Dijital pazarlama önem kazandı
Koronavirüs salgınının etkisiyle internet ve sosyal medya kullanımı ülkemizde her geçen gün artıyor. We Are Social 2020 verilerine göre, 62 milyon internet kullanıcısının bulunduğu ülkemizde 54 milyon kişi aktif olarak sosyal medyayı kullanıyor
20.05.2020 17:55:00





Dijital pazarlamanın doğru bir şekilde yönetimi, hedef kitleye ürünleri ulaştırması ve markanın tanıtımını sağlaması sayesinde büyüme ve kârlılık ile aynı anlama geliyor. Dijital pazarlamada doğru stratejiler belirleyen şirketler rekabette bir adım öne çıkarken, dijital pazarlamaya yatırım yapmayan şirketler pazar kaybediyor. We Are Social 2020 verilerine göre, nüfusu 82 milyonu aşan ülkemizde 62 milyon internet kullanıcısı bulunuyor. Bu rakam, nüfusun yüzde 74'üne karşılık gelirken, 54 milyon kişi aktif olarak sosyal medyayı kullanıyor. Ülkemizde kullanıcı bazında günde ortalama 7.5 saat internete bağlı kalınıyor. Bu durum, markaları arama motorlarında üst sıralarda çıkmak ve kolay bulunmak için reklam vermeye yöneltiyor. Türkiye gibi insanların dijital ortamı sık kullandığı bir ülkede dijital mecralar büyük bir pazar haline geliyor. KOBİ'ler başta olmak üzere birçok kurum, dijital pazarlamada doğru stratejiyi belirleme ve etkili adımlar atma konusunda çaba gösteriyor.
Şirketler SEO'ya yatırım yapacak
Arama motoru optimizasyonu (SEO), özellikle küçük ve orta işletmeli firmaların web siteleri için büyük önem taşıyor. Bu optimizasyon kurumların web sitelerini detaylı sınıflandırarak yapılan aramalarda daha kolay bulunmalarını sağlıyor. HubSpot'un verilerine göre, 2020 yılının sonuna kadar şirketlerin 80 milyar dolar düzeyinde SEO yatırımı yapacağı tahmin ediliyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.