Düğünler borçla yapılıyor
DORinsight’ın Düğün Sezonu Araştırması’nın sonuçlarına göre, evlilik planı yapanların yarıya yakını, yakınlarından borç almadan ya da banka kredisi çekmeden düğün yapamayacaklarını ifade etti. Araştırma artan altın fiyatlarına rağmen düğünlerde hala en çok takılan hediyenin çeyrek altın olduğunu gösterdi
28.05.2019 00:00:00
Yaza girerken DORinsight tarafından gerçekleştirilen 'Düğün Sezonu Araştırması' artan altın fiyatlarına rağmen hala en çok tercih edilen takının çeyrek altın olduğunu ortaya koydu.
Evlilik teklifi tek taş yüzükle yapılırken balayında ilk tercih ise Antalya oldu. DORinsight, araştırmayı 26 Nisan-20 Mayıs tarihleri arasında online olarak tamamladı.
Türkiye temsili, ABC1C2DE sosyo-ekonomik segmente mensup evlenmeyi planlayan 1.250 kişinin katıldığı araştırmada katılımcıların yüzde 54'ü düğün sezonunda hediye olarak genellikle çeyrek altın taktığını, yüzde 19'u para, yüzde 16'sı gram altın, yüzde 4'ü yarım altın, yüzde 1 ise bilezik ve kolye, yüzde 2.0'si ise hiçbir şey takmadığını belirtti.
Yuvalar krediyle kuruluyor
Yakın zamanda evlenmeyi planlayan katılımcıların yüzde 57'si evlenme teklifi için eşlerinden tek taş veya evlilik yüzüğü aldığını söyledi.
Araştırmaya katılanların yüzde 55'i evlilik masraflarını kendi birikimleriyle karşılayacaklarını, yüzde 46'sı ailesinden yardım alacağını, yüzde 25'i ise banka kredisi çekeceğini söyledi. Katılımcıların yüzde 79'u düğün yapmak istediklerini, yüzde 83'ü de düğün yapacaklarını dile getirdi.
Katılımcıların yüzde 86'sı da evlendikleri zaman balayına gitmeyi planladıklarını anlattı. Balayına gidecek katılımcıların ilk tercihi Antalya olurken, onu Bodrum ve Kıbrıs, Marmaris ve Maldivler takip etti.
Katılımcıların yüzde 61'i evlilik hazırlıkları süresince, ev tutmak dışında en çok ev eşyaları kategorisinde harcama yaptıklarını, yüzde 13'ü takı, yüzde 10'u düğün harcamaları, yüzde 7.0'si çeyiz, yüzde 5.0'i ise balayı kategorisinde harcama yaptıklarını söyledi.
HABER MERKEZİ
Evlilik teklifi tek taş yüzükle yapılırken balayında ilk tercih ise Antalya oldu. DORinsight, araştırmayı 26 Nisan-20 Mayıs tarihleri arasında online olarak tamamladı.
Türkiye temsili, ABC1C2DE sosyo-ekonomik segmente mensup evlenmeyi planlayan 1.250 kişinin katıldığı araştırmada katılımcıların yüzde 54'ü düğün sezonunda hediye olarak genellikle çeyrek altın taktığını, yüzde 19'u para, yüzde 16'sı gram altın, yüzde 4'ü yarım altın, yüzde 1 ise bilezik ve kolye, yüzde 2.0'si ise hiçbir şey takmadığını belirtti.
Yuvalar krediyle kuruluyor
Yakın zamanda evlenmeyi planlayan katılımcıların yüzde 57'si evlenme teklifi için eşlerinden tek taş veya evlilik yüzüğü aldığını söyledi.
Araştırmaya katılanların yüzde 55'i evlilik masraflarını kendi birikimleriyle karşılayacaklarını, yüzde 46'sı ailesinden yardım alacağını, yüzde 25'i ise banka kredisi çekeceğini söyledi. Katılımcıların yüzde 79'u düğün yapmak istediklerini, yüzde 83'ü de düğün yapacaklarını dile getirdi.
Katılımcıların yüzde 86'sı da evlendikleri zaman balayına gitmeyi planladıklarını anlattı. Balayına gidecek katılımcıların ilk tercihi Antalya olurken, onu Bodrum ve Kıbrıs, Marmaris ve Maldivler takip etti.
Katılımcıların yüzde 61'i evlilik hazırlıkları süresince, ev tutmak dışında en çok ev eşyaları kategorisinde harcama yaptıklarını, yüzde 13'ü takı, yüzde 10'u düğün harcamaları, yüzde 7.0'si çeyiz, yüzde 5.0'i ise balayı kategorisinde harcama yaptıklarını söyledi.
HABER MERKEZİ