ediliyor. Geminin bir diğer özelliği de iki tane sondaj sisteminin bulunması. Bunlardan biriyle sondaj yapılırken, ötekiyle aynı anda üretim yapılabiliyor. Bu da diğer sondaj gemilerine göre işlerin yapılma süresini kısaltıyor. Örneğin normalde 90 günde yapılabilen bir sondajı bu gemiyle 50 günde yapabilmek mümkün hale geliyor. Geminin Marmara boğazındaki köprülerin altından kolayca geçebilmesi için kulenin iki adet sökülebilir bölümü de bulunuyor. Çift gövdeli gemi, açık denizlerde 9 metre yükseklikteki dalgalar karşısında ve saatte 110 kilometre hızındaki rüzgarda dahi, uydu bağlantısı ile pozisyonunu otomatik olarak koruyabiliyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.