Ankara-İstanbul arasını karayoluyla 3.5 saate indirecek Bolu Dağı Geçişi Projesi'nin en önemlibölümünü oluşturan tünellerin 15 Aralık 2006'ta ulaşıma açılacağı belirtildi. Bolu Dağı Geçişi Projesi için 13 yılda 715 milyon dolar harcandığıbildirildi. Bolu Dağı tünelinde yapılan çalışmalar ve gelinen son nokta hakkında Yüksel Proje Kontrol Teşkilatı Başkanı Faik Tokgözoğlu, 26 kilometrelik Bolu Dağı Geçiş Projesi'ne 1990 yılında başlandığını belirterek, "Bolu Dağı tüneline ise 1993 yılında başlandı. Tünelde iki tüp bulunuyor. Bunlardan, Ankara'dan İstanbul yönüne olan sol tüp 2 bin 954 metre, İstanbul'danAnkara yönüne olan sağ tüp ise 2 bin 788 metre uzunluğunda. Tüplerimizüç şeritli yollardan oluşuyor" dedi. Tünelin yapımı için 1993 yılından bugüne kadar 240 milyon dolar harcandığını ifade eden Tokgözoğlu, şu bilgiyi verdi: "Tünel içerisinde kazı bitti. Havalandırma, aydınlatma ve sinyalizasyon ihalesi yapıldı. İhaleyi alan firma 14 ay içerisinde çalışmalarını tamamlayacak. Tünel içerisinde eksik kalan yerlerde çalışmalar devam ediyor. Tünelin çalışan araçların kullanımına açılmasından sonra çalışmalar daha da hız kazandı. Bolu Dağı tüneli 15Aralık 2006 tarihinde resmen açılacak." Bolu Dağı Geçişi Projesi'ne, toplam yaklaşık olarak 880 milyon dolarlık bir harcamanın yapılmasının planlandığını kaydeden Tokgözoğlu, proje için bugüne kadar, 13 yılda yaklaşık 715 milyon dolar harcandığını bildirdi. Bolu Dağı tünelinin ulaşıma açılmadan önce her türlü teste tabi tutulacağını ifade eden Tokgözoğlu, şöyle konuştu: "Tünel içerisinde yapılan çalışmaların tamamlanmasından sonra hertürlü kontroller yapılacak ve gerekli görülen testler yapılacak. Tünelde meydana gelebilecek bir yangın olayına karşı her türlü önlem alındı. Çıkan yangına kısa sürede müdahale ve araçların tüp değiştirmelerine kadar her türlü ayrıntı düşünüldü. Bolu Dağı tüneli 24 saat kontrol altında olacak. Bunun için her türlü ayrıntı düşünüldü. Bolu Dağı tünelinin kaç şiddetindeki depreme dayanıklı olduğu her zaman merak edilen bir konu. Her zaman belirttiğimiz gibi tamamen bitirilmiş bir tünel, depremlerde en sağlam mühendislik yapılarıdır. Bolu Dağı tünelinin zarar görmesi demek, bölgede Bolu Dağı tünelinin zarar gördüğünü görebilecek insanın kalmadığını gösterir. Bir bölgeye yapılan bir tünel çalışması o bölgenin tüm özellikleri göz önüne alınarak yapılmakta. Kullanılabilecek en son teknoloji kullanılmakta."
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.