e-ticaret salgında uçuşa geçti
iyzico, Dogma Alares ve ETİD tarafından hazırlanan “2021 Türkiye E-Ticaret Ekosistemi Raporu”nun sonuçlarına göre, e-ticaret işlem sayıları 2020’ye göre yüzde 46 oranında artarak 3.4 milyar adet siparişe ve toplam satışlar ise yüzde 69 artış ile 381.5 milyar TL hacme ulaştı.
20.04.2022 16:25:00





M. YASİN ERKOL / DETAY HABER
e-ticaret sektörünün 2021 karnesi iyzico, Dogma Alares ve Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) tarafından hazırlanan "2021 Türkiye E-Ticaret Ekosistemi Raporu" ile detaylı bir şekilde açıklandı. e-ticaret, tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de güçlü bir büyüme gösterirken; 2021 yılında milli gelirin yüzde 4.5'i, toplam perakende sektörünün ise yüzde 17.6'sı perakende e-ticaret satışlarından oluştu. Okula dönüş ile başlayan sonbahar dönemi ve Şahane Cuma, Siber Pazartesi gibi özel kampanya dönemleri, alışverişlerin sonbahar ve yılbaşı arasındaki zamanda en yüksek seviyesine ulaşmasını sağlıyor.
Rekorlar Kasım ayında geldi
Türkiye'de 2021 yılında en fazla sayıda online alışveriş, 22 Kasım Pazartesi günü yapıldı. Gün bazında en yüksek satış hacmi ise Şahane Cuma günü, yani 26 Kasım Cuma elde edildi. Şahane Cuma günü aynı yılın ortalama bir günüyle kıyaslandığında 3 kat satış hacmi ve 1.8 kat işlem hacmi gerçekleşti.
e-ticaret satıcılarının yüzde 75'i 5 büyük ilde
2017'den beri en fazla e-ticaret satıcısına ev sahipliği yapan illerimiz sırasıyla İstanbul, Ankara ve İzmir oldu. Onları Bursa ve Antalya takip etti. Bu 5 il, e-ticaret satıcılarının yüzde 75'inden fazlasını barındırıyor. 2017'den bu yana e- ticaret satıcılarının en yoğun olarak bulunduğu moda ve aksesuar sektörü olurken, ikinci sırada mobilya, zücaciye, tuhafiye sektörü, üçüncü sıradaysa yiyecek ve içecek sektörü yer alıyor.
Büyük ölçekli satıcılar piyasaya hakim
e-ticaret pazarını satıcılar açısından değerlendiren iyzico Operasyon Direktörü (COO) Orkun Saitoğlu, İstanbul'da düzenlenen basın toplantısında, "Verileri incelediğimizde mikro işletmeler sayıca pazarı domine etseler bile, satış hacminde aynı etkiyi yaratamadıklarını görmekteyiz. Pazarın sadece yüzde 1'ine denk gelen büyük ölçekli satıcılar, toplam pazar payının yüzde 79'una sahip. Bu veriler daha demokratik bir ekosistemin gerekliliğine dikkat çekiyor. Biz bu noktada iyzico olarak alışverişin etrafında demokratik bir ekosistemin varlığını, güvenli ödeme altyapımız ile sağlıyoruz" dedi.
Kredi kartları ile harcamalar azalıyor
Geçen yıl en çok tercih edilen ödeme yöntemi olan kredi kartı ile 8.2 milyar işlem ile 1.6 trilyon TL tutarında alışveriş yapıldı. 2021 yılında kredi kartıyla ödeme oranı yüzde 56 olmakla birlikte, son yıllarda kredi kartı kullanımındaki düşüş eğilimi de dikkat çekici. 2017 yılında alışverişlerin yüzde 82'si kredi kartıyla yapılırken bu oran artık yüzde 56. Bu gerilemenin sebebiyse banka kartları, ön ödemeli kartlar ve dijital cüzdanların daha sık kullanılması oldu. Ülkemizde de ön ödemeli kartlar ve dijital cüzdanlara olan ilgi giderek artıyor. 2021 yılındaki özel indirim dönemlerinde yapılacak olan alışverişlerde önödemeli kartlar ve iyzico'nun dijital cüzdan çözümü olan "iyzico ile öde" yöntemlerinin klasik ödeme seçenekleri karşısında ciddi bir güç kazandığı görülüyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.