Avrupa, uçakların yanında daha pahalı kalan ve giderek tercih önceliğini yitiren demiryollarını yeniden canlandırmaya çalışıyor. Başarı, "yatırım", "yenilenme" ve "güvenlik" kavramlarında gizli...
Bundan bir kaç yıl önce havayolları şirketlerinin sloganı "Özgür gökyüzüydü". Firmalar Avrupa hava trafiğinin liberalleştirilmesi gerektiğine inanıyordu. Lufthansa, Iberia ya da TBP Air Portekiz gibi Avrupa havayolu şirketleri günümüzde dünyanın heryerine sınırsız uçuşlar yapıyor. Ancak karada durum daha farklı. Demiryollarında trenler farklı elektrik ya da işaret sistemleri kullanıyor. Bu da tren biletlerinin pahalı olmasına ve tren yolculuklarının uçaktan daha uzun sürmesine neden oluyor. Bunun sonucu olarak da birçok insan, çevre dostu trenler yerine uçakla seyahat etmeyi tercih ediyor. 24-25 Ekim'de Madrid'de düzenlenen "Eurailspeed Konferansı"nda bu konu masaya yatırıldı ve Avrupa genelinde yaşama geçirilecek hızlı trenlerle, trenlerin daha cazip hale getirilmesi gerektiği vurgulandı.
Yasal engeller ortadan kalkıyor
Hızlı trenlerin Avrupa genelinde seyahat edebilmesinin önü açılıyor. Önümüzdeki yıl mart ayında Avrupa genelindeki demiryolları ağının tüm demiryolu firmalarının kullanımına açılmasıyla yasal engeller de ortadan kalkmış olacak. Avrupa genelinde seyahat edecek hızlı trenlerin doğal olarak standart genişlikte raylara, aynı voltajda elektrik kullanmaya ve ortak bir güvenlik sistemine sahip olması gerekiyor. Ancak her ülke demiryollarında kendine özgü bir sistem kullanıyor. Avrupa'da seyahat edecek hızlı trenlerin güvenlik sisteminin nasıl finanse edileceği konusunda. Demiryolu hattında 12 kilometrelik mesafeye kadar trenlerin serbest geçebileceği noktaları gösterme özelliğine sahip bu sistemin Alman Demiryollarına maliyeti milyarlarca Euro değerinde.
Bundan bir kaç yıl önce havayolları şirketlerinin sloganı "Özgür gökyüzüydü". Firmalar Avrupa hava trafiğinin liberalleştirilmesi gerektiğine inanıyordu. Lufthansa, Iberia ya da TBP Air Portekiz gibi Avrupa havayolu şirketleri günümüzde dünyanın heryerine sınırsız uçuşlar yapıyor. Ancak karada durum daha farklı. Demiryollarında trenler farklı elektrik ya da işaret sistemleri kullanıyor. Bu da tren biletlerinin pahalı olmasına ve tren yolculuklarının uçaktan daha uzun sürmesine neden oluyor. Bunun sonucu olarak da birçok insan, çevre dostu trenler yerine uçakla seyahat etmeyi tercih ediyor. 24-25 Ekim'de Madrid'de düzenlenen "Eurailspeed Konferansı"nda bu konu masaya yatırıldı ve Avrupa genelinde yaşama geçirilecek hızlı trenlerle, trenlerin daha cazip hale getirilmesi gerektiği vurgulandı.
Yasal engeller ortadan kalkıyor
Hızlı trenlerin Avrupa genelinde seyahat edebilmesinin önü açılıyor. Önümüzdeki yıl mart ayında Avrupa genelindeki demiryolları ağının tüm demiryolu firmalarının kullanımına açılmasıyla yasal engeller de ortadan kalkmış olacak. Avrupa genelinde seyahat edecek hızlı trenlerin doğal olarak standart genişlikte raylara, aynı voltajda elektrik kullanmaya ve ortak bir güvenlik sistemine sahip olması gerekiyor. Ancak her ülke demiryollarında kendine özgü bir sistem kullanıyor. Avrupa'da seyahat edecek hızlı trenlerin güvenlik sisteminin nasıl finanse edileceği konusunda. Demiryolu hattında 12 kilometrelik mesafeye kadar trenlerin serbest geçebileceği noktaları gösterme özelliğine sahip bu sistemin Alman Demiryollarına maliyeti milyarlarca Euro değerinde.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.