Cinlerin yeme ve içmeleri konusunda üç farklı yaklaşım
1- Bir görüşe göre, cinlerin tamamı ne yer, ne de içer. Bu, ispatı olmayan bâtıl bir görüştür.
2- Bir başka görüşe göre, bir sınıf cin taifesi yerler ve içerler. Diğer sınıf cinler ise ne yerler, ne de içerler.
Bu görüşü savunanlar Vehb bin Münebbih'tenİbn-i Abdilberr'in şu rivayetini delil olarak gösterirler.
O dedi ki: "Cinler sınıf sınıftır. Halis cinler yeyip içmezler, evlenip çoğalmazlar, yani üremezler. Onlar bir çeşit rüzgar gibidirler. Cinlerin diğer sınıfının ise bu özellikleri yoktur. Bütün bu sayılanları yaparlar. Doğarak dünyaya gelirler." (Fethü'l-Barî, 6/345).
Bu görüşü savunanlar ayrıca Ebu Sa'lebe el-Huşenî'nin rivayet ettiği ve "cinlerin çeşitleri" bölümünde geçen şu hadis-i şerifi de delil olarak gösterirler.
EbûSa'lebe el-Huşenî'den (Allah O'ndan razı olsun)rivayet edilen hadis-i şerifte Resûlullah (aleyhissalatüvesselâm) şöyle buyurdular:
"Cinler üç sınıftır. Bir sınıfın kanatları vardır, yeryüzünde uçarak dolaşırlar. Bir sınıfı yılanlar ve köpeklerdir. Bir sınıf cin de vardır ki, bunlar bir yerde belli süre yerleşik kalıp sonra başka yerler göç edip, ayrılırlar."
Âlimler doğruya en yakın olarak bu görüşü kabul ederler.
3- Bu konudaki son görüş ise, cinlerin tamamı yerler ve içerler şeklindeki görüştür. İlk iki görüşe kıyasla, bu görüşün doğruluğuna önceki konularda geçen bir çok hadis-i şerifi delil getirmek mümkündür.
En doğrusunu Allah bilir.
Abdullah İbn-i Mes'ud'un rivayet ettiği hadise gelince... Bu hadis-i şerifi Müslim, "Üzerine Allah'ın adı anılan (besmele ile kesilen) çok etli her kemik (yiyecek olarak) sizin hakkınızdır" (Müslim, Namaz, sabah namazında okuyuşu aşikare yapma konusu hadis no: 450) şeklinde rivayet ederken, EbûDâvûd ve diğerleri ise, "Üzerinde Allah'ın ismi anılmayan (besmelesiz kesilen) her kemik" şeklinde rivayet edilmiştir.
Bu rivayetlerden Müslim'in rivayetini "Müslüman cinler" için, EbûDâvûd'un rivayetini de "Şeytanlar" için gelen rivayetler şeklinde anlayabiliriz.
Şeytan'ın boynuzları vardır
Namaz kılmanın mekruh olduğu vakitleri beyan sadedinde Amr bin Anbese (Allah O'ndan razı olsun), Resûlullah'ın (aleyhissalâtü vesselâm) şöyle buyurduğunu anlattı: "Sabah namazını kıldıktan sonra, güneş doğuncaya kadar bekle (namaz kılma). Güneş doğunca da (bir mızrak) boyu yükselinceye kadar yine namaz kılma. Çünkü güneş Şeytan'ın iki boy¬nuzu arasında doğar ve tam bu anda inkârcı sapıklar güneşe secde eder. Sonra ikindi namazını kılıncaya kadar (arada geçen zaman içinde) namaz kıl. İkindiyi kıldıktan sonra namaz kılma, güneş batıncaya kadar bekle. Çünkü güneş Şeytan'ın iki boynuzu arasında batar ve işte o vakitte inkârcı sapıklar ona secde eder." (Buhari, yaratılışın başlangıcı, hadis no: 3273; Müslim, misafirin namazı, 828)
- Ana-baba hakları -1 / 25.04.2024
- Müşriklerle hicv / 21.04.2024
- Kıyas önemlidir.... / 14.04.2024
- Kur'anı doğru anlamak / 13.04.2024
- Şimdi sırada "Dinsel Dönüşüm" var / 07.04.2024
- Ramazanda; Dua... Dua...Dua.. -5 / 03.04.2024
- Ramazanda; Dua... Dua...Dua.. -4 / 27.03.2024
- Ramazanda; Dua... Dua...Dua.. -3 / 26.03.2024
- Ramazanda; Dua... Dua...Dua.. -2 / 21.03.2024