Türkiye'nin dünya pazarındaki payının azalması nedeniyle tedbir arayışlarına başlayan Eti Maden İşletmeleri Genel Müdürlüğü rotayı ABD ve Uzakdoğu'ya çevirdi. Bu iki önemli pazara ekip çıkarması yapan şirket iki önemli pazar potansiyeli bulunun strateji tespiti ve organizasyon yapısı ile ilgili incelemelerde bulundu. ABD gezisi için üç, Uzakdoğu için de dört kişilik iki ayrı heyet oluşturan Genel Müdürlük, Türkiye'nin mevcut bor potansiyelinin değerlendirilmesi konusunda önemli görüşmelerde bulundu. Eti Maden İşletmeleri Genel Müdür Yardımcısı Recep Akgündüz başkanlığındaki Ahmet Dere, Ali Sapmaz, Mesut Yazıltaş'tan oluşan heyet 10 günlük Uzakdoğu bor pazarı yerinde inceleme gezisinden olumlu izlenimlerle döndüler. Çin, Tayvan ve Malezya'yı kapsayan inceleme gezisinde özellikle öğütülmüş kolemanit kullanan Çin cam elyafı üreticilerinin, ciddi kapasite artışlarına gittiklerini ve gitmekte oldukları yönünde tespitlerde bulunuldu. Tayvan'daki cam elyafı sektörünün ise daha çok katma değeri yüksek kaliteli ürün üretimine yöneldikleri gözlendi. Heyetin bir diğer kolunun pazar faaliyetlerini yürüttüğü ABD pazarında ise borun deterjan sektöründe kulanım oranının yüzde 7 olduğu tespit edildi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.