Karadeniz Teknik Üniversitesi Tıp Fakültesi Göğüs Hastalıkları ve Tüberküloz Anabilim Dalı Başkanı ve Hasta Hakları Platformu Grup Sözcüsü Prof. Dr. Tevfik Özlü, "hasta eğitiminin", hastanın hastalığıyla başa çıkabilmesi için ihtiyaç duyduğu bilgi, beceri ve motivasyonun hastaya kazandırılması süreci olduğunu belirtti. Hasta eğitimi yapılmaksızın tedavinin başarılı olamayacağını vurgulayan Özlü, "Çünkü tedaviyi uygulayacak olan, hastadır. Hasta neyi, niçin, nasıl ve ne kadar uygulayacağını öğrenmedikçe, tedaviyi eksiksiz ve doğru olarak yapamaz" dedi.
Hastalar soru sormuyor?
Prof. Dr. Özlü, birinci basamak sağlık kurumlarından veya ayakta sağlık hizmeti verilen poliklinik ve muayenehanelerde hasta eğitiminin yeterince yapılamadığını ifade ederek, şunları söyledi: "Ancak bu durumdan hastalarımızın çok da şikayetçi olduklarını söylemek zor. Trabzon'daki 6 sağlık ocağında yaptığımız bir araştırmada, bu durum apaçık görülmüştür. Aynı gün içinde hekimden reçete alıp çıkan 313 hastayla yapılan görüşmelerde, hastaların yüzde 65'inin kendilerine konulan teşhisi, yüzde 38'inin hastalığının ne kadar süreceğini, yüzde 63'ünün kendisine kaç ilaç reçete edildiğini, yüzde 65'inin ise kaç gün ilaç kullanması gerektiğini bilmediğini gördük."
Hasta okulu
Prof. Dr. Özlü, hasta eğitiminin ihmal edilmesinin, sadece hasta için değil, hekim için de olumsuz anlam taşıdığını kaydederek, "Çünkü doğru uygulanmayan tedavi, hekimin başarısız olmasıyla sonuçlanır. Anabilim dalı olarak 4 yıldır Hasta Okulu adıyla hastalara düzenli eğitim veriyoruz. Bu kapsamda 20 toplantı gerçekleştirdik. Bu programlara katılan hastalarımızdan çok olumlu geri beslenme alıyoruz. Bu uygulamanın yaygınlaşması gerekiyor" şeklinde konuştu.
Hastalar soru sormuyor?
Prof. Dr. Özlü, birinci basamak sağlık kurumlarından veya ayakta sağlık hizmeti verilen poliklinik ve muayenehanelerde hasta eğitiminin yeterince yapılamadığını ifade ederek, şunları söyledi: "Ancak bu durumdan hastalarımızın çok da şikayetçi olduklarını söylemek zor. Trabzon'daki 6 sağlık ocağında yaptığımız bir araştırmada, bu durum apaçık görülmüştür. Aynı gün içinde hekimden reçete alıp çıkan 313 hastayla yapılan görüşmelerde, hastaların yüzde 65'inin kendilerine konulan teşhisi, yüzde 38'inin hastalığının ne kadar süreceğini, yüzde 63'ünün kendisine kaç ilaç reçete edildiğini, yüzde 65'inin ise kaç gün ilaç kullanması gerektiğini bilmediğini gördük."
Hasta okulu
Prof. Dr. Özlü, hasta eğitiminin ihmal edilmesinin, sadece hasta için değil, hekim için de olumsuz anlam taşıdığını kaydederek, "Çünkü doğru uygulanmayan tedavi, hekimin başarısız olmasıyla sonuçlanır. Anabilim dalı olarak 4 yıldır Hasta Okulu adıyla hastalara düzenli eğitim veriyoruz. Bu kapsamda 20 toplantı gerçekleştirdik. Bu programlara katılan hastalarımızdan çok olumlu geri beslenme alıyoruz. Bu uygulamanın yaygınlaşması gerekiyor" şeklinde konuştu.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.