Duble yollar için yapılan kamulaştırmaların paraları ödenemiyor! Karayolları Genel Müdürlüğü'ne 2006 için verilen 95 milyon YTL'lik ödeneğin tamamı harcandı.
Karayolları Genel Müdürlüğü'ne 2006 için verilen 95 milyon YTL'lik ödeneğin tamamı harcandı. Karayolları, 500 milyon YTL'lik ek ödenek talep etti. Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü'nün (DSİ) de kamulaştırma için ek ödenek talep ettiği ifade edildi. Maliye Bakanlığı yetkilileri ise kamulaştırma taleplerinin karşılanmasının zor olduğunu, ödemelerin sıraya konularak devam edileceğini belirttiler.
Hedefler tutmadıHükümete geldiğinde en önemli hedefi 15 bin kilometre duble yol yapmaktı. Acil Eylem Planı'nda da yer alan duble yollar için 3 yılda toplam 2 milyar 626 milyon YTL harcandı. 2003 yılı için 512 milyon YTL, 2004 için 1 milyar 44 milyon YTL ve 2005 için 1 milyar 70 milyon YTL harcama yapıldı. 2003 ve 2004'te 3 bin 600 kilometre yolun asfalt kaplaması bitirildi. 2005 yılının Ekim ayı sonu itibariyle ise 1.661 kilometre asfalt, 837 kilometre üstyapı, 833 kilometre de toprak tesviye kotu yapıldı. Buna karşılık kamulaştırma bedelleri zamanında ödenemedi.
Maliye yetkilileri, kamulaştırmada iki yol izlendiğini belirttiler. Buna göre kamunun yol geçecek yerde vatandaşın arazisini kamulaştırdığını ve bir bedel tespit ettiğini, buna itiraz olmadığı takdirde kamulaştırma işleminin tamamlandığını söylediler. Kamulaştırma işleminin tamamlanmasının ardından Karayolları Genel Müdürlüğü'nün arazisi kamulaştırılan kişiyi bölge müdürlüğüne göre sıraya soktuğunu ve sırayla ödemelerin yapıldığını bildirdiler. İşte bu çerçevede Karayolları Genel Müdürlüğü'ne 2006 yılı için tahsis edilen 95 milyon YTL'lik ödeneğin tamamının ödendiği anlatıldı. Karayolları'nın önce 800 milyon YTL'lik bir ek ödenek ihtiyacını dile getirdiği ancak daha sonra 2006 için 500 milyon YTL'lik ek ödenek talep ettiği kaydedildi.
Kamulaştırmada ödemelerin "ilama bağlı borçlar" ödeneğinden de karşılandığı belirtildi. Burada ise vatandaşın kamulaştırma bedeline karşı çıktığını ve konuyu yargıya götürdüğünü, yargının kararından sonra ödemenin yapıldığını belirten yetkililer, 1999 yılından bile kalma ödemeler olduğunu vurguladılar. 2006 yılı için ilama bağlı borçları karşılama ödeneğinde 250 milyon YTL'nin yer aldığını ancak bu ödeneğin tüm kamunun kamulaştırması (yargı aşamasından sonra) ve tahkim ödemeleri için konulduğunu belirten yetkililer, 150 milyon YTL'sini Karayolları'nın, 40-50 milyon YTL'sinin de DSİ tarafından şimdiden harcandığını anlattılar. Yetkililer, geçmiş yıllardan kalan kamulaştırma bedellerine faiz uygulandığını hatırlattılar.
Karayolları Genel Müdürlüğü'ne 2006 için verilen 95 milyon YTL'lik ödeneğin tamamı harcandı. Karayolları, 500 milyon YTL'lik ek ödenek talep etti. Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü'nün (DSİ) de kamulaştırma için ek ödenek talep ettiği ifade edildi. Maliye Bakanlığı yetkilileri ise kamulaştırma taleplerinin karşılanmasının zor olduğunu, ödemelerin sıraya konularak devam edileceğini belirttiler.
Hedefler tutmadıHükümete geldiğinde en önemli hedefi 15 bin kilometre duble yol yapmaktı. Acil Eylem Planı'nda da yer alan duble yollar için 3 yılda toplam 2 milyar 626 milyon YTL harcandı. 2003 yılı için 512 milyon YTL, 2004 için 1 milyar 44 milyon YTL ve 2005 için 1 milyar 70 milyon YTL harcama yapıldı. 2003 ve 2004'te 3 bin 600 kilometre yolun asfalt kaplaması bitirildi. 2005 yılının Ekim ayı sonu itibariyle ise 1.661 kilometre asfalt, 837 kilometre üstyapı, 833 kilometre de toprak tesviye kotu yapıldı. Buna karşılık kamulaştırma bedelleri zamanında ödenemedi.
Maliye yetkilileri, kamulaştırmada iki yol izlendiğini belirttiler. Buna göre kamunun yol geçecek yerde vatandaşın arazisini kamulaştırdığını ve bir bedel tespit ettiğini, buna itiraz olmadığı takdirde kamulaştırma işleminin tamamlandığını söylediler. Kamulaştırma işleminin tamamlanmasının ardından Karayolları Genel Müdürlüğü'nün arazisi kamulaştırılan kişiyi bölge müdürlüğüne göre sıraya soktuğunu ve sırayla ödemelerin yapıldığını bildirdiler. İşte bu çerçevede Karayolları Genel Müdürlüğü'ne 2006 yılı için tahsis edilen 95 milyon YTL'lik ödeneğin tamamının ödendiği anlatıldı. Karayolları'nın önce 800 milyon YTL'lik bir ek ödenek ihtiyacını dile getirdiği ancak daha sonra 2006 için 500 milyon YTL'lik ek ödenek talep ettiği kaydedildi.
Kamulaştırmada ödemelerin "ilama bağlı borçlar" ödeneğinden de karşılandığı belirtildi. Burada ise vatandaşın kamulaştırma bedeline karşı çıktığını ve konuyu yargıya götürdüğünü, yargının kararından sonra ödemenin yapıldığını belirten yetkililer, 1999 yılından bile kalma ödemeler olduğunu vurguladılar. 2006 yılı için ilama bağlı borçları karşılama ödeneğinde 250 milyon YTL'nin yer aldığını ancak bu ödeneğin tüm kamunun kamulaştırması (yargı aşamasından sonra) ve tahkim ödemeleri için konulduğunu belirten yetkililer, 150 milyon YTL'sini Karayolları'nın, 40-50 milyon YTL'sinin de DSİ tarafından şimdiden harcandığını anlattılar. Yetkililer, geçmiş yıllardan kalan kamulaştırma bedellerine faiz uygulandığını hatırlattılar.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.