‘Biz asla Rabbimizden şek etmeyiz!’
İmam Sâdık (a.s), “Sizden her türlü pisliği gidermek…” ayeti hakkında şöyle buyurmuştur: “Ayette geçen ‘rics’ kelimesinin anlamı şektir. Allah’a yemin olsun ki biz asla Rabbimiz hakkında şek etmeyiz.”
19.03.2020 00:53:00





OKAN EGESEL
Kur'an'da şöyle buyurulur: "Ey Ehl-i Beyt! Allah ancak sizden her türlü pisliği gidermek ve sizi tertemiz kılmak ister." (Ahzab, 33).
İmam Sâdık (a.s), "Sizden her türlü pisliği gidermek…" ayeti hakkında şöyle buyurmuştur: "Ayette geçen 'rics' kelimesinin anlamı şektir. Allah'a yemin olsun ki biz asla Rabbimiz hakkında şek etmeyiz." (el-Kafi, 1/288/1).
İmam Bâkır (a.s), "Kalplerinde hastalık olanların ise pisliklerine pislik katmıştır" ayeti hakkında şöyle buyurmuştur: "Yani onların şekkine şek katmıştır." (Nur'us Sakaleyn, 2/286/425).
İmam Sâdık (a.s), "Allah iman etmeyenlerin üstüne işte böyle pislik verir" ayeti hakkında şöyle buyurmuştur: "Maksat şektir." (Bihar, 72/128/14).
İmam Ali (a.s) şöyle buyurmuştur: "İnsanı en çok helak eden şey şek ve kuşkudur. İnsanı en çok koruyan şey ise takva ve günahlardan sakınmadır." (Gurer'ul Hikem, 3318).
İmam Ali (a.s) şöyle buyurmuştur: "Yakîne sarıl ve şekten sakın. İnsanın dini için şekkin yakînine galebe çalmasından daha helak edici bir şey yoktur." (a.g.e., 6146).
İmam Ali (a.s) şöyle buyurmuştur: "Kalplerin en kötüsü imanında şek edendir." (a.g.e., 5744).
İmam Sâdık (a.s), "İman edenler ve imanına zulüm bulaştırmayanlar" ayeti hakkında şöyle buyurmuştur: "Yani şek katmayanlar." (el-Kafi, 2/399/4).
İmam Kâzım (a.s), "Ve Biz onların çoğunda ahde vefa görmedik" ayeti hakkında şöyle buyurmuştur: "Bu ayet şek eden kimse hakkında nazil olmuştur." (a.g.e., h.1).
İmam Ali (a.s) şöyle buyurmuştur: "Allah'ın Adem'in (a.s) zamanından beri bu dünyada ilk ve son bütün insanları ne kimseye zararı ve ne de faydası dokunan, görmeyen ve duymayan taşlarla denediğini görmüyor musunuz? O, yapıldığı gibi değil de; yeşil zümrüt, kızıl yakutla süslü, nurlu ışıklar saçan, parıl parıl parıldayan bir bina olarak yapılsaydı, gönüllerdeki şüphe azalır, iblisin kalplerdeki savaşı biter, insanların arasında dalgalanıp duran vesveseler giderilmiş olurdu. Lakin Allah, kullarını çeşitli zorluklarla imtihan etmektedir." (Nehc'ul_Belağa, 192. Hutbe).
İmam Ali (a.s) şöyle buyurmuştur: "Münezzeh olan Allah-u Teala Âdem'i rahatça ve güzel bir şekilde yaşayabileceği bir diyara yerleştirdi. Çevresini güvenli kıldı. Âdem'i İblis'e ve düşmanlığına karşı uyardı. Ama düşmanı, onu ebedi bulunduğu yerden dolayı ve iyilerle dostluğundan dolayı kıskandığı için aldattı. Böylece (Âdem) yakînini şekke, kararlılığını gevşekliğe değiştirdi." (a.g.e., 1). (Muhammed Muhammedî Reyşehrî, Mizanu'l-Hikmet).
Kur'an'da şöyle buyurulur: "Ey Ehl-i Beyt! Allah ancak sizden her türlü pisliği gidermek ve sizi tertemiz kılmak ister." (Ahzab, 33).
İmam Sâdık (a.s), "Sizden her türlü pisliği gidermek…" ayeti hakkında şöyle buyurmuştur: "Ayette geçen 'rics' kelimesinin anlamı şektir. Allah'a yemin olsun ki biz asla Rabbimiz hakkında şek etmeyiz." (el-Kafi, 1/288/1).
İmam Bâkır (a.s), "Kalplerinde hastalık olanların ise pisliklerine pislik katmıştır" ayeti hakkında şöyle buyurmuştur: "Yani onların şekkine şek katmıştır." (Nur'us Sakaleyn, 2/286/425).
İmam Sâdık (a.s), "Allah iman etmeyenlerin üstüne işte böyle pislik verir" ayeti hakkında şöyle buyurmuştur: "Maksat şektir." (Bihar, 72/128/14).
İmam Ali (a.s) şöyle buyurmuştur: "İnsanı en çok helak eden şey şek ve kuşkudur. İnsanı en çok koruyan şey ise takva ve günahlardan sakınmadır." (Gurer'ul Hikem, 3318).
İmam Ali (a.s) şöyle buyurmuştur: "Yakîne sarıl ve şekten sakın. İnsanın dini için şekkin yakînine galebe çalmasından daha helak edici bir şey yoktur." (a.g.e., 6146).
İmam Ali (a.s) şöyle buyurmuştur: "Kalplerin en kötüsü imanında şek edendir." (a.g.e., 5744).
İmam Sâdık (a.s), "İman edenler ve imanına zulüm bulaştırmayanlar" ayeti hakkında şöyle buyurmuştur: "Yani şek katmayanlar." (el-Kafi, 2/399/4).
İmam Kâzım (a.s), "Ve Biz onların çoğunda ahde vefa görmedik" ayeti hakkında şöyle buyurmuştur: "Bu ayet şek eden kimse hakkında nazil olmuştur." (a.g.e., h.1).
İmam Ali (a.s) şöyle buyurmuştur: "Allah'ın Adem'in (a.s) zamanından beri bu dünyada ilk ve son bütün insanları ne kimseye zararı ve ne de faydası dokunan, görmeyen ve duymayan taşlarla denediğini görmüyor musunuz? O, yapıldığı gibi değil de; yeşil zümrüt, kızıl yakutla süslü, nurlu ışıklar saçan, parıl parıl parıldayan bir bina olarak yapılsaydı, gönüllerdeki şüphe azalır, iblisin kalplerdeki savaşı biter, insanların arasında dalgalanıp duran vesveseler giderilmiş olurdu. Lakin Allah, kullarını çeşitli zorluklarla imtihan etmektedir." (Nehc'ul_Belağa, 192. Hutbe).
İmam Ali (a.s) şöyle buyurmuştur: "Münezzeh olan Allah-u Teala Âdem'i rahatça ve güzel bir şekilde yaşayabileceği bir diyara yerleştirdi. Çevresini güvenli kıldı. Âdem'i İblis'e ve düşmanlığına karşı uyardı. Ama düşmanı, onu ebedi bulunduğu yerden dolayı ve iyilerle dostluğundan dolayı kıskandığı için aldattı. Böylece (Âdem) yakînini şekke, kararlılığını gevşekliğe değiştirdi." (a.g.e., 1). (Muhammed Muhammedî Reyşehrî, Mizanu'l-Hikmet).
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.

















































































