Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinde sefer yapan trenler miadı dolmuş sistemle hizmet vermeye devam ederken, patlama ve kaza riskini de beraberinde getiriyor. Çalışanlar, yapılanın artık ihmalden çıkıp resmen sabotaj olduğunu söylüyorlarDoğu güzergahında ara sefer yapan yolcu ve yük trenlerinde otomatik jeneratör yerine trenin ısıtılmasında kullanılan sobaj sisteminin kullanılması, kaza ve patlama riskini yükseltiyor. Diyarbakır Devlet Demiryolları, sistemin yenilenmesi için 2 yıldan bu yana Ulaştırma Bakanlığı ile yazışma yapıyor. 1945 yılından bu yana yenilenmeyen demiryollarının kullanılmaz hale geldiğini ifade eden Birleşik Taşıma Çalışanları Sendikası (BTS) Başkanı Sadık Uslu, "Türkiye'nin birçok yerinde sobaj sistemi ile ısıtılan trenler, otomatik jeneratör ile değiştirildi. Ne var ki, Diyarbakır-Kurtalan ve Elazığ-Tatvan arasında sefer yapan trenlerde, hala tehlike arzeden sobaj sistemi kullanılıyor. 2004 yılı Kasım ayında Diyarbakır'ın Bismil İlçesi'nde meydana gelen sobaj sisteminden kaynaklı tren patlamasına rağmen, sistem bir türlü değiştirilmedi" dedi.
"Bunun hesabını
kimse veremez"
Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi'ndeki demiryollarına yeterli önem verilmemesi nedeniyle çağa uygun olmayan bir sistemle yolculara hizmet verildiğini de belirten BTS Başkanı Uslu, "Bölgede 1945 yılında döşenen tren raylarını değiştirmek yerine, küçük çapta bakım ve onarım yapıldı. Malatya, Diyarbakır, Elazığ, Tatvan ve Kurtalan seferlerini yapan yolcu ve yük trenleri ömrünü bitirmiş. Otomatik jeneratör sistemiyle ısıtılması gereken trenlerde, hala sobaj sistemi kullanılıyor. Bu da patlama ve kazaları beraberinde getiriyor. Sitemin yenilenmemesi halinde büyük tren kazaları olma ihtimali çok yüksek. Olacak kazaların hesabını kimse veremez. Mevcut sistem, 3. sınıf ülkelerde bile kullanılmıyor" şeklinde konuştu.
"Bunun hesabını
kimse veremez"
Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi'ndeki demiryollarına yeterli önem verilmemesi nedeniyle çağa uygun olmayan bir sistemle yolculara hizmet verildiğini de belirten BTS Başkanı Uslu, "Bölgede 1945 yılında döşenen tren raylarını değiştirmek yerine, küçük çapta bakım ve onarım yapıldı. Malatya, Diyarbakır, Elazığ, Tatvan ve Kurtalan seferlerini yapan yolcu ve yük trenleri ömrünü bitirmiş. Otomatik jeneratör sistemiyle ısıtılması gereken trenlerde, hala sobaj sistemi kullanılıyor. Bu da patlama ve kazaları beraberinde getiriyor. Sitemin yenilenmemesi halinde büyük tren kazaları olma ihtimali çok yüksek. Olacak kazaların hesabını kimse veremez. Mevcut sistem, 3. sınıf ülkelerde bile kullanılmıyor" şeklinde konuştu.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.